Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Painonhallinta
> Normaalipainoisen laihdutus
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Normaalipainoisen laihdutus
Sivu:
<
1
2
3
4
...
88
89
90
91
92
93
94
...
177
178
179
180
>
Chiave
perjantaina, 28. toukokuuta 2010 klo 00:19
Mä aloitin tammikuun alussa, aikomuksena opetella syömään ja liikkumaan oikeassa suhteessa. Mietin että vois nuo rasvamakkarat hävittää samalla.
No..nyt on tilanne tämä : Oon aivan uuvuksissa. Koko aikana on KAHTENA päivänä jääny vaje saamatta, muuten AINA ok. Liikun niin paljon ku pystyn= sen verran ku on mielekästä, aina kuitenki ainaki 2000 kcal/vko. Paino heittelehtii miten sattuu, ei voi yhtään tietää lukemaa etukäteen ja heliahteluja ei voi käsittää. Karkit, sipsit, oluen yms jätin heti alussa pois. Aattelin että loppuelämaksi haen tässä oppia...No, ei tällä systeemillä kestä ikinä herkutella YHTÄÄN MITÄÄN, saati sitten jättää liikuntaa vähemmälle, edes joskus :- Suklaasta en oo ikinä perustanu mutta nykyään tulee välillä avan järkyttävät himot, tuntuu että itken ku en saa suklaata!!
Tää tuntuuu tosi pahalta, ihan sama mitä teen, paino tekee mitä haluaa
Ei mahdu mun kaloreihin minkäänlaisia herkkuja, joskus ois kiva vetasta vaikka pussillinen karkkia miettimättä kaloreita ollenkaan...seuraukset on sitte semmoset ettei sitten pää kestä ku ei tule tulosta
Ei mulla ylipainoa ole koskaan ollu mutta nyt kun haen sitä "linjaa" ois löydettävä ees joku logiikka heittelyille. En jaksa jatkaa näin, elämä ja ajatukset on pelkkiä kaloreita ja palloja
Marlis67
perjantaina, 28. toukokuuta 2010 klo 05:44
Jos olet paljon täällä lueskellu ketjuja, eikä ole apua, mitä jos kirjoittaisit tänne miten syöt päivän aikana yms. Jos joku osais heittää vinkkejä, kaikkille ei valitettavasti toimi samat asiat, mutta mulla hävis täällä ollessani suuret painonvaihtelut, ennen oli ihan mahdottomia ja täälläkin aluksi. En tiedä varmasti mikä auttoi....
Mutta pakotin itseni syömään, edes vähän, viisi-kuusi kertaa päivässä enkä ole totaalikieltäytynyt mistään, mutta huomattavia vähennyksiä olen tehnyt....
Tsemppiä teille kaikille. laihdutin myös normaalipainon sisällä....
Nöppöskä
Sanoitko sika?!? Sulle se on HERRA Sika!
perjantaina, 28. toukokuuta 2010 klo 07:25
Chiave
Mä oon kyl kans samaa mieltä, että ei tää systeemi kyllä minkäänlaista herkuttelua salli! Jos syöt pienen suklaapatukan, niin herkkupallo huutaa punaisena, ja sen jälkeen ei sitten saakaan syödä enää mitään. Tai sitten pitäis liikkuu ihan älyttömästi! Ja mä oon laiska liikkuja, ku en tykkää hikoilla.
Liza Kay
perjantaina, 28. toukokuuta 2010 klo 07:54
Itselläni on herkkupallero käynyt punaisella, mutta pysynyt suurimmaksi osaksi vihreällä. Kokonaisuus ratkaisee - jäätelötötterön voi syödä joka päivä, jos muuten syö riittävästi kasviksia ja hedelmiä ja ruokavalio on muutenkin monipuolinen.
Itse kuulun normaalipainoisiin, liikkuviin laihduttajiin - aloin ihmetellä, kun työasun housut alkoivat oudosti kiristää persauksista.
Vaaka paljasti armottomon totuuden ja nyt olen ruokapäiväkirjan avulla tiputtanut kuukaudessa viisi kiloa.
Olen pullahiiri ja saneerasin ns. ylimääräiset herkut pois, mutta sallin itselleni esim. jäätelön silloin tällöin, näin kesällä jopa päivittäin. Ensimmäinen viikko oli hillitön sokerintuskan takia, mutta nyt ei ole ollut sellaista, tuntuu, että jopa vieroksuttaa kakut ja pullat - suu tottuu makuihin ja niistä pois. Einespinaattikeittokin tuntui oudon imelältä ja kas, siinä on valmistuksessa ripautettu mukaan sokeria.
