Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Painonhallinta
> Miksi laihdun vasta 1000 kcal:n dieetillä?
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Miksi laihdun vasta 1000 kcal:n dieetillä?
Sivu:
1
2
3
4
...
7
8
9
10
>
Sipetar
tiistaina, 12. huhtikuuta 2011 klo 11:31
Olenko jokin kummajainen, kun vasta mennessäni alle 1000 kcal alkaa laihtuminen. Vaikka 1500 kcal liikkuisin kuinka paljon, ei mitään tapahdu. Paino ei laske eikä sentit katoa. Kokeilin tätä nyt 3 kuukautta vailla minkäänlaista tulosta. Ja aiemmin vaikka kuinka monesti.
Nyt olen kolmisen viikkoa ollut noin 1000 kcal dieetillä, ja kas kummaa, paino on ruvennut kivasti laskemaan. Olo on erittäin energinen, väsymys kadonnut eikä ole yhtään nälkäkään.
Päiväateriaani kuuluu 4 - 5 ruispalaa kasviksilla, yksi pieni lämmin ruoka, jugurtti/rahka ja paljon kasviksia ja hedelmiä. Laskurinne mukaan noin 1000 kcal. Kaikki pallukat ok. Kova kalan ystävä olen.
Liikuntaa tulee se 5 tuntia viikossa. Sauvakävelyä, hölkkää ja arkirutiineja.
Kerropa Patrick Miksi minulla tämä menee näin ?
Naamis
Oon kaunis ja iso ja pystyn sen myöntämään: mää syön tänään!
tiistaina, 12. huhtikuuta 2011 klo 12:22
En ole Patrik, mutta veikkaan, että tuo 1500kcal on liian vähän, jos kerran liikut paljon. 1000kcalilla menet jo sitten johonkin semmoiseen moodiin, että paino alkaa laskea. Jos söisit suosituksen verran (luulen, että paljon liikkuvalla suositus liikunnan kanssa on yli 1500kcal) pidempään, alkaisi painokin tippua.
Equilibrium
tiistaina, 12. huhtikuuta 2011 klo 12:57
Hei
Sipetar
,
Naamis
puhuu minun mielestäni asiaa. Eli ts. 1000kcal/pv alkaa olla jo sen verran kidutusta liikuntojesi lisäksi eli todella tiukkaa, jolloin kroppasi kyllä varmasti alkaa "syömään itseään". Toisin kun taas 1500kcal/pv saatat elellä nk. säästöliekillä, eli kroppa ei suostu luopumaan mistään. Esim. 1700kcal päiväsaldolla saattaisit hyvinkin onnistua laihtumaan ja säästämään samalla lihaksiasi. (: Kitukuureille ei kannata lähteä, niistä en ole kuullut (kokenut) pidemmällä tähtäimellä mitään hyvää seuranneen. Pahimmassa tapauksessa syöminen alkaa häiriintymään aivan liikaa, kun kehon signaalit menevät sekaisin.
Tsemppiä! (: Suosittelen ottamaan neuvoista vaarin!
Ehkäpä itse Patrik kommentoi viestiisi, kun kerkeää.
Sometimes the hardest thing and the right thing are the same.
Vm1947
Hitaasti mutta varmasti
tiistaina, 12. huhtikuuta 2011 klo 13:06
1000 kcalon aivan liian vähän ja siitä liian suuriosuus on hiilareita. Viisi palaa leipää on liian suuri määrä suhteutettuna kalorimäärääsi. Syö kunnon ruokaa, proteiineja ja kunnon rasvaa tarpeeksi ja nosta
suosiolla energian saantiasi. Kyllä se siitä.
kl0ppi
tiistaina, 12. huhtikuuta 2011 klo 13:24
Lasketaan sipetar sulle nyt ne oikeat kalorit olen VARMA siitä, että enemmällä syömisellä painosi putoaa, se on iha fyysinen fakta, kerrotko ikäsi / painosi/ pituutesi?
noin alhaisissa kaloreissa ei ole mitään järkeä, sillä painosi alkaa putoamaan lihaksista ei läskistä, kerro mittasi niin laskeskelen noita kaloreita. aktiivisuutes on varmaa päivässä kova reeni ja työ?
Patrik Borg
Asiantuntija
tiistaina, 12. huhtikuuta 2011 klo 16:44
Hei,
tosiaan pitäisi saada vähän lisää tietoja ennen kuin voi arvioida eli laitatko niitä. Juurikin noita ikä/paino/BMI tietoja ja lisäksi mielellään mitä pallukat sanoo.
Kuulostaa enemmänkin että jossain arviot annoskoosta heittää mutta tutkitaan ensin.
http://patrikborg.fi
,
http://patrikborg.blogspot.com
sinsarilo
tiistaina, 12. huhtikuuta 2011 klo 17:38
Minäkin kirjoitan tähän ketjuun. Olen 44-v.Olen saanut pudotettua painoa vuonna 2009 yksitoista kiloa terveellisesti syömällä. Eli paino tippui 83 kilosta 72 kiloon. Sen jälkeen paino on seilannut 70 ja 72 välillä. Eli viimeisen vuoden aikana paino ei ole pudonnut. BMI on nyt n. 29. Normaalipainon yläraja on n. 62 kiloa. Kiloklubi suosittelee minulle 1600-1700 kcal. Näillä kalorimäärillä en laihdu. Olen kokeillut enemmän syömistä ja vähemmän syömistä ei auta. Olen myös hiilareita yrittänyt vähentää ja proteiinia ja rasvaa lisätä. Ei tulosta. Jotenkin tuntuu siltä, että elimistöni luulee, että nyt ollaan sopivassa painossa, vaikka ylipainoa on vielä 10 kiloa. Enää ei vain jaksa odottaa tulosta näillä ohjeilla.
