Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Terveys
> Laihdutusta psyykenlääkkeistä huolimatta...
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Laihdutusta psyykenlääkkeistä huolimatta...
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
>
sinsarilo
maanantaina, 30. elokuuta 2010 klo 18:37
Minulla on ollut useita psykoosilääkkeitä ja eniten lihottava on ollut seroquel. Painoin 52 kiloa ja lihoin 82 kiloon. Eli kolmekymmentä kiloa tuli lisää. Nyt lääkkeenä menee zeldox ja risperdal, joiden kanssa tasapainoilen. Olen saanut pudotettua painoani ensin 15 kiloa ja pian 5kiloa tuli takaisin. Nyt olen painossa 71,1 kg. Liikun joka päivä ja kolme kertaa viikossa teen juoksulenkin. Syön alle kiloklubin suositusten, sillä yksinkertaisesti painoni ei laske kiloklubin kalorimäärällä. Jumitus kesti lähes vuoden. Eli kaksi vuotta on mennyt ja kiloja pudotettu n. 11 kiloa. Pitkällistä tämä on.
jauhosäkki
maanantaina, 30. elokuuta 2010 klo 22:25
Olen syönyt mirtazapiinia yli kolme vuotta, kohta neljä. Ei ole tullut painoa pillerin vuoksi. Lääkäri varoitti lääkkeen tuomasta ruokahalusta joka saattaa lisääntyä, mutta kertoi myös, että se pieni pilleri ei itsessään ketään lihota! Ne kilot pitää ihan itse syödä jotta paino ihan oikeasti nousee valtavasti. Pidin asian mielessäni ja nyt laihduttelen ylimääräisiä laardejani jotka keräsin jo ennen masennuslääkkeen aloitusta.
Hyvin on tippunut, vaikka välillä jumittaakin. Eli teillä kaikilla asian kanssa kamppailevilla on hyvät mahdollisuudet laihdutukselle jos vain muuten psyyke pysyy tasapainossa. Voimia teille kaikille, kaikessa!
Pirunlilja
perjantaina, 24. syyskuuta 2010 klo 13:53
Aloittelen itse täällä juuri siksi, että Cipralex on tuonut painoa 30kiloa viidessä vuodessa
Mietin tässä että miten sitä laihtuisi kun lääkitys on yhä päällä (20mg) eikä sitä voi lopettaa koska ole huononee aika nopeasti
sinsarilo
tiistaina, 22. helmikuuta 2011 klo 13:06
Minulla on psykoosilääke Zeldox ja sen rinnalla Seroquel aloitettiin uutena lääkkeenä. Olen syönyt Seroquelia aikaisemminklin ja lihoin yli kaksikymmentä kiloa sen aikana.. Nyt on kuitenkin tarkoituksena olla lihomatta. Liikun paljon ja pidän huolen, että en syö liikaa. toivottavasti onnistun.
¨Tiinuli
keskiviikkona, 23. helmikuuta 2011 klo 16:40
Minä olen laihtunut ihan hyvää tahtia vaikka minulla on käytössä mielialalääkkeet. Toinen niistä psykoosilääke. Niiden aiheuttama ruokahalun kasvu lihotti minut ja nyt laihdutan.
Olen hoikistunut ihan hyvää tahtia. Kahden kuukauden aikana on lähtenyt kahdeksan kiloa.Jee!
Pelkäsin että mielialalääkkeet hidastasivat laihdutusta mutta ei ne onneksi ole hidastaneet. Kesään mennessä olen jo hoikka ja ennen joulua olen jo tavoitepainossa
tml84
perjantaina, 25. helmikuuta 2011 klo 11:44
Mä pystyin kanssa laihtumaan, vaikka mulla on edelleenkin käytössä psyykelääkkeitä. Alun perin lihoin, kun aloitin Seroquelin käytön psykoosiin. Painoa tuli parissa kolmessa kuukaudessa n. 20 kg, siis välittömästi lääkkeen aloittamisen jälkeen. Loput n. 10 kg tuli sitten pikku hiljaa. Mulla Seroquel aiheutti aivan käsittämätöntä hallitsematonta syömistä. Ihan valehtelematta heräsin öisinkin siihen, että olin keittiössä mättämässä ruokaa naamaa. Joskus huomasin asian vasta seuraavana aamuna.
