Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Terveys
> Laihdutusta psyykenlääkkeistä huolimatta...
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Laihdutusta psyykenlääkkeistä huolimatta...
Sivu:
<
1
2
3
4
>
Diesel
Pienistä puroista syntyy suuri virta
maanantaina, 1. maaliskuuta 2010 klo 20:49
Heips! Minulla myös psykoosilääkitys (Leponex)jonka vuoksi paino noussut 65 kilosta 86 kiloon. Psykiatrini kannusti minua painon pudotukseen, hänellä eräs potilas,joka samaisella lääkityksellä pudotti Painonvartijoissa 15 kiloa! Tsemppiä siis kaikille kanssasisarille ja veljille!
Itse olen Kiloklubissa ollut toista kuukautta ja paino pudonnut 4 kiloa!
meoww
maanantaina, 1. maaliskuuta 2010 klo 21:04
Suosittelen kokeilemaan eri lääkettä, jos paino nousee. Itselläni Mitazapin alkoi nostamaan painoa todella nopeasti, kuukaudessa lihoin noin 5kg, vaikka olen aina ollut todella hoikka ja herkästi lihomaton. Keskustelin asiasta lääkärini kanssa ja vaihdoin lääkkeen, ongelma katosi ja painokin tippui takasin normaaliin. Ylipainoinen tai pulleahko en ole koskaan ollut, mutta haluan kuitenkin pysyä hoikkana, ja tiedä mitä olisi seurannut, jos tuota mössöä olisin jatkanut.
Diesel
Pienistä puroista syntyy suuri virta
maanantaina, 1. maaliskuuta 2010 klo 21:19
Hei taas!
Aina ei lääkkeenvaihto onnistu. Itselläni yritettiin vaihtaa Leponex juuri lihomisen takia Abilifyhin ja Seroqueliin, mutta psyykkinen tilani huononi nopeasti jopa huonommaksi mitä se oli ennen Leponexin aloitusta
.
kiskis82
maanantaina, 1. maaliskuuta 2010 klo 21:21
Kiva kuulla, etten ole ainoa, joka tarpoo tässä suossa.
Itse olen lääkkeiden takia lihonut viidessä vuodessa yhteensä n.80kg. Josta olen välillä pudottanut 10-15kg painonvartijoissa vain lihoakseni uudelleen. Painoni on aikuisiällä vaihdellut välillä 62kg-110kg. Nyt yritän pudotella taas painoa lääkityksestä huolimatta.
kiskis82
maanantaina, 1. maaliskuuta 2010 klo 21:23
Mulla kanssa on kokeiltu kaikki mahdolliset ja mahdottomat lääkkeet ja niiden yhdistelmät. Olen syönyt melkein kaikkia markkinoilla olevia psyykenlääkkeitä. Ja lääkäritkin ovat jo todenneet, että lihominen on ongelmistani pienin, vaikka se itseäni häiritseekin.
mummo52
kilot kuriin
maanantaina, 1. maaliskuuta 2010 klo 22:03
Minulla kävi paino korkealla,80kg... Nyt 76 kg kiloklubin avulla
Painoni on vaihdellut koko aikuisiän 55-57 kilon välillä... Useiden psyykenlääkkeiden takia paino alkoi nousta !!! 6.1.2010 vaaka näytti 80 kg ja silloin löysin kiloklubin
Nyt 4 kiloa poissa ja vyötäröltä 4 senttiä
Energiavaje vaan on liiaan suuri joten painonpudotus hidasta... Tavoitteeni on 68 kg!!!
Liikuntaa en ole vielä saanut onnistumaan. Pari kertaa kotijumppaa ja kolme kertaa 30 minsan kävely
Nyt vaan on aloitettava jos meinaa laihtua vähän nopeammin... Selkävian takia montaa lajia ei ole,joita voin harrastaa
Kävely,kotijumppa ja venyttely käy ja ehkä tanssi. En aio antaa periksi!!!
Pinkkki
tiistaina, 2. maaliskuuta 2010 klo 15:55
Minullekin on tullut kiloja mirtatsapiinilääkityksestä parin edellisen vastaajan tavoin. Hoikasta olen paisunut lievän ylipainon ylärajalle. Olen harkinnut lääkityksestä luopumista, mutta sillä on toinen aivan ihana sivuvaikutus, nimittäin nukun yöt kuin tukki. Ennen lääkitystä en saanut useinkaan unta ja heräilin joka aamyö. Siksi en ole raaskinut siitä luopua, kun auttaa mielenterveyttäkin niin hyvin.
