Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Painonhallinta
> Painonpudotus ennen raskautta
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Painonpudotus ennen raskautta
Sivu:
<
1
2
3
dissolve
Minä osaan ja onnistun!
perjantaina, 29. heinäkuuta 2011 klo 13:54
Vielä vuosi sitten en olettanut tämän olevan missään vaiheessa ajankohtaista, mutta niin se elämä vaan vie
Kummasti kaupunkilaistytöstä siis vain tuli kotirouvaehdokas omakotitaloon maaseudulle miehen, kissan ja koiran seuraksi - ja toivottavasti tulevaisuudessa myös kahden tai kolmen lapsen äiti.
Jostain luin että painoindeksin olisi hyvä pysyä alle 34,9 raskauden aikana jotta suurimmat komplikaatiot vältettäisiin. Mies ei ole painostani murehtinut, mutta minä haluaisin olla 'mahdollisimman terveellinen kasvualusta' kuten Hertta tuolla aiemmin totesikin. Tarkoitus olisi aloittaa yrittäminen ensi vuoden kesällä (mies haluaa vauvan kuulemma syntymäpäiväkseen keväälle
), joten tässä on vuosi aikaa tiputella painoa. Tällä hetkellä painoni hehkeät 120 kg (pituus 168 cm), ja tavoite olisi 90 kiloa tai alle. Normaalipainoiseksi en edes yritä, naisen pitää olla pyöreä ja pehmeä, mutta terve
Raskaaksi kesällä 2012?
Omppu_2011
lauantaina, 30. heinäkuuta 2011 klo 20:26
Itselläni on monen monta laihdutusyritystä takana päin ja joka kerta on epäonnistunut, josta seuraten paino on noussut viime vuosina kymmeniä kiloja. 130 kg rajan lähestyminen pysähdytti ja päätin, että on aika tehdä asialle jotain ihan tosissaan! Toinen erittäin merkittävä syy on haaveet perheenlisäyksestä. Elämäntilanne alkaa olla sellainen, että ollaan vakavasti alettu miehen kanssa puhumaan siitä, että alettaisiin lähitulevaisuudessa yrittämään, josko saataisiin kolmas jäsen perheeseemme.
Sama on tilanne, kuten dissolve kirjoitti, että mies ei painoani ole murehtinut, mutta itselleni on tärkeää saada painoa pois ennen kun olen valmis raskaaksi tulemista yrittämään. Olen kymmenisen kiloa saanut painoa pois. Nyt painon putoaminen on tasoittunut, mutta aion jatkaa täysillä eteenpäin. Tämä ei ole mikään laihdutusyritys, kuten aiemmat joita kokeilin, vaan nyt muutan elämäntavat pysyvästi! Liikuntaa olen lisännyt paljon ja ruokavaliokin on jo parempaan suuntaan.
Pitkäaikainen tavoitteeni on normaalipaino, mutta raskauden kannalta en sinne asti odota. Tavoitteena olen miettinyt itse asiassa samaa painoa, kuin dissolve eli 90 kg kieppeillä.
Tsemppiä teille kaikille ja kertokaahan matkan varrella edistymisestä!
Muiden kirjoitusten ja kokemusten kuuleminen antaa aina lisätsemppiä itselle.
