Tähän asiaan liittyen mulla olisi ongelma, nimittäin e-pillerit. Olin 16-17 v kun aloitin niiden käytön ja paino nousi e- pillereiden alkamisvuonna 10 kg. Olen nyt 20v 157cm ja saanut painon putoamaan 5 kg, mutta siinäpä se on pysynyt samassa jo viitisen vuotta vaikka mitä tekisin. Olen liikkunut joka päivä joko lenkkeillen, pyöräillen tai lihaskuntoa tehden kotona. Viikonloput pyhitän vapaaksi urheilusta. Kaloreita ruuasta syön nykyään päivässä 1300-1700 kcal. Kun olin 17 v söin alle 1000 kcal päivässä. Sain toki kurveja teinikropan tilalle kiitos pillereiden, mutta miten se painon pudottaminen on nykyään paaaaaaaaaljon vaikeampaa, kuin silloin teinivuosina, pitäisikö sitä lopettaa pillereiden syönti, että lähtisi taas paino liukenemaan alespäin Ps. paino heiluu normaalin rajoilla, mutta tähtään kiinteytymiseen ja pitäisihän siinä edes johonkin suuntaan mennä vaa'an lukemassa. Syön myös terveellistä arkiruokaa ja lopetin herkkujen syönnin jo kuukausi sitten, enkä niitäkään mitenkään kauhomalla syönyt.
Otsikko kertoo jo aika paljon eli olen ainainen laihduttaja tai ainakin puhun aina laihduttavani! Olen normaalipainoinen (170/66) nuori nainen. Minulla on tällä hetkellä käsittämättömän vaikeaa löytää sopivaa suhdetta ja rytmiä syömisieni suhteen. Teen raskasta työtä, koska olen tämän kesää töissä maatilalla. Se on sellanen seitsemän tunnin salitreeni viitenä päivänä viikossa. Ainakin monesti tuntuu siltä! Poljen työmatkat pyörällä joista kertyy noin tunti yhteensä päivässä pyöräilyä. Muuhun liikuntaan ei oikein meinaa riittää aika kun ei ole vapaa-aikaa. Ongelma on siis se syönkö liikaa vai liian vähän ..minä ei tietää! Päiväkalorit paukkuu sinne 1800-2000 kcal. Tuntuu, että en mie ainakaan vähemmällä voi elää, mutta onko tuo liikaa!? Tarkoitus ei ole varsinaisesti laihduttaa vaan kiinteytyä. Aloitin työt maatilalla toukokuussa ja tällä naisella on ensimmäistä kertaa ikinä hauislihas! Tosin mie en ole koskaan hirveästi ihannoinut mitään lihaksia, mutta piti päästä kehasemaan. Mie kadotin jo koko pointin tästä miun jutusta kun kirjoitin romaanin! Siis onkohan ruokailurytmit päin peetä tai missä lie vika, mutta paino lähinnä nousee vaikka syön superterveellisesti niinkuin yleensäkin. Aamupalan, lounaan, välipala on huonolla tolalla, päivällisen ja joskus iltapalan. Saikohan joku tolkkua tästä! Voi kysyä lisätietoa. Tää helle on sotkenu miun pään!