Samalla linjalla jatkan. Vähillä päiväkcal keho menee lopulta lähelle paastotilaa ja jopa ketoosin puolelle. Ketoosissa olo on usein hyvä, energinen jne. ja keho polttaa rasvaa. Karpatessahan tuo tulee terveellä tavalla ilmi, jos ketoosiin halutaan mennä ja päästään. Alikaloreilla kitumisessa ei sen sijaan ole mitään terveellistä. Läskiä toki palaa aina laihtuessa, mutta mitä suurimpi kalorivaje, sitä suurempi lihastuho. Keho kyllä puolustaa kaikin voimin itseään (säästelee ihraa), mutta ei voi estää sitä, että syö itseään myös kaikista kudoksistaan elävältä. Varoittava esimerkki: Itse SEKOSIN noin kutakuinkin tasan vuosi sitten niin, että vetelin päivät n. 600-1000 kcal ja juoksin joka päivä 1.5-2h lenkkejä ja tein lisäksi päivittäin kotijumppailuja. (Kulutus melkein saman verran pelkistä liikunnoista, ku syömäni ruoka.) Aluksi meni tosi hyvin, paino putosi nopsaa viisi kiloa normaalipainon keskivaiheilta, ja lopulta yli 5 kiloa alipainon puolelle. Sitten alkoivat oireet: Kuukautiset häiriintyivät, ummetus repi verille ja pukamille, hiuksia irtosi aivan liikaa (oheni varmaan kolmasosalla kaunis ja pitkä tukkani), virtsan pidätys ei toiminut, pää ei todellakaan toiminut - koulussa ja kaikkialla olin kuin zombi. Jatkoin silti hetken vielä samaa rataa "terveellisen oloisena". Lopulta tulivat ahmimiset ja kompensaatiot. Onnekseni lopulta tajusin olevani lähes jo hyvin sairas ja että menon on loputtava, ennen kuin kuolen. Ja tässä olen nyt. Kärsin edelleen syömiseen liittyvistä ongelmista, en uskolla syödä, ahdistun helposti jne. Nyt menee silti jo paremmin ja olen pystynyt nostamaan kalorit yli 1500 joka päivältä (ainakin tällä viikolla) ja opetellut herkkujen nautiskelua jne. Psyykkisesti en ole kunnossa, kuten en edelleenkään fyysisestikään kunnossa, sillä mm. kuukautiskierto on edelleen sekaisin pillereidenkin kanssa ja virtsanpidätysongelmat ovat jokapäiväisiä (kusen siis senttilitroja housuuni päivittäin). Toivon että kaikki todella kitukuurilla vetelijät ottaa nyt oikeasti ohjeet kalloonsa! Vaikka nyt ehkä tuntuukin hyvältä, älkää uskoko sen kestävän loputtomiin ainakaan kroppane osalta. Se tuhoutuu salakavalasti, kunnes suurempien ongelmien ilmetessä ollaan jo liemessä. Tämä kaikki teille vain suureksi hyväksi, ei millään pahalla todellakaan. Tiedän, että jollain laihdutus ei välttämättä mene lopulta omanilaiseksi överiksi asti - muutu sairaudeksi. Ja niin ei todella missään nimessä pitäisikään. Monen kroppa kyllä puolustautuu tai ihminen tajuaa itse ajoissa, ja se jos jokin onkin hienoa. Järki päähän niin laihdutte varmasti, mutta terveellä tavalla! Tsemppiä kaikille!