Tiedän, että laihtuisin myös vähillä kilokalorimäärillä, mutta kiloklubi ei suosittele sitä. Miten tällainen pitkällinen jumi puretaan?
Äkäslompolo
tiistaina, 12. huhtikuuta 2011 klo 17:56
Uskon, että ihmisten kulutuksessa on eroja, mutta sitä en voi uskoa, että vasta tuhannella kalorilla alkaa paino putoamaan.
Tiesittekö, että YK on luokitellut 1800 kc:n tai sen alle menevän päivittäisen kalorimäärän aliravitsemustilaksi? Itselleni tuo oli pienoinen shokki... ei ihmekkään, et mun kohdalla nää kiloklubin suosittelemat 1600-1700 kalorin päivittäiset kalorimäärät eivät riitä ruokkimaan mua!
Ain nälissäni menen nukkumaan, onneksi olen unta sentään saanut. Olen lievästi ylipainoinen, mut vaan siis siinä 5 kilon rajalla. En oikeesti tajua, miten mua paljon painavammat selviävät niil 1500 kc:n päivittäisel energiamääräl, kun niiden peruskulutuskin on isompi, kun mun.
Sipetar
keskiviikkona, 13. huhtikuuta 2011 klo 11:57
Tiedän kaikki suositukset ravinnosta kyllä. Se vaan ei minulla toimi, valitettavasti.
Tässä tietojani ja taustaa. Pituutta minulla on 157 - 158 cm, mittaajasta riippuen. Vaaka näyttää tällä hetkellä karmeat 56,5 kg. Teidän mielestä se on vähän, mutta minun ei. Ikää minulla on 48 vuotta.
Koko aikuisikäni tuonne 40 vuoteen asti vaaka näytti minulle 50 - 52 kg. Olin hoikka ja hyvävartaloinen silloin. Muutama vuosi siitä huomasin olevani liki 60 kg painoinen. Tuhannella kcal sain itseni takaisin 51 kg. Se kesti siinä reilut 4 vuotta. Sitten tuli elämänmuutoksia ja huomasin olevani taas 57 kg ja vaatteet ahdisti.
Ruokaani tarkkailin koko ajan. Kalorimäärä oli lihoessani noin 1700 - 2000 kcal paikkeilla. Liikuntaa jatkoin koko ajan. Sitten kokeilin vuoden ja 3 kk ajan noudattaa kaikia antamianne ravintosuosituksia, mutta tuloksetta. Kalorien laskeminen tuonne 1500 kcal ei auta. Edelleen olen hiukka liian runsas. Alkuperäisessä viestissä piti olla vuosi lisää tuota ajanjaksoa.
Peiliin toki tuijotan. Ja fakta vaan on, että vasta 51 - 52 kg painoisena minulla on timmi ja kaunis vartalo. Vyötärö on kapea ja lantio kaartuu kauniisti. Makkaroita ei ole missään. Bikineissä ilkeää olla. Silloin olen tyytyväinen omaan kehooni. 57 kg on pahannäköistä, ei voi mitään. Lihasprosenttini on 33 % ja rasvat 22%.
Nyt todellakin olen siellä noin 1000 kcal dieetillä ja vaakalukema laskee hitaasti alaspäin. Siitä olen onnellinen. Enkä todellakaan valehtele syömisiäni enkä merkitse liikuntakaloreja väärin. Sykemittaria käytön aina.
Kyse on ihan oikeasti siitä, että masennun ellen pääse tuohon 52 kg. Mutta miksi menee näin vaikeaksi? Selittäkää, please
Putikka
In the end, it's not going to matter how many breaths you took, but how many moments took your breath away
keskiviikkona, 13. huhtikuuta 2011 klo 11:59
Minulla on sama vika. Olen edelleen ylipainoisen puolella tuossa kiloklubin käyrällä, pudotettavaa on vielä ainakin 10kg. Söin noin 1200-1500kcal päivässä. Paino junnasi 3kk:ta. Kokeilin lisätä suositukseen, 1800kaloria, mutta paino alkoi heti kivuta ylöspäin, joten luovuin siitä. Nyt kyllästyin junnaukseen ja pudotin kalorit 900-1000 paikkeille. Painoa putosi kahden päivän aikana 1,2kg..!! Pudotin aiemminkin lähtöpainosta noin 8-9 kiloa tällä kalorimäärällä, 5-6 kiloa menin 1200-1500 kalorilla mutta puolet pidemmässä ajassa.
Käyn salilla 6krt vko, juoksen 3krt viikko ja olen muutenkin aika aktiivinen.
Ei minua periaatteessa haittaa tämä kalorimäärä, tunnen olevani kylläinen, kunhan kummastuttaa. Olen laktovegetaristi, syön leipää max 1 ruisviipaleen päivä, käytän paljon tofua, pähkinöitä, manteleita, maitorahkaa, luomujogurttia, kasviksia,vihanneksia, marjoja.
Sivu:
1
2
3
4
...
7
8
9
10
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Ulkonäkö
»
Törkeitä kommentteja
keskiviikkona, 23. toukokuuta 2012 klo 23:46
Vertaisryhmät
»
Verkkiksen laihdutusryhmä
keskiviikkona, 23. toukokuuta 2012 klo 23:42
Liikunta
»
Mitä syödä ennen kuntoilua ja kuntoilun jälkeen?
keskiviikkona, 23. toukokuuta 2012 klo 23:17
Vertaisryhmät
»
-20 kg 2012 loppuun mennessä!!!
keskiviikkona, 23. toukokuuta 2012 klo 23:14
Vertaisryhmät
»
Raskaana olevat
keskiviikkona, 23. toukokuuta 2012 klo 23:13
Rekisteröidy
Yhteistyössä