Pääsen vihdoin asiaan. Kaikesta tuosta hyvästä kokemuksesta ja onnistumisesta huolimatta minua hirvittää tunnistaa että luku tavoitepainossa on 64!Kuinka ikinä voin kuvitella, että voisin siihen päästä? Minut yllätti se, kuinka "isoon ylipainoon alistettu" mieleni onkaan!Olen aidon epäuskoinen toisaalta onnistumisesta ja toisaalta etukäteen hirvittää kuinka ympäristö voisi hyväksyä noinkin huomattavan muutoksen minussa. Ssanotaanhan, että lähimmät ovat elämän eri aloilla muutoksen suurin este, ja koin tuon tunteen jo viime kerralla vaikka kokoni oli tästä tavoitteesta 8 kiloa isompi. Onko tuntemus teille muille tuttu? Minkälaista reittiä olette lähteneet työstämään ajatusmuutosta raivataksenne oman mielenne edistymisen tieltä?
...Itselleni oman viestin pääpointti lähettäessäni oli se havainto oman mielen epäuskosta. Siis miettiä sitä, miten voimakas tuo tunne oli ja kuinka se on saattanut ohjata tähänastistakin ruokailutapaa.Ikäänkuin muut tuntevat minut selvästi ylipainoisena ja itsekin olen muodostanut omakuvan, missä olen aina vähän tyytymätön enkä muuhun pysty kun en tähänkään asti ole pystynyt ja siksi jos onnistuisin olisi sekin vähän sinne päin. Usein laihdutusjutuissa ihmiset kertovat kuinka he ovat niin monta kertaa uhmakkaasti päättäneet että nyt kyllä ja että sitten on tullut pettymyksiä. Minä en ole ollut näitä, olen ehkä enemmän ollut olotilaani alistunut, jonka jälkeen ryhtymispäätöksessä lopputuloksesta oleva mielikuva tuntuu mahdottomalta.Sitä miettii, että onkohan tällainen epäuskon tuntemus tuttua muillekin. Vain ovatko ihmiset olleet keskimäärin ryhtymispäätöksensä kanssa pontevia. Joku vastaus tässä jo tulikin, että tutulta kuulosti.
Usein laihdutusjutuissa ihmiset kertovat kuinka he ovat niin monta kertaa uhmakkaasti päättäneet että nyt kyllä ja että sitten on tullut pettymyksiä. Minä en ole ollut näitä, olen ehkä enemmän ollut olotilaani alistunut, jonka jälkeen ryhtymispäätöksessä lopputuloksesta oleva mielikuva tuntuu mahdottomalta.
Taidanpa tästä itsekin käydä kaivelemassa vanhoja valokuvia ja etsiä sieltä joku kiva kuva itsestäni kun olin parikymppinen ja nuori ja laiha ja nätti. Laitan sen tuohon jääkaapin oveen ja katselen sitä (enkä peiliä, heh). Jospa sitten aivot alkaisivat mieltämään minut hoikkana ja se alitajuisesti vähentäisi syömisiä.