Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Painonhallinta
> Painon nousu!
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Painon nousu!
Sivu:
1
2
3
4
...
22
23
24
25
>
Metku
torstaina, 15. kesäkuuta 2006 klo 12:34
Onko muille käynyt niin, että painoa on tullut ensin lisää laihdutuksen alussa? Olen siis syönyt liian vähän varmaankin yksi kaksi vuotta ja paino ei ole kovinkaan paljoa tippunut. Nyt yritän ohjeiden mukaan lisätä syömistä terveellisesti ja painoa on tullut hieman lisää. Toisaalta painon heilahtelu voi johtua nesteidenkin määrästä. Tarkoitus on siis laihtua ei lihota enään ainuttakaan kiloa
Eveliina hurja
no limits
torstaina, 15. kesäkuuta 2006 klo 14:23
Jos yhtäkkiä lisää liikuntaa reippaasti, se kerää nestettä ja PAINO NOUSEE. Mutta juo vettä enemmän ja jatkaa sitkeästi, lähtee se siitä alaspäin!
Tommi Vasankari
Asiantuntija 2006-2007
tiistaina, 27. kesäkuuta 2006 klo 15:35
Hei!
Usein painon pudotuksen alussa ja miksei liikunnan lisäämisenkin alussa, juuri muutoksen tapahduttua, paino ei välttämättä liikahda heti toivottuun suuntaan. Aineenvaihdunnassa muutokset voivat "järkyttää" hetkeksi tasapainoa ja muutos voi olla hetken jopa väärään suuntaankin. Mutta jos energiaa saadaan vähemmän, terveellisellä ja laadultaan hyvällä ruokavaliolla pidemmän aikaa ja jos liikunnan määrä selkeästi lisääntyy, johtaa se myös toivottuun painonpudotukseen. Joten jos kyseessä ei ole aineenvaihduntahäiriö (kuten kilpirauhasen vajaatoiminta), tulokset alkavat kyllä näkyä kunhan sitkeästi jaksat noudattaa uusia tottumuksia. Tsemppiä!
Pastilli
sunnuntaina, 10. syyskuuta 2006 klo 10:43
Hei,
olen ollut koko aikuisikäni ihan normaalipainoinen, pituutta 165 cm ja paino on vaihdellut siinä 59-61 kg välillä "aina". Ikää minulla on 40 v.
Reilu vuosi sitten olin onnettomuudessa jossa löin pääni niin että sain kallon alle 3 kohtaan verenvuotoja... sairaalassa vietin reilun viikon ja sen jälkeen meni muutama viikko hiljakseen sairaslomalla kotona jonka aikana en saanut tehdä mitään fyysistä. Painoni nousi tämän sairasloman aikana nopeasti 68 kiloon! No, kun paranin hyvin ja pikkuhiljaa sain taas aloitella liikkumista ajattelin että kyllä ne kilot siitä pikkuhiljaa... Painonnousu pysähtyi kyllä, mutta grammaakaan ei ole tullut alas! Nyt alkaa jo hermot mennä, argh! Lisäksi ihmettelen vaikuttaako tuollainen kova isku päähän jotenkin niin että se vaikutti painon nousuun, koska en taatusti syönyt noita ylimääräistä 7 kiloa sen muutaman viikon aikana, siitä olen kyllä varma. Päinvastoin sairaslomalla ei meinannut ruoka maistua, olin aika huonossa kunnossa ja masentunut muutaman viikon. Osaisikohan joku asiasta tietävä kommentoida jotain?
violaliksom
sunnuntaina, 10. syyskuuta 2006 klo 12:00
saitkohan mahdollisesti jotain lääkitystä? kortisoni tulisi mieleen?
käytätkö edelleen mahdollisesti jotain lääkitystä?
tunnen sympatiaa, olen suunnilleen ollut mitoissasi, pituus sama kolme kiloa pienempi alkupaino täällä heinäkuussa aloitellessani ja tämän aamun aamupainosta vielä 800 gr niin olen tavoitteessani!
saavutan sen noin kuukautta ennen alunperin arvioitua ja sitten alkaa opettelu, jotta en enää kerää vararavintoa kehooni.
sen tiedän kokemuksesta, että mitä enempi ikää sitä tiukemmassa on kilot, ne ikäänkuin kertyvät jäädäkseen.... siksi nyt olen niin tyytyväinen kun saavutan oman varhaisen aikuisuuteni mitat uudelleen ....ihan niinkuin nuortuisi kilojen karisemisen myötä
Pastilli
sunnuntaina, 10. syyskuuta 2006 klo 23:24
En saanut siihen vammaan mitään lääkitystä. mutta samassa hässäkässä minulta löytyi sivulöydöksenä "vahingossa" prolaktinooma, eli aivolisäke erittää liikaa prolaktiini-nimistä hormonia (=hyvänlaatuinen kasvain aivolisäkkeessä) . Sain siihen lääkitystä sairaslomani aikana yhteensä 6 kuukauden ajan ja prolaktiini laskikin normaalitasolle. Mutta senkin lääkityksen loppumisesta on jo yli puoli vuotta...
