Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Painonhallinta
> Miten keventää, jos parempi puolisko ei osallistu?
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Miten keventää, jos parempi puolisko ei osallistu?
Sivu:
1
2
3
4
5
>
meripeto
torstaina, 5. tammikuuta 2012 klo 14:22
Hei!
Minä teen jälleen kerran paluumuuttoa tänne mahtavaan Kiloklubiin. Elämäntilanteeni on muuttunut sen verran, että matkaan on tarttunut nuori mies, jonka kanssa opettelemme juuri yhdessä asumisen kiemuroita.
Hänelläkin on jonkun verran ylipainoa, joten ruokavalion tarkastaminen ja liikunnan lisääminen ei olisi hänellekään pahitteeksi. Hän ei kuitenkaan ole lainkaan kiinnostunut asiasta. Kuinka te perheelliset ja muut parisuhteessa elävät oikein selviätte esim. ruokailuista? Teettekö te kahdet ruoat vai miten olette ongelman ratkaiseet? Hyvät neuvot tulisivat tarpeeseen.
Urpiina
torstaina, 5. tammikuuta 2012 klo 14:32
Löytyisikö sellaisia ruokia, jotka sekä maistuisivat molemmille että edustaisivat näitä terveellisiä elintapoja?
pahna
torstaina, 5. tammikuuta 2012 klo 14:50
No miekin olen vasta-alkaja taas yhteisen jääkaapin kanssa, ja nyt alustavasti on käynyt niin, että mie kokkaan (mitä tykkään) ja ukko ostaa itelleen eineksiä ja syö niitä, jos ei tykkää. Mies on myös vuorotyössä, joten iltaviikoilla ainakin voin ihan vapaasti kokkailla mitä mieli tekee, kun yksin syön... Tai siis kaksin, kun kissa reppii kinttua, jos en muista oma-aloitteisesti antaa maistiaisia pöydästä
mellix
torstaina, 5. tammikuuta 2012 klo 14:51
Moi.
meillä mies ei oikein innostu kevyt tuotteista tms "terveellisestä" ruoasta.
olen ratkaissut asian siten että teen kompromissin.
käytän kevyt kermaa ruoanlaitossa, itselläni on oma margariini, valmistan salaatteja ja kasviksia aterioille. otan itse vähemmän esim perunamuussia kuin muut ja korvaan sen vihanneksilla.
samalla muukin perhe saa hieman vihanneksia.
Tosin mun mies on hoikempi kuin minä joten ei sen tarvii edes katsoa mitä suuhun pistää..
Heinosan
Tahdon uuden elämän, vihdoinkin sen käsitän
torstaina, 5. tammikuuta 2012 klo 14:55
Meilätoimii niin, että mies syömitä teen. Mutta kasviksiin hän vain katsahtaa, jos ne on erikseen, mutta jos sisältyy ruokiin niin sitten syö. Hän ei ole ylipainoinen, mutta on koko elämänsä syönyt epäterveellisesti.
Pape
Klubiemäntä
torstaina, 5. tammikuuta 2012 klo 15:10
Siirsin ketjun painonhallintaosioon, aihe on mielestäni tärkeä ja useampi ehkä löytää sen täältä kuin Arjen pulinoista.
Kiloklubin suosituksilla ja kalorimäärillä ruoka voi olla tavallista kotiruokaa. Painon kannalta tärkeimmät muutokset ovat sellaisia, etteivät ne vaadi kahden erillisen ruoan tekemistä. Esimerkiksi kasvisten lisääminen ruokiin tai lisäkkeiksi keventää ruokaa ilman, että mitään muita valmistusaineita tarvitsee vaihtaa kevyttuotteisiin. Jos kevyttuotteet eivät maistu, painonpudotusaikanakaan niitä ei tarvitse käyttää lainkaan.
Suosituskalorimäärä on sen verran suuri, että kaikki tavallisilla resepteillä valmistetut kotiruoat mahtuvat hyvin mukaan keventämättä niitä. Myös Kiloklubin ruokaosion
selaa reseptejä
-kohdasta löytyy paljon vaihtoehtoja, jotka sopivat muillekin kuin painonpudottajalle sellaisenaan. Yksi Kiloklubin eroista moniin muihin ohjelmiin onkin se, että erityisiä laihdutusruokia ei tarvita. Laatupalloja voi rasvan osalta olla jopa vaikea saada vihreiksi, jos valmistaa kaiken kevyimmällä mahdollisella tavalla. Pysyvän painonpudotuksen kannalta on tärkeää, että tekee ruokavalioon vain sellaisia muutoksia, jotka jäävät pysyviksi myös tavoitepainoon päästyä. Tähän tähtää osaltaan myös se, että ruoka on normaalireseptein valmistettua.
Tavallisilla resepteillä valmistettujen ruokien merkkaaminen ruokapäiväkirjaan onnistuu, koska tietokannasta löytyy tuhansia keskiarvotuotteita esimerkiksi kaikille tavallisille kotiruoille. Tietokannassa olevat ruoat eivät ole kevennettyjä, vaan nimensä mukaisesti keskiarvoja. Kotiruoan lisäksi niillä onnistuu myös ravintolaruokien merkkaaminen.