MizzLolita
lauantaina, 30. heinäkuuta 2011 klo 21:53
Heippa! en ehkä kuulu tänne mutta päätin kirjoittaa kokemuksen kannalta
Eli olen n. 24v 5kuisen tytön äiti. Vuosi sitten kun tiesin olevani raskaana alkupainoni oli 100kg/164cm neuvolassa ei edes sanottu mitään mollaavaa siihen suuntaan että olisin sairaalloisen ylipainoinen. Paino laski kuitenkin huimat n. 10kg 2kk aikana ja se sama tuli takas raskauden aikana
Ennemmin raskautta kuitenkin olin laihtunut n. 15 kiloa muistaakseni vaikka ei kyllä sillon ollut tietoa että haluaisin raskaaksi
Mutta tosissaan kannustan teitä kaikkia siihen että oli se paino mikä tahansi niin liikkuu raskauden aikana, syö terveellisesti jne niin se painokaan ei nouse raskauden aikana paljoo
Laihduttaa ehtii raskauden jälkeenkin, etenkin kun lapsen hoito on rankkaa niin sekin jo itsessään laihduttaa
mut siis pointti oli se on olit sit 50kg tai 100kg niin kumpikin voi tulla raskaaksi ja saada terveen lapsen
ja ps. kätilöillä ja neuvolan tädeillä ei ole oikeutta mollata ketään ylipainoista. Minua ei ees luokiteltu riskisynnyttäjiin vaikka oli raskausdiabetes ja 30kg ylipainoa!
Jessi_
lauantaina, 30. heinäkuuta 2011 klo 22:36
Mä voisin myös liittyä teidän joukkoon
Meillä ennestään kaksi lasta 3,5v ja vauvakuume on alkanut vaivaa todenteolla. Ennen pikkukolmosta haluaisin kuitenkin opetella terveellisempiä elämäntapoja. En myöskään kehtaa mennä tämän näkösenä neuvolaan, vaikka tiedän että siitä ei välttämättä sanomista tulisikaan. On paljon kivempaa astua siihen vaa'alle kerran kuussa (tai kerran viikossa) kun tietää ettei tarvii häpeillä. Viime raskaudessa vaivana oli myös raskausdiabetes, joten sekin olisi mukava välttää.Jouduin tuolloin syömään loppu raskauden terveellisesti ja olikin paljon parempi olo kuin alkuraskauden aikana(ylläri)
Tällä hetkellä paino on siis 97,7 kg ja tavoite olisi päästä vähintään seiskalla alkavaan painoon ennen mahdollista raskautta.
Tsemppiä kaikille!
untavapilvi
Erehtyminen on inhimillistä, erheeseen takertuminen pirullista
lauantaina, 6. elokuuta 2011 klo 11:19
moi miten teillä menee? minä olen saanut pudotettua painoa 86.6:sta kilosta 82,6 kiloon
Välillä paino oli 82,1 jo, mutta sorruin pizzaan eilen.
Mellis83
maanantaina, 8. elokuuta 2011 klo 00:24
Hei kaikille
Kiva löytää toisiakin vauvakuumeisia. Täällä toivotaan kakkosta, mutta se näyttää olevan pitkä projekti. Nyt olen kuitenkin tsempannut itseni yrittämään painon pudotusta "oikeasti", jos se vaikka auttaisi asiaa.
Toki olen ennenkin päättänyt tämän, mutta toivottavasti nyt pääsisi pitemmälle uusien tapojen opettelussa
Tsemppiä kaikille jotka ovat jo kesän aikana saaneet painoa pudotettua! Todella hienoa
Itselläni paino vain nousi lomaillessa, joten nyt entistä sisukkaammin koitan opetella uusia juttuja
untavapilvi
Erehtyminen on inhimillistä, erheeseen takertuminen pirullista
maanantaina, 10. lokakuuta 2011 klo 13:18
Moi! Mitäs teille kuuluu? Meille sellaista että vauva kuume on niin kova että taidetaan ruveta vauvan tekoon. Tavoitteeni ei täyttynyt läheskään mutta on sitä muutama kilo pudonnut siitä kun tähän ketjuun ekan kerran kirjoitin.
Sivu:
<
1
2
3
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Terveys
»
Vauvahaave & elämäntapamuutokset
tänään
kello 07:00
Vertaisryhmät
»
Yli 60-vuotiaat
tänään
kello 07:00
Liikunta
»
Mitä syödä ennen kuntoilua ja kuntoilun jälkeen?
tänään
kello 06:53
Vertaisryhmät
»
Verkkiksen laihdutusryhmä
tänään
kello 04:26
Vertaisryhmät
»
-20 kg 2012 loppuun mennessä!!!
tänään
kello 01:06