Tsemppiä ja auringonpaistetta tulevaan viikonloppuun!
walfrid
perjantaina, 28. toukokuuta 2010 klo 14:35
Kyllä minä herkuttelen joka päivä. Siis syön pari keksiä tai pullanpalan kahvin kanssa . Tai sitten esim. suklaapatukan tai jäätelön. Muuten syön sitten tasaisesti, kasvispainotteisesti, rasvat ja proteiinit muistaen. Herkkupallo on punaisella 1-3 krt viikossa . Tammikuusta on paino laskenut 4 kiloa.
On vaikeaa luopua siitä , että voisi todellakin syödä muka määrättömästi herkkuja . Mutta en minä niista mitenkään ole luopunutkaan.
Minua toki helpottaa se, että nautin liikkumisesta . Liikun 3-5 krt viikossa , kaloreita menee 2000-3000 liikkumiseen.
Voiko olla , että kuntosi ei ole niin hyvä että se kestäisi tuota tahtia liikkumista sinulle vielä ? Oletko aloittanut liian suuren muutoksen liian äkkiä ? Mietin vaan , kun sanot olevasi aivan uuvuksissa ? 4 vuotta sitten kun aloitin runsaamman liikkumisen , olin alkuun ihan poikki vaikken käynyt kuin 2 krt viikossa jumpassa ja kerran lenkillä. Missään tapauksessa en olisi jaksanut samaan aikaan aloittaa täyttä ruokaremonttia.
Caro_09
"live forever or die trying." Mitat: 177cm/71kg
perjantaina, 28. toukokuuta 2010 klo 14:42
Kyllä mun mielestä KK sallii herkuttelut, mutta kohtuudella ja jokaisen on itse se kohtuus määritettävä. Jollekin se kohtuus on puolikas karkkipussi, toiselle vain se muutama makeinen. Se herkkujen määrä päivässä määräytyy suoraan sen mukaan, paljonko on kaloreita päivässä syönyt. Esim. jos syöt sen 2000 kcal päivässä, niin voit syödä herkkuja sen 200kcal ja pallura pysyy vihreenä. Kyllä sillä 200kcal voi syödä vaikka mitä makeaa ja sillä jäljelle jäävällä 1800kcal kunnon ruokaa.
Toki on niitäkin päiviä, jolloin tekee mieli sitä makeeta enemmän ja pallukka heilahtaa punaiselle. Mutta onko sillä punaisella palluralla merkitystä loppujen lopuksi, jos sitä ei tapahdu jatkuvasti ja suositus ylittyy kerran viikossa?
Laihtumisen kannalta tärkeämpää on kuitenkin se, että kalorit pysyvät siinä suositusten rajoissa, jolloin sitä laihtumista tapahtuu, kun suhde on negatiivinen. Kärjistetysti voisi sanoa, että kalorit voi syödä täyteen, vaikka roskaruualla/makeisilla ja silti pitää huolta siitä, että se vaje jää sinne -500kcal, jolloin laihtumista tapahtuu.
Kyllä mun suosituskalorimäärällä (2000kcal) pystyy syömään, vaikka joka päivä yhden suklaapatukan/jäätelön, jossa on kaloreita 175kcal ja pari karkkia siihen päälle. Silti herkkupallura pysyy kevyesti vihreenä
« Muokattu viimeksi: perjantaina, 28. toukokuuta 2010 klo 14:44 muokkaaja: Caro_09 »
"We all live our fantasy, and only endure our reality."
Chiave
perjantaina, 28. toukokuuta 2010 klo 15:04
Hupsista..Oon tainnu ilmaista itteeni vähän kehnosti
Meinaan tolla herkuttelulla sitä että joskus vois ihan oikeesti olla miettimättä kaloreita ja nauttia.ees joskus kattoo pari leffaa ja napostella mitä huvittaa. Ei onnistu! Tulee heti kilo joka lähtee vasta kuukaudessa pois. En oo mikään "karkki päivässä"-tyyppi ollu koskaan, pullaa en juurikaan syö tai muutakaan ton tyyppistä . Meinaan nyt sitä että jos kaikki on viikosta toiseen kohdillaan ja paino ei putoa niin mitäs sitten jos ees hetkeks löysäis? Kokeilin sitäki, ei auttanu, paino vaan nousi. Pallukoiden kanssa asiat ok, ku en herkkuja syö ei tartte väriä katella. Ruoka on perusruokaa, salaatteja ja hedelmiä olen syöny aina.