Ruokahalu on jättimäinen, erityisesti puoli tuntia lääkkeen otosta ei enää pysty ajattelemaan mitään muuta kuin ruokaa... Ratkaisu on ollut, että syön melko usein ja erittäin täyttävää mutta vähäkalorista ruokaa. En siis tuhlaa kaloreita nameihin. Leipä ilman päällysteitä täyttää melkein yhtä hyvin kuin päällysteiden kanssa, mutta kaloreita on vain puolet. Runsaasti kuitua, kasviksia, juureksia ja proteiinia, mutta rasvat ja sokerit minimiin. Tämä on ollut ainoa keksimäni ratkaisu ongelmaan.
Koska lääkityksen kanssa laihduttaminen on niin masentavaa, tavoitteeni on jo kauan ollut vain pitää paino paikallaan. Syön 2000 kcal päivässä, eli normaalin kulutukseni verran. Liikun melko paljon, enkä syö liikunnan kuluttamia kaloreita, joten paino on ollut lievässä laskussa viimeiset puoli vuotta, vaikka syönkin paljon. Tämä on ollut hyvä ratkaisu, suosittelen.
Pieni & pyöreä
Tiimalasivartalo takaisin!
tiistaina, 2. maaliskuuta 2010 klo 18:54
Lihomiseni diagnosoitiin lääkkeen sivuvaikutukseksi, kun aineenvaihduntasairaudet suljettiin pois. Monien monien kokeilujen jälkeen pärjään yhdistelmällä Triptyl, Seroquel, Xanor sekä PMS-viikolla Sepram pienellä annoksella. Välillä laihduttaminen tympii, pitää itkeä, huutaa ja kiukutella, mutta aina seuraavana päivänä palaan terveellisiin tapoihin. Olen jo melkein normaalipainossa
Minua ovat auttaneet sukulaisten ja ystävien tuki. Kun on masentanut kovasti, joku muu saattanut tulla laittamaan ruokaa ja pakkaseen on saatu muutaman päivän eväät. Meillä päin muuten järjestettiin mt-kuntoutujille kokkauskurssi jota psykiatri minulle suositteli. Olisiko vastaavaa kotipaikkakunnallasi?
Aluksi lähdin harrastamaan liikuntaa hyvän ystävän houkuttelemana, nyt minä olen se joka houkuttelee muita
Saisitko jonkun lenkkikaveriksi? Omasta kämpästä ulos lähteminen on mielellekin hyväksi. Hyötyliikuntaa voi harrastaa vaikka kävelemällä kirjastoon ja takaisin, ja se on ilmaista
ruisrääkkä
tiistaina, 9. maaliskuuta 2010 klo 09:39
Minä myös olen lihonut lääkkeiden vuoksi (lähinnä Deprakine). Lääkkeitä ei ole lähdetty vaihtamaan, koska ne sopivat minulle erittäin hyvin. Lääkäri totesikin tuohon lihomiseen, että useimmilla niin käy, mutta kiloista voi myös päästä eroon. Joitain lääkkeitähän on, esim. kortisoni, joiden tuomista kiloista ei vain pääse eroon. Ellei nyt paistiveitsellä veistele
Joten tsemppiä vaan, kyllä me tähän pystytään.
Juttelin muuten yhden psykiatrian ylilääkärin kanssa muutama päivä sitten ja hän uskoo, että omega-3-rasvahapot otetaan viralliseen hoitosuositukseen mukaan ihan lähivuosina. Eli KK:n rasvasuositukset ovat varmasti apuna myös jaksamiseen siinäkin mielessä.
Summarum
Mukana 2/2010 ->
tiistaina, 9. maaliskuuta 2010 klo 22:37
Täälläkin yksi mielialalääkkeiden käyttäjä, joka on lihonut huomattavasti aloitettuaan lääkityksen. Mirtatsapiini taitaa kaikista käyttämistäni lääkkeistä olla se syyllinen huomattavaan painonnousuun (25 kiloa). Välillä laihdutinkin reilut 7 kiloa, mutta muutos ei ollut pysyvä.
Mitään lääkettä en oo halunnut vaihtaa painonnousun takia (vaan muista syistä, kuten tehottomuus tai pahoinvointi), sillä se on silloin ollut murheistani pienin. Mirtatsapiini varsinkin on sopinut mulle hyvin ja on parantanut vointiani merkittävästi. Nyt haluan kuitenkin laihtua, joten vaaditaan huolellisuutta syömisen suhteen.
Terveellinen ruokavalio nyt ei ole mikään rangaistus tai taakka, joten asiathan ovat hyvin, kun sekä mieli että ruumis saadaan voimaan hyvin!
Sivu:
<
1
2
3
4
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Painonhallinta
»