Sekin voi olla iso tekijä, että toleranssin kasvettua jouduin käyttämään kyseistä lääkettä ihan käsittämättömiä annoksia, jopa 1200 mg/vrk. Sekään ei vienyt psykoottisia oireita pois kokonaan. Onneksi Seroquel ei lopulta toiminut juuri yhtään ja oli pakko vaihtaa toiseen lääkkeeseen. Vaikka lihoin sairaalloisen ylipainoiseksi, lääkettä ei vaihdettu, koska mulla oli kuulemma kokeiltu jo kaikki muu ja kaikista muista tuli jopa hengenvaarallisia sivuoireita.
Sitten kuitenkin löytyi Zeldox, jota käytän nytkin.
Paino ei alkanut putoamaan välittömästi lääkkeen vaihdon jälkeen, vaan mun piti systemaattisesti opetella syömään ihan eri tavalla. Yösyömisestä oli vaikein päästä eroon, mutta pikku hiljaa opin havahtumaan ennen kuin söin, enkä vasta jälkeen. Nyt olen päässyt tavasta kokonaan eroon.
Tällä hetkellä käytössä on Zeldoxin lisäksi Valdoxan ja Deprakine. Mulla Deprakine ei tiettävästi lisää ruokahalua tai sitten vain pystyn kontrolloimaan itseäni paremmin. On kyllä vielä muitakin, mutta niiden en usko vaikuttavan painoon. Lihoin ehkä 31 kg ja nyt olen laihtunut 36 kg. Aion olla tosi tarkkana, etten ilman hyvää syytä enää ikinä jatka lihottavan lääkkeen käyttöä.
MissDarcy
Arbeite, strebe, aber lebe.
lauantaina, 28. tammikuuta 2012 klo 01:11
Heips taas!
Nyt lääkärikin havahtui painonnousuuni. Risperdalilla painoni on 9,5 vuodessa noussut n. 30 kg. Nyt painan noin 100 kg. Sokeriarvoni ovat koholla olleet jo pitkään, mut diabetesta mulla ei vielä oo. Olen 172 cm pitkä nainen. Aion siirtyä lääkärin ehdotuksen mukaisesti käyttämään Abilifyta Risperdalin sijaan, jos vaikka sillä saisin painonnousun ainakin pysähtymään, ja ehkä kilojakin pois.
Toivottavasti psykoosi pysyy Abilifyllakin sitten poissa. No, on se ollut lähestulkoon oireeton jo 9 vuotta, joten hyvät mahikset kai on tuolla vähemmän järeälläkin lääkkeellä pärjätä.
Carpe Diem
sinsarilo
torstaina, 1. maaliskuuta 2012 klo 17:10
Minä olen saanut laihdutettua yhteensä 24 kg ja nyt olen normaalipainossa. Lääkkeinä menee Zeldox 40 + 40 + 80mg ja Voxra 300mg. Nämä lääkkeet ei näyttäis vaikuttavan painoon lisäävästi. Kuitenkin laihduttaminen on vaatinut annoskokojen ja ruuan laadunb muutoksia, jotta on voinut laihtua. Joka kilo on ollut taistelun takana.
kiskis82
tiistaina, 6. maaliskuuta 2012 klo 14:31
Syksyllä Seroquel toi 15kg-20kg lisää painoa. En muista mistä muu paino on tullut, mutta pahimmillaan paino nousi 130kg:n. Nyt olen saanut muutaman kilon putoamaan. Lääkkeitä vähennettiin sairaalahoidossa reippaasti. Enää menee Abilify ja Thyroxin. Nyt olisi tarkoitus taas alkaa aktiivisesti pudottamaan painoa.
superii
Do or do not, there is not try.
keskiviikkona, 7. maaliskuuta 2012 klo 18:51
Mä lopetin Seronil-lääkkeen. Eihän se monia lihota, mutta näköjään mulla Yasmin-pillerit + Thyroid + Seronil olivat liian kova yhdistelmä. Vuoden alusta on tullut +14 kg, että morjes.
Painonnousu alkoi Seronilin myötä, vaikka se ahmimisen auttoikin.
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut