Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Painonhallinta
> Paino putoaa liian nopeasti!
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Paino putoaa liian nopeasti!
Sivu:
1
2
3
4
5
>
Cinina
torstaina, 20. elokuuta 2009 klo 15:20
Heips!
Olen 20-vuotias nainen, aloittanut laihdutuksen n. 1½ kuukautta sitten. Tuossa ajassa olen pudottanut painoani noin 4 kiloa syömällä terveellisesti ja liikkumalla säännöllisesti. Tahti on mielestäni ollut sopivan rauhallinen, sellainen, että se ennemminkin tekee tästä elämäntaparemontin kuin laihdutuskuurin.
Nyt olen kuitenkin ajautunut vaikeaan tilanteeseen parisuhteessani. Tämän takia ruokahaluni on lähes täysin kadonnut ja minusta on tullut kamalan hermostunut ja levoton. En malta pysyä paikoillani enkä saa öitäkään nukuttua. Kahvia menee tuhottoman monta kuppia päivässä. Paino on tässä muutaman päivän aikana pudonnut reilun 1½ kiloa.
Olen ollut vastaavassa tilanteessa aiemminkin, ja silloin laihduin noin 7 kiloa alle kahdessa viikossa. Elämäntilanteen rauhoituttua kilot tietysti tulivat korkoineen takaisin. Tosin suhtauduin myös laihtumisen jälkeen erittäin välinpitämättömästi syömisiini, enkä liikkunut enää juuri lainkaan.
Kysympä siis että miten löytää kadonnut ruokahalu? Se tuntuu kadonneen niin tyystin.
Ja jos tämä laihtuminen tähän tahtiin jatkuu, niin tulevatko kilot auttamattomasti takaisin sitten kun asiat järjestyvät? Tiedän myöskin, että tällä vauhdilla putoavasta painosta melko iso osa on esimerkiksi lihasta. Miten saisin pidettyä lihasmassan osuuden putoavasta painosta mahdollisimman vähäisenä?
Merry
Klubiemäntä
Om nom nom nom
torstaina, 20. elokuuta 2009 klo 15:29
Tiedän, että ruokahalua on vaikea herätellä, jos sitä ei ole. Parhaiten varmaan tietysti auttaa se, että saa vaikean tilanteen käsiteltyä, mutta se vie aina oman aikansa ja sitä on hankala kiirehtiä. Mitä jos pyrkisit etsimään mielestäsi kaikki ne ruoat, mitä voit oikein sanoa herkkuruoiksesi ja pyrkisit valmistamaan niitä? Tai jos on helpompi käydä ravintoloissa niin ruokaile niissä, joskus itselläni oli vaikea motivoida itseäni syömään koska olin sellaisessa tilanteessa, että energiaa ruoanlaittamiseen ei vain tahtonut löytyä. Sanoisin myös, että omasta mielestäni on helpompaa syödä pikkaisen kerrallaan, vaikka sitten söisikin useamman kerran. Muutama haarukallinen on helpompi saada kerrallaan alas kuin koko lautasellinen.
*tupu56*
torstaina, 20. elokuuta 2009 klo 15:42
Lihasmassan pysymiseen ei oikein ole muuta sujausta kuin proteiinipitoisen ruuan syöminen,mikä maistuu hyvälle,se on vaikeaa tiedän olen keikkunut ruokahaluttomuuden ja ahmisen välillä tässä elämäni varrella,mutta maitotuotteet ja siihen lisäilet jotain mikä parhaalta maistuu,pelkästään proteenikaan suojaa lihastistoa mutta parempi vaihtoehtona kuitenkin,koita syödä jotain ja siihen ympätä proteiinipitoista sekaan sillä,ainakin juotava on veten lisäksi smoothiet rahkasta jogurtista siiihen hedelmää/marjoja,pähkinöitä,siinä on jo perusraakaaineet,kuitua saa jos lisäät smoothien sekaan leseitä! pieninä määrinä,kyllä sen pitäis kahvin voittaa,kahvi vie vitamiinin ja raudan verestä jos ei mitään syö!
ja se voi olla et kaik tulee takaisin kun ruokahalu palaa,sillä keho ottaa omansa, mutta katsellaan mitä muut vastailee,mutta tässä mun kokemukset vastaavasta!
iiness
torstaina, 28. tammikuuta 2010 klo 10:26
Olen 26-vuotias nainen, ja olen päättänyt pistää elämäni uusiksi. Aloitin liikuntaharrastukseni uudelleen vuoden vaihteessa ja noin puolitoista viikkoa sitten otin kiloklubin avukseni jotta pysyisin paremmin kärryillä syömisistäni. Pudotustavoitteeni on 20 kg, mutta minulla ei ole mikään kiire pudottamisen kanssa.
Olen nyt siis käyttänyt kiloklubia puolisentoista viikkoa ja painostani on lähtenyt jo 2,8 kg! Teenköhän jotain väärin kun tahti on näin kiivas vai onko tämä alussa aivan normaalia? Olen päässyt melkein joka päivä syömistavoitteseeni (ja joinain päivinä yli), enkä ole nähnyt nälkää. Energiapallura on se, jonka kanssa minulla on ollut eniten ongelmia. Olen syönyt aina melko kasvispainotteisesti, joten proteiinien saantia joudun vahtimaan aika tarkasti ja syömäni rasvan määrä on useina päivinä vähän liian pieni (vaikka luulin syöväni todella paljon rasvoja). En liiku mitenkään hulluna, vaan olen käynyt kiloklubiin liittymiseni jälkeen hikiliikkumassa kolme, neljä kertaa.
Eli mitäs teen, annanko mennä samalla tavalla vai pitäisikö iskeä jarruja päälle? Tavoittelen siis pysyvää painonpudotusta ja kunnon kohenemista.
italaaria
torstaina, 28. tammikuuta 2010 klo 10:36
Minun käsitykseni mukaan on aivan normaalia että parina ensimmäisenä viikkona lähtee runsaasti myös nesteitä, etenkin jos on ylipainoa runsaammin. Jos olet syönyt suositusten mukaan, merkannut liikuntasi etkä ole ollut nälissäsi, ei tuossa varmaankaan ole mitään huolestuttavaa. Jos painonpudotustahti jatkuu samanlaisena vielä viikkoja eteenpäin, olisi ehkä syytä huolestua. Terveellinen painonpudotustahti pidemmän päälle on korkeintaan kilon verran viikossa.
Jarma78
torstaina, 28. tammikuuta 2010 klo 10:38
Todennäköiseti näin alussa kyse on nesteiden poistumisesta. Itse jatkaisin samaan malliin ja seuraisin tilannetta.
sjuve
Aloitus 10.3.10 85,5kg/170cm, 3.6.10 75,5kg
perjantaina, 26. maaliskuuta 2010 klo 12:36
Olen vasta suht alussa ja yritän edetä maltilla ja terveellisesti. Nyt kuitenkin on paino yhtäkkiä eli parissa viikossa laskenut 5kg. Onko tuo vaarallista? Onkohan lähtenyt nestettä? Ja mitähän on odotettavissa ensi viikolla...?
Olen syönyt ohjeiden mukaan, mutta liikkunut ehkä hieman enemmän ja pitkäkestoisesti matalalla sykkeellä. Vaikuttaako se asiaan?
ninam
Kolmas kerta toden sanoo?
perjantaina, 26. maaliskuuta 2010 klo 12:42
Veikkaisin, että lähinnä nesteistä johtuu nopea pudotus. Liikuntaa kun lisää niin nesteet häipyy nopeasti. Itse huomasin saman, kun aloitin tämän kunnon urakan. Tuo tasoittunee tuosta, joten älä harmistu, jos välillä jumittaa pari viikkoa tms.
Se on kivi-iskelmää!
sjuve
Aloitus 10.3.10 85,5kg/170cm, 3.6.10 75,5kg
perjantaina, 26. maaliskuuta 2010 klo 19:10
Okei, näin vähän ajattelinkin. Pelkään vain että tulossa on muutaman kilon nousu ensi viikkoon... En haluaisi enää palata jojoiluun, siksi tämän KK:n systeemin valitsinkin.
with_teeth
perjantaina, 26. maaliskuuta 2010 klo 19:13
Minä ihmettelin vähän samaa, kun viikossa lähti 3 kg ihan vain sillä, että aloin syömään terveellisemmin.
nesteitähän nuo taitavat olla, vaikka liikunta on lähes nollassa. Ihan kiva alku silti, en valita.
Sivu:
1
2
3
4
5
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»
Yli 60-vuotiaat
tänään
kello 07:00
Liikunta
»
Mitä syödä ennen kuntoilua ja kuntoilun jälkeen?
tänään
kello 06:53
Vertaisryhmät
»
Verkkiksen laihdutusryhmä
tänään
kello 04:26
Vertaisryhmät
»
-20 kg 2012 loppuun mennessä!!!
tänään
kello 01:06