Liikunnasta...Autoton ihminen ku olen, oon tottunu liikkumaan, en siis rapakunnossa ollu kun aloitin. Nykyään joka päivä on kroppa kipeenä liikunnasta ja silti ei tilanne muuksi muutu. Lisäksi tuo kipu tulee kovin kevyestä liikkumisesta. Olo on uupunu jatkuvasti ja päässä pyörii vaan kalorit.
En voi uskoa että elämä ois tämmöstä jos ei halua ylipainoiseksi, jatkuvaa laskemista ja miettimistä, vaa'an lukemat aina samanlainen yllätys
Hohhoijaa..ja taas on viikonloppu edessä
Chott
perjantaina, 28. toukokuuta 2010 klo 15:09
Chiave
, mullakin tulee noita "järkyttäviä" suklaan himoja välillä vaikka yleisesti ottaen en ole koskaan siitä tykännyt. Herkkupallon pystyy pitämään vihreänä kun vähän soveltelee ja käyttää mielikuvitusta
Suklaamoussea saa helposti vaahdottamalla kermaa tai kananmunanvalkuaisia (tosi kevyttä) ja lisäämällä siihen sitten sokeritonta kaakaojauhetta + makeutusainetta jos haluaa todella makeaa. Appelsiinin makuinen funlightikin sopii hyvin joukkoon, samoin pari chililastua vaahdon päälle. Muita makean himon taltuttajia on esim. aplron kevyet soijasuklaajuomat, nellie delliessit tai läkeröllit. "Jäätelöäkin" voi väsätä kotipakkaseen marjoista ja rahkoista/jogurteista.
Yleensä väsään herkkuja kotona: pizzat, piirakat yms. suolaiset ja makeat leivonnaiset pyöräyttää nopeasti omassa keittiössä kun osaa rakentantaa ne semmoisista aineista ettei pallit kärsi. Olen jo pitkään stalkannut noita karppaus.infon reseptejä siihen tarkoitukseen ja sitten soveltanut oman tarpeen mukaan.
Ja kyllä tosiaan paino voi heilahdella paljonkin normaalipainon sisällä, ja se ihan riippuu nesteista ja kuukauden ajankohdasta yms.
Esimerkiksi kävin vaa'alla menkkojen aikaan lauantaina ja näytti 58,6kg nyt se näyttää 56,3. Että ihan normaalia on jos paino heittelee
walfrid
perjantaina, 28. toukokuuta 2010 klo 15:55
Kyllä minuakin välillä ottaa päästä se , etten voi palata enää siihen entiseen , jolloin huoleti vedin suklaata , karkkia ,pistaaseja ja viiniä vapaailtoina. Toisaalta en haluakaan , koska oloni on yleisesti parempi.
Miksi juuri viikonloppuna on vaikeaa , vai mitä tarkoitit tuolla viimeisellä lauseella ? Voisiko viikonloppuna sitten rentoutua jollain muulla tavalla kuin karkkipussilla ja leffoilla ? Kuulostaa siltä kuin olisit jotenkin enemmänkin henkisesti uupunut, oletko varma , että se nimenomaan liittyy näihin kaloreiden laskemiseen ?
Sanot myös , ettei sinulla ole ylipainoa ? Mikset sitten lopettaisi kaloreiden laskemisen kokonaan , keskittyisit vaikka vaan siihen liikuntapuoleen ?
Maikeri
Soy yo. - Minä olen minä.
perjantaina, 28. toukokuuta 2010 klo 16:11
Chiave
Ethän sattuisi olemaan ylikunnossa?? Itse muutamia vuosia sitte, kun kuntonyrkkeilin ja reeneissä kävin jopa 4 krt viikossa (ja aina piti vetää ihan täysia tottakai
) plus autottomana silloin kaikki pyöräilyt ja kävelyt päälle, huomasin olevani todella väsynyt koko ajan, reeneissä tuntui puhti loppuvan ja jälkeen joka lihas oli aivan poikki. No ylikuntohan se sitten oli, eli kroppa ei saanut tarpeeksi lepoa. Olin sitten melkein kaksi viikkoa tekemättä mitään ja kyllä olo parani! Aloitin reenaamisen uudelleen vähän kuin esim. kunnon flunssan jäljiltä, eli normaalia rauhallisemmin, rajoitin käynnit 2-3 krt/vko ja pikkuhiljaa sitten kovempaa. Vaikka omasta mielestä liikuntamäärä ei todellakaan tuntuisi liian suurelta/raskaalta, kannattaa silti kokeilla pientä taukoa silloin tällöin, kroppa kiittää ja kuntohan kasvaa lepäämällä
http://mirmelin.blogspot.com/
Sivu:
<
1
2
3
4
...
88
89
90
91