Olen tässä laskenut päivän kalorimääriä ja syön usein n 1500-1700 kcal/pvä ja päivääni kuuluu usein joko golfia/ratsastusta/koiran kanssa lenkkeilyä joten liikuttua tulee.. Mutta mitään ei painon suhteen tapahdu
Mitä tehdä? Hyviä vinkkejä otetaan ilomielin vastaan!!
vaana
maanantaina, 11. syyskuuta 2006 klo 01:46
Melkein aina kortisonia käytetään kallon sisäisen paineen laskemiseen kallovammoissa. Mutta kortisonin aiheuttama nesteen keräytyminen yleensä häviää ajan myötä. Olitko letkuruokinnassa? Letkutusmäärä lasketaan painon mukaan.
Pastilli
tiistaina, 12. syyskuuta 2006 klo 16:02
En kyllä muistaakseni saanut kortisonia.. tosin sairaalassaoloajan olin tosi huonovointinen, en välttämättä muista selkeästi koko aikaa. Ja juu tiputuksessa olin kun ei alkuun ruoka pysynyt sisällä . Hui onneksi tuo on takanapäin..
No, nyt olen koittanut karsia kaiken turhan ruokavaliostani, syön kyllä pääosin tosi terveellisesti eli paljon siivottavaa ei ole :?
Eiköhän se tästä. Ihanaa olla terve
Johna
tiistaina, 12. syyskuuta 2006 klo 22:56
Ihmetyttää noin nopea nousu. En tiedä, onko sillä väliä pudotuksen kannalta, miksi painosi nousi noin äkkiä noin paljon, mutta tulee mieleen, voisitko yrittää tiedustella lääkäriltä, mikä olisi voinut aiheuttaa nousun. Ihan vain yhtenä mahdollisena ratkaisuna asialle.
Muut seikat, jotka tulevat mieleeni, ovat että sinulla on hyvin vähän ylimääräistä, eikä se tunnu lähtevän kaikilla kovin helposti. Jotkut muutaman kilon karistajat ovat sitä mieltä, että noiden "viimeisten kilojen" kanssa ei auta paljon poiketa ruodusta tai mitään ei tapahdu. En koe olevani hirmuisen vahvoilla, kun kommentoin liikuntaa, mutta sinulta puuttuu käsittääkseni sekä voimaharjoittelu että kunnolla sykettä nostava harjoittelu. Kuntosi ei siis nouse noilla, mikäli olet harrastanut niitä säännöllisesti jo pitkään. Voin olla tietysti väärässäkin.
Huonon kunnon paras puoli: se kohoaa tosi nopeasti.
Tommi Vasankari
Asiantuntija 2006-2007
lauantaina, 16. syyskuuta 2006 klo 20:14
Hei!
Luin kertomuksesi sairasloman aikaisesta painonnoususta. Tunnustan, että en kyllä tyhjentävää vastausta minäkään osaa antaa, mutta muutaman mahdollisesti asiaan vaikuttaneen seikan haluaisin kuitenkin mainita.
Prolaktiinin erityksessä olevat poikkeavuudet voivat vaikuttaa aineenvaihduntaan ja näin myös vaikuttaa painoon. Se mikä vaikutus sillä olisi tässä kyseisessä tapauksessa on hyvin vaikea sanoa.
Tapaturmat, joissa tulee verenvuotoja ja kontuusioita aivoihin voivat myös aivoissa vaikuttaa aineenvaihdunnan säätelystä vastaaviin alueisiin, jolloin tilapäisesti voi olla kyseessä tila, jossa aineenvaihdunnan säätely ei pelaa normaalisti.
Muutaman kilon voi muutamassa viikossa saada kyllä kasaan erittäin vähäisellä liikkumisella, mutta tällöin ei kylläkään puhuta kovin suuresta painon noususta.
Lääkitykset tapaturman jälkeen ovat myös voineet tilapäisesti vaikuttaa aineenvaihduntaan. Kortisonin mahdollisten käytettyjen lääkkeiden listalta ilmoitit puuttuneen, mutta muillakin lääkkeillä voi olla aineenvaihduntavaikutuksia.
Eli uskaltaisin ehdottaa, että tuo mainittu painovaikutus on useamman osatekijän summa, eikä kyse välttämättä vain yhdestä tekijästä. Tärkeintä kuitenkin lienee nyt se miten noita muutamia lisäkiloja pääsee taas tiputtamaan. Sen uskon tapahtuvan Kiloklubin perusopeille: ruuan laatupallukat mahdollisimman hyviksi ja liikuntaa asteittain lisää. Menestystä sille projektille!
Sivu:
1
2
3
4
...
22
23
24
25
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Terveys
»
Vauvahaave & elämäntapamuutokset
tänään
kello 07:00
Vertaisryhmät
»
Yli 60-vuotiaat
tänään
kello 07:00
Liikunta
»
Mitä syödä ennen kuntoilua ja kuntoilun jälkeen?
tänään
kello 06:53
Vertaisryhmät
»
Verkkiksen laihdutusryhmä
tänään
kello 04:26
Vertaisryhmät
»
-20 kg 2012 loppuun mennessä!!!
tänään
kello 01:06