Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Painonhallinta
> Laihduttamisen vaikeus jojoilun jälkeen
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Laihduttamisen vaikeus jojoilun jälkeen
killutin
torstaina, 2. syyskuuta 2010 klo 11:43
Toivoisin asiantuntija-palautetta kysymykseeni... Tai mitä tahansa, jos tietoa vain on.
Voiko jojoilusta olla jotain lopullista haittaa (=estettä) onnistuvalle ja pysyvälle painonpudotukselle? Olen tehnyt jotain kardinaalimokia aikaisemmin ja pelkään, että se on aiheuttanut tuhoa aineenvaihdunnalle. Olen vasta 20-vuotias, ja ylipainoa laihdutettavana olisi ainakin noin 15. Laihduttanut olen teinivuosinanikin, mutta aina se on ollut jojoilua.
Huomaan, että vaikka syönkin Kiloklubin kaloreiden mukaisesti ja liikun tarpeeksi(kuntosalia ja aerobista), välillä iskee mielettömiä ruokahaluja, jolloin tuntuu, kuin nälkä ei lähtisi syömällä ollenkaan (eli syön syön syön, niin pitkään että olen täynnä. Pelottavinta kai on, että en edes niin kovin täynnä). Onkohan tällä jotain tekemistä pilatun säätelyjärjestelmän tai hormonien kanssa? En oikeastaan tiedä, miten sellaisissa tilanteissa voisin reagoida, kun keho huutaa ruokaa. Muutoin syön melko normaalisti ja vältän ylilyöntejä. Olen vain syönyt väärin ja liikaa niin monta vuotta, että voisiko se olla pilannut "täydentunteeni"