Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Painonhallinta
> Miksi menetetyt kilot palaavat niin nopeesti?
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Miksi menetetyt kilot palaavat niin nopeesti?
Sivu:
1
2
>
Helinä :)
keskiviikkona, 10. elokuuta 2011 klo 21:05
Tuli tossa koko heinäkuu syötyy mitä sattuu.. Tuli oltuun oikein kunnolla lomalla. Ajattelin et pari kiloa saattaa tulla takaisin, mutta ei se haittaa. No nyt kävin sitten vaa`alla kaikki alkuvuonne menetetyt 7kg on tullut takas!! Kaikki!!
En ollu uskoa silmiäni. Masentavaa. Tein koko alkuvuoden töitä ja tuhosin sen kaiken kuukaudessa. Järjetöntä. Mutta miksi näin käy? Ihan kun keho muistaisi missä painossa se on ollut ja palautuisi takaisin siihen. Olen taas lähtöpisteessa ja se masentaa
Tazzie
Vähillä hiilareilla hoikaksi
keskiviikkona, 10. elokuuta 2011 klo 21:11
Tsemppiä uuteen alkuun!
Luin muistaakseni Atkinsin kirjasta, että ihmisen paino pyrkii aina palautumaan suurimpaan painoon, missä se on ollut ja sen jälkeen alkaa vielä uusi lihominen. Eli tavallaan ihan oikeilla jäljillä olet. Toisaaltaan tuosta on varmasti iso osa nestettä vaan. Katsomalla tarkemmin mitä suuhusi laitat nyt saat nesteet tippumaan jo muutamassa päivässä ja samalla sitä ikävää painoa pois.
VHH aloitettu 25.5.2011
Hypsy83
keskiviikkona, 10. elokuuta 2011 klo 21:25
Mulla kävi viime kesänä samanlainen homma, vaikkei paino palannutkaan aloituspainoon asti. Söin mitä tykkäsin ja paino nousi ehkä saman verran kuin sulla. Loppukesästä päätin ryhdistäytyä ja eipä mennytkään montaa viikoa, kun kilot olivat taas poissa. Tästä siis päättelin, että olin pääasiassa kerryttänyt vain massiivisen nestepöhön elimistööni.
Älä heitä kirvestä kaivoon, vielä on toivoa! Ja paljon
« Muokattu viimeksi: keskiviikkona, 10. elokuuta 2011 klo 21:28 muokkaaja: Hypsy83 »
Anewielh
keskiviikkona, 10. elokuuta 2011 klo 21:29
Olikohan tuo KG-lehti, jossa tästä asiasta oli lukua jokin aika sitten.
Keholla kestää muistaakseni jonkin aikaa "unohtaa" se entinen paino ja tottua uuteen. Muistelisin, että ainakin muutaman vuoden kuluttua keho ei enää ns. muistaisi menetettyjä kiloja ja alkaa toimimaan jokseenkin hiukan eri tavalla.
Muistaako kukaan muu artikkelia, menikö noin laisinkaan?
keskiviikkona, 10. elokuuta 2011 klo 21:37
Tuohan tekee kilojen karistamisesta entistä vaikeampaa. Kun kroppa yrittää takaisin entiseen painaa. Kroppani on siis minua vastaan. Valta taisteluhan tästä alkaa...
*tupu56*
torstaina, 11. elokuuta 2011 klo 09:29
Mulla kävi viime kesä samoin ja syksyllä aloin pudottaan niitä 8kg ja ei sitten millään,nestettä kait parisen kiloa,nostin kaloritasoani 200g ja hups viikko meni alkoi paino ryminällä putoon 2-3kg viikko,mulla tuo maaginen paino mihin palaan on 115kg pudotin talven aikana 12,7kg sit taas tyssäsäs tässä kyhnätään taas samoissa lukemissa,102-104kg väliä ei millään mee alaspäin,tarvisko taas nostaa kaloreita sittenhän joutusin syömään jo 2500kcal kun nyt syön vajaat 2300kcal,Mutta nostan kyllä kokeeksi,vaikka pariksi viikoksi jospa se tepsisi,tosin aloitin ricvakamman liikunnan,et voi johtua siitäkin,siksi seilaan täällä viidettä vuotta,kun aina palataan samoihin lukuihin tai on pyrkimässä siihen! koitan kuitenkin pitää pudotetut kilot,sehän vasta vaikeaa tuntuu olevan!
