Kysyin, ja lääkäri sanoi, ettei koskaan ole kuullut sellaisesta, että hengitettävä astmalääke vaikeuttaisi painonpudotusta-> ymmärsin, että koska hän ei ole asiasta kuullut, niin se ei ole mahdollista. Tota mä itse eniten epäilen, mutta kun ilmankaan en voi olla
*Marita*, minusta kuvailemasi kaltainen toiminta kuulostaa syömishäiriöltä. En tosiaan tarkoittanut syömiseen kohdistuvaa stressiä, vaan sitä että raju stressi elämän jollain alueella vaikuttaa syömiseen.
Mun lihomisen taustalla on ollut liiallinen karkkien, suklaan, roskaruoan ja viinin naukkailu. Nyt nämä asiat ovat 2 kuukauden ajan olleet kunnossa, ja olen syönyt n. 1500 kaloria per päivä. Kalorivajaus on noin 500 päivässä ja varmaan 3 päivää koko aikana on ollut sellaisia, että olen syönyt enemmän kuin kuluttanut. Pallot on useimmiten vihreitä, hyvin harvoin punaisella. En liiku juuri ollenkaan.
En ole mitannut vyötänympärystä, joten en tiedä onko siinä tapahtunut jotain. Vaatteiden perusteella ei kyllä mitään merkittävää ole sillä suuntaa kaventunut.
Osaisko joku vähän auttaa? Voin toki olla malttamatonkin, mutta kyllä tätä pudotettavaakin on, joten kyllä pitäis olla tavaraa joka lähtis pois.
Stressi painonhallinnassa pahimmillaan:ravataan päivittäin vaa'alla. Punnitaan safkat jos pääsee vaa'alle vasta syömisen jälkeen, sitten vähennetään tuo safkan paino vaa'an lukemasta. (vaikka ihminen ei koskaan ole tyhjä, aina ruoansulatuskanavassa on aina ruokaa menossa). Hyvä kun ei ulosteita punnita. Huolestutaan ja stressataan päivittäisistä painon vaihteluista, vaikka ne on ihan normaalia elimistön toimintaa. Eli, vaaka ja ruoka hallitsee elämää liikaa. Tästä voi syntyä stressi joka ei vaikuta ruokahaluihin mutta jarruttaa takuulla painon pudotusta.Ja tätä ilmiötä valitettavan paljon löytyy myös täältä kiloklubin jäsenistä.Kun ihmiset tajuaisivat ettei ole kiire minnekään!!! Meillä on vain tämä yksi elämä, tämä yksi kroppa/elimistö jonka kanssa elämämme kuljemme. Uutta ei saa (muutamaa "varaosaa lukuunottamatta )Omaa kroppaa pitäisi kunnioittaa, sen antamia signaaleja totella.
perjantaina, 25. marraskuuta 2011 klo 13:09 *Marita* kirjoitti:Stressi painonhallinnassa pahimmillaan:ravataan päivittäin vaa'alla. Punnitaan safkat jos pääsee vaa'alle vasta syömisen jälkeen, sitten vähennetään tuo safkan paino vaa'an lukemasta. (vaikka ihminen ei koskaan ole tyhjä, aina ruoansulatuskanavassa on aina ruokaa menossa). Hyvä kun ei ulosteita punnita. Huolestutaan ja stressataan päivittäisistä painon vaihteluista, vaikka ne on ihan normaalia elimistön toimintaa. Eli, vaaka ja ruoka hallitsee elämää liikaa. Tästä voi syntyä stressi joka ei vaikuta ruokahaluihin mutta jarruttaa takuulla painon pudotusta.Ja tätä ilmiötä valitettavan paljon löytyy myös täältä kiloklubin jäsenistä.Kun ihmiset tajuaisivat ettei ole kiire minnekään!!! Meillä on vain tämä yksi elämä, tämä yksi kroppa/elimistö jonka kanssa elämämme kuljemme. Uutta ei saa (muutamaa "varaosaa lukuunottamatta )Omaa kroppaa pitäisi kunnioittaa, sen antamia signaaleja totella.Mä olen liian laiska stressaamaan sen takia varmaan painokaan ei laske, kun oon liian laiska Täytyy kyllä sanoa, etten itsekään ihan ymmärrä ihmisiä, jotka punnitsee kaiken suuhun laittamansa, mitäs iloa missään sitten enää on, jos ruoka on vaan grammoja ja kaloreita?!