Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Painonhallinta
> Painonhallintaoivallukset
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Painonhallintaoivallukset
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
Lottery
Uusi päivä - uudet kujeet ;)
keskiviikkona, 28. heinäkuuta 2010 klo 09:40
Tällä hetkellä ykkönen että mikään ei ole kiellettyä ja saan syödä mitä haluan. Kakkosena proteeinien lisääminen roimasti sekä siitä huolehtiminen että tulee oikeita rasvoja tarpeeksi.
Surde
keskiviikkona, 28. heinäkuuta 2010 klo 09:48
En voi nimetä yhtä. Tärkeimmät: proteiinin lisääminen, säännöllinen ateriarytmi, järkevät valinnat ja Patrik Borgin teesi siitä, että nälkää ei saa päästää liian isoksi. Pitkällä tähtäimellä säännöllinen liikunta.
Robusta
keskiviikkona, 28. heinäkuuta 2010 klo 09:56
Luulin syöväni hyvinkin terveellisesti, mitä nyt herkkuja varsinaisen terveellisen ruoan lisäksi. Kasvis- ja kuitupallot saankin helposti vihreiksi, mutta se on ollut yllätys, miten paljon proteiineja tarvittaisiin ja miten vähän niitä syön. Syön aika paljon kasvisruokaa mutta nyt on täytynyt oikein panostaa kalaan, lihaan ja tofuun. Pähkinöistä en ennen välittänyt, mutta olen alkanut syödä niitäkin. Rypsiöljyäkin olen alkanut lorautella pannulle huolettomammin.
Lil_angel
torstaina, 29. heinäkuuta 2010 klo 12:33
Itselläni on ollut muutama oivallus matkan varrella:
- Itsellä lihominen on ollut kiinni omista valinnoista ja teoista, jolloin laihtuminenkin on kiinni niistä
- Kohtuullisuuden ymmärtäminen hiilihydraateissa ja vastaavasti rasvan ja proteiinien määrän kasvattaminen, Etenkin rasvan määrän kasvattaminen on helpottanut huomattavasti projektia
- Ymmärrys siitä, että syön liian vähän energiaa. Tämän itseasiassa tajusin vasta näistä foorumikeskusteluista, vaikka olin sen jo aikaisemmin huomannut ruokaosiossa. Energiavajeet jäivät säännöllisesti liian suuriksi ja kokonaiskalorit pääasiassa 1000-1200 kcaliin. Kroppa on alkanut toimimaan paremmin, aamuväsymys on kadonnut ja energiaa tuntuu riittävän pidempään, kun hiukan nosti kaloreita.
- Totaalikieltäytyminen on suorastaan
sieltä jostain
mun mielestä.
On paljon helpompi olla ilman herkkuja, kun tietää että on oikeasti välillä lupa syödä niitä. Nytkin kotona on avattu karkkipussi ja pringles -purkki, enkä ole niihin koskenut sitten viime sunnuntain heikon hetken. Ei edes tee mieli syödä niitä näin perusarkena, kun mietin, mihin voin säästää niitä, että pääsen taas herkuttelemaan hieman.
Silloin sunnuntaina onneksi tajusin pitää mässyttämisen kohtuudessa.
- Liikunta on kivaa ja kuntosalilla käynti on mahtavaa. Itse en ole liikkunut sitten 2 vuoden takaisen kuntosali-innostuksen, joka laantui 2 kuussa. Sitä ennen en ollut liikkunut myöskään kahteen vuoteen, kun koulun viimeisetkin liikuntatunnit loppuivat lukion kakkosella. Nyt olen kuitenkin löytänyt sen jonkin ja paremmalta näyttää kuin 2 vuotta sitten.
Ja musta tuntuu mahtavalta, kun voi tehdä "rankan treenin" kuntosalilla ja purkaa siihen hieman paineita. Etenkin kun pystyn huomaamaan kehittymisen käyttämistäni painoista.
- Pikku hiljaa alkaa myös löytymään se nälän ja kylläisyyden tunne. Ruokaa ei ole pakko ahtaa kurkusta alas kauheaa määrää, vaan sen verran kuin tuntuu hyvälle. Ja samalla olen ymmärtänyt sen, että ruokaa ei ole kaikkea pakko syödä, vaan sitä voi myös jättää. Jos roskiin ei halua heittää, niin purkissa jääkaappiin ja myöhemmin uudelleen hyödyntää jossain muodossa.
Saga44
lauantaina, 14. elokuuta 2010 klo 12:07
Minulle painon pudottaminen ei ole (koskaan, heh) ollut erityisen vaikeaa - se kyllä onnistuu jos motivaatiota riittää ja jaksaa jatkaa. Todellinen ongelma on sitten se kevyemmässä painossa pysyminen...
Suurin oivallus onkin liikunnan ja säännöllisen päivärytmin merkitys painonhallinnassa. Muutaman vuoden seurannalla tiedän nyt että minä EN lähde lihomaan takaisin jos
1) käyn urheilemassa 3-4 krt viikossa - tämä on se tärkein, estää kotona velttoilun ja vähentää riskiä ylensyömiseen, puhumattakaan tietysti kaikesta muusta positiivisesta joka liikuntaan liittyy
2) käyn työpaikkaruokalassa lounaalla, (täytän lautasesta 2/3 salaateilla ja kasviksilla ja jätän jälkiruuan väliin)
3) olen suurpiirteisessä karkkilakossa valtaosan vuodesta (yli 70%suklaa sallittua aina, samoin satunnaiset muut karkit)
Muuten juhlin juhlan sattuessa, otan kyläillessä herkkuja ja elän merkkaamatta ja laskematta kaloreita
Olen käynyt täällä säännöllisen epäsäännöllisesti merkkaamassa painoni tuonne edistymisosioon ja kurvassa näkyy selkeästi eri syistä (kesätauko, vammat) johtuneet liikuntatauot. Minulla siis homma pysyy hanskassa ja paino BMI 22-23 tuntumassa jos liikuntaharrastus jatkuu. Onneksi olen löytänyt oman lajini!
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Terveys
»
Vauvahaave & elämäntapamuutokset
tänään
kello 07:00
Vertaisryhmät
»
Yli 60-vuotiaat
tänään
kello 07:00
Liikunta
»
Mitä syödä ennen kuntoilua ja kuntoilun jälkeen?
tänään
kello 06:53
Vertaisryhmät
»
Verkkiksen laihdutusryhmä
tänään
kello 04:26
Vertaisryhmät
»
-20 kg 2012 loppuun mennessä!!!
tänään
kello 01:06