perjantaina, 12. elokuuta 2011 klo 12:59
Tuula-55 Meidän vartalothan pyrkii samaan painoon. Itsellä myös tuo 115kg.. Nyt en käy vaa'alla ainakaan kuukauteen. Muuten rupee vaan hermostuttaa.
maddox
perjantaina, 12. elokuuta 2011 klo 13:15
Moi!
Jos palaa vanhoihin elintapoihin paino palaa varmasti samaan kuin lähtiessä. Jos -7000 vajeella saa -1kg pois, toimii se myös päinvastoin eli +7000 ylityksellä saa kilon.
Osa tuosta painostasi on varmasti nestettä ja turvotusta ja painon luonnollista heittelyä muutoinhan olisit joutunut syömään kuukaudessa 42000kcal enemmän kuin kulutat.
Tuula-55, ihan mielenkiinnosta kysyn paljon sinun peruskulutuksesi on? Minulla se oli noissa kiloissa joku 2300kcal, eli kaloreiden nostaminen ei minulla ole toiminut pudotusmielessä. Liikunta jumittaa laskua kun liikunnan aloittaa tai sitä lisää, minulla jumi kesti 6vkoa, mutta centtejä lähti roimasti vaikkei vaaka kiittänytkään.
Itse olen klubeillut nyt 9kk ja en uskalla vielä edes harkita heittäytymistä vapaalle, sillä vastoinkäymiset koettelevat ja vanhat syömistottumukset ovat aika pinnassa.
Tsempit kaikille matkaan, me onnistutaan varmasti
Vaikka niitä ylämäkiäkin on epäilemättä matkassa.
*tupu56*
perjantaina, 12. elokuuta 2011 klo 16:20
Mulla on peruskulutukseni 2371kcal ja nyt paino sit notkahti kilon alas ja olen syönyt lähes 2300kcal eli peruskulutuksen verran mulla on tosiaan liikunta lisääntynyt,siksi se junnas,mutta hiljalleen mennään eteenpäin!
Patrik Borg
Asiantuntija
tiistaina, 16. elokuuta 2011 klo 14:50
Kroppa kyllä käytännössä tuppaa hakeutumaan entiseen painoon, mutta ei se johdu kropasta niinkään eikä keho sinne aktiivisesti hakeudu. Kyllä siinä on taustalla se, että jos jollakulla on pitkään ollut elintavat joilla paino asettuu 100 kg tuntumaan niin se paino tulee sinne helposti takaisin koska niihin elintapoihin palaillaan yleensä hiljalleen takaisin. Mutta on siellä osin kehon nälkä yms. viestejä joita voisi sanoa "kehon muistiksi". Nämä kaikki kehon viestit voi kuitenkin ohittaa laihduttamalla maltilla - ja silloin jäljelle jää vain tuo elintapojen pysyvä muuttuminen.
http://patrikborg.fi
,
http://patrikborg.blogspot.com
Sivu:
1
2
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Terveys
»
Vauvahaave & elämäntapamuutokset
tänään
kello 00:42
Ulkonäkö
»
Törkeitä kommentteja
keskiviikkona, 23. toukokuuta 2012 klo 23:46
Vertaisryhmät
»
Verkkiksen laihdutusryhmä
keskiviikkona, 23. toukokuuta 2012 klo 23:42
Liikunta
»
Mitä syödä ennen kuntoilua ja kuntoilun jälkeen?
keskiviikkona, 23. toukokuuta 2012 klo 23:17
Vertaisryhmät
»
-20 kg 2012 loppuun mennessä!!!
keskiviikkona, 23. toukokuuta 2012 klo 23:14
Rekisteröidy
Yhteistyössä