« Muokattu viimeksi: torstaina, 5. tammikuuta 2012 klo 15:13 muokkaaja: Pape »
Pullapallo
Karpaten kevyeksi
torstaina, 5. tammikuuta 2012 klo 15:30
Meillä syödään normaalia kunnon ruokaa ja se uppoaa hyvin kummallekin. Mitään kevytjuttuja mies ei suostuisi syömään enkä minäkään halua niitä syödä. Jos mies sitten haluaa sen varsinaisen ruuan lisäksi syödä vielä pullaa ja karkkia niin antaa mennä vaan. Annoskoolla voi myös vaikuttaa kalorimäärään. Isompi mies tarvii enemmän kaloreita joten syököön isomman annoksen.
-20kg/5kk www.karppaus.info
Flora's Secret
torstaina, 5. tammikuuta 2012 klo 16:00
Meillä syötiin eri ruokia jo kauan ennen minun laihdutustani. Miehen mielestä ruoka = lihaa ja perunoita, ja minä syön mieluiten kasvisruokaa ja maitotuotteita, välillä kalaakin.
Mies ei syö kalaa, paitsi tonnikalaa, ja kasviksia jos olen pilkkonut dippi-kasviksia. Hedelmistä käy omena, banaani, mandariini, jos kuorin ja pilkon ne valmiiksi. Muuten ei viitsi syödä niitä.
Alkuun yritin totutella häntä erilaisiin hedelmiin ja kasviksiin (koska lapsuudenkodissaan hän ei niitä paljon saanut), mutta totesin että tuhlaan aikaani enkä halua olla äiti vaan vaimo.
Teen siis ruokaa itselleni, ja jos miehelle maistuu hän on tervetullut sitä syömään. Jos ei maistu, syököön eineksiä sitten.
Joskus kun haluan olla kiltti ja hemmotella miestä teen liharuokaa hänelle, mutta en ole kovin hyvä liharuokakokki kun sitä niin harvoin teen.
Epäoikeudenmukaista että minä joka syön sata kertaa terveellisemmin (vaikka välillä vähän liikaa...) olen taistellut paino-ongelmien kanssa koko aikuisiän, ja mies joka elää pakastepizzalla, hampurilaisilla ja kahvilla eikä harrasta liikuntaa on aina ollut hoikka. Saa nähdä muutaman vuoden päästä, pysyykö hän edelleen hoikkana keski-ikäisenä, nyt on vaan reilu kolmekymppinen.
Lisäisin vielä, että kevyttuotteita ei välttämättä tarvitse käyttää. Ainut kevyttuote jota käytän on rasvaton maito, ja käytän sitä vain mustassa teessä. Rasvainen maito ei mielestäni sovi siihen yhtä hyvin.
« Muokattu viimeksi: torstaina, 5. tammikuuta 2012 klo 16:02 muokkaaja: Flora's Secret »
Kirnauskis
Bi-Polar Cooking Practices
torstaina, 5. tammikuuta 2012 klo 16:14
Toi voi olla hyvin yksinkertaista tai monimutkaista samalla jääkaapilla olo
helppoa se on jos vain toinen kokkaa niin silloin syödään mitä kokki haluaa tehdä ja jos ei tykkää niin se on voivoi, hakee sitten itse ruokansa.
Tällä hetkellä täällä tehdään useasti vuoropäivinä ruokaa ja ei tuu mieleen natkuttaa vaikka ei ihan mieleisiä olisi kun toinen kokkaa ja sama on toisin päin myös. Kevyttuotteita ei kumpikaan käytetä enään joten siitä ei tuu vääntöä.
Aiemmin elin suhteessa missä kummallakin oli omat ruuat ja juomat, ainoastaan tomaatit ja ruispalat oli samaa
Kerran kuussa ruoka maku meni yhteen varsinkin sen jälkeen kun tuppasin miehen kokkailuilla lihomaan ja kyllästyin saman rotaation toistoon, aina pastaa ja sit liha kaverina, vuorotellen jauhelihaa ja possua, ilman mausteita..
meripeto
maanantaina, 9. tammikuuta 2012 klo 11:03
Hei!
Otin asian uudelleen puheeksi, ja yllätyksekseni nyt ajatukselle oltiin paljon vastaanottavaisempia. Ensin sain hänet lupaamaan, ettei syödä enää roskaruokaa yhdessä ja sitten keskustelun edetessä hän lupasi, että alkaa itsekin pudottaa painoaan, tosin molemmat vähän omilla tavoillamme. Minä ainakin ajattelin hyödyntää Kiloklubia, koska tämä on todella hyvä palvelu ja mahtava tukiverkko!
Katsotaan, miten tämä käytännössä sitten onnistuu meiltä. Mielenkiintoista olisi edelleen kuulla, miten muut ovat tällaisessa tilanteessa toimineet. Jo nyt saamani vastaukset olivat hyödyllistä luettavaa
Sivu:
1
2
3
4
5
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»
Verkkiksen laihdutusryhmä
tänään
kello 04:26
Vertaisryhmät
»
-20 kg 2012 loppuun mennessä!!!
tänään
kello 01:06
Terveys
»
Vauvahaave & elämäntapamuutokset
tänään
kello 00:42
Ulkonäkö
»
Törkeitä kommentteja
keskiviikkona, 23. toukokuuta 2012 klo 23:46
Liikunta
»
Mitä syödä ennen kuntoilua ja kuntoilun jälkeen?
keskiviikkona, 23. toukokuuta 2012 klo 23:17
Rekisteröidy
Yhteistyössä