Kirnauskis Ja toisaalta, aika monen selvästi ylipainoisen aikuisen kanssa jutelleena moni ihmettelee "miksi vanhemmat antoi mun lihoa eikä sanoneet mitään?"
Meillä on kolme pientä lasta. Esikoinen tyttö on hoikka ja liikunnallinen. Keskimmäinen poika samoin. Nuorin on pullukka ja saimme jo 3v neuvolassa ohjeeksi painon seurannan ja ravitsemusterapeutille ajan. Jätin käyttämättä molemmat mahdollisuudet, koska käyn itse ravitsemusterapeutilla ja en oikein usko kolme vuotiaan laihdutukseen. Ensi viikolla meillä on 4v neuvola ja saan taatusti jälleen kuulla, miten tyttöni on lihava. Kuopukseni rakastaa makeaa. Syö hyvin kaikkea, mutta on aina lisää vailla jälkkäriä tms. Meillä on ollut suhteellisen vapaata herkkujen kanssa, koska kaksi muuta lasta eivät ole koskaan olleet makean perään. Syövät kyllä, mutta eivät esim kaupasta ole vaatimassa makeaa. Kuopukseni on rauhallinen tossuttelija. Viihtyy rauhallisissa leikeissä ja pötköttelee lattialla lelujen kanssa. Esim kävely bussipysäkille ei maistu. Pulkka pitää olla mukana. Joudumme koko perhe miettimään ruokailutottumuksia kuopuksen mukaan. Minulla on ollut todella suuret paino ongelmat, joten en haluaisi lapselleni sitä ristiä. Mutta perimä ja geenit näköjään vaikuttavat lapseeni. Lasten isä on laiha ja hänellä on loistava aineenvaihdunta. Kaksi lastamme perivät hänen aineenvaihdunnan ja tämä kuopus raukka minun...