Kiva juttu, Pipsa! Muuten, tuolla aikaisemmin, kun puhuin rehellisyydestä itselleen, en tarkoittanut ainoastaan rehellisyyttä ruuan kirjaamisessa vaan myös sellaista "rehellisyyttä", että opettelee uskomaan, ettei keho toimi hetkessä. Eli jos on syönyt viikon runsaasti ja palaa sitten normaaliruokavalioon, ei voi oikeastaan odottaa, että vaa'alla näkyisi mitään muutamassa päivässä - ei ehkä vielä viikossakaan, niin harmittavaa kuin se onkin. Samoin jos paino tipahtaa tai nousee hurjasti yli yön, on tietyllä tavalla epärehellistä uskotella itselleen, että kaikki on rasvakudoksen muutosta - juhlia hirveästi tai vaipua epätoivoon. Juuri nyt minun mielestäni sinun nopea painonpudotuksesi on pitkän työn tulosta, joka vihdoin näkyy, kun epäsäännöllisen syömisen aiheuttama nesteen kertyminen lakkasi ja neste pääsi pois. Ehkäpä rehellisyys on tavallaan vähän hassu sana tässä yhteydessä. Olisiko tosiasioiden hyväksyminen parempi? Siis se, ettei vaaka ole todellakaan ainoa laihtumisen mittari.
Minulla ei ole mitään "en saa ottaa" -systeemiä, vaan olen sitä mieltä, että viisas keho itse osaa säädellä mielitekoja. Jos minä haluan suklaata, syön sitä. Meillä on jatkuvasti olohuoneen pöydällä tarjolla suklaata ja esimerkiksi eilen söin kolme palaa ja tänään yhden. En koe, että olen tehnyt hirveän synnin.
Paljonko sait pudotettua painoa silloin, kun pidit tuota kerran viikossa herkkupäivää?
Kun painosi nousi 119 kilosta 125,5 kiloon, niin tapahtuiko se kuinka lyhyessä ajassa?
Eli siis yhdessä, kahdessa viikossa on noussut 6,5kg. Ja koska se tippuu näin nopeasti, niin kyseessä ollut nesteturvotus.
perjantaina, 20. maaliskuuta 2009 klo 07:38 PipSa83 kirjoitti:Eli siis yhdessä, kahdessa viikossa on noussut 6,5kg. Ja koska se tippuu näin nopeasti, niin kyseessä ollut nesteturvotus.Itse olen huomannut Kiloklubissa ollessani, että aamupaino voi vaihdella helposti vaikkapa 1,5 kg (se on aika paljon, kun paino on noin 59 kg). Aikaisemmin minulla ei tämänkaltaista ilmiötä ollut, ehkä noin ½ kg saattoi vaihdella aamuisin.Mistäköhän mahtaa johtua? Kasvisten ja proteiinin ja rasvankin määrää olen lisännyt huomattavasti ja myös se tietenkin, että syön noin 30 % enemmän kuin aikaisemmin.
No syömisistä se tietenkin vaikuttaa, mut onhan niitä muitakin mitkä vaikuttaa. Painonpomppimiseen siis. Mut eihän sitä nyt kannata tuijottaa, siis vaakaa joka päivä. Pomppiiko sulla vaaka viikon välein, että välillä on 59, sitten on 57,5? Ja taas nousee 59.
perjantaina, 20. maaliskuuta 2009 klo 08:58 PipSa83 kirjoitti:No syömisistä se tietenkin vaikuttaa, mut onhan niitä muitakin mitkä vaikuttaa. Painonpomppimiseen siis. Mut eihän sitä nyt kannata tuijottaa, siis vaakaa joka päivä. Pomppiiko sulla vaaka viikon välein, että välillä on 59, sitten on 57,5? Ja taas nousee 59.Käyn vaa'alla joka aamu ja jo yhden vuorokauden aikana on voinut tulla 1,5 kg lisää eli paino voi olla 58,0 tänään ja 59,5 huomenna ja sitten taas 58,5 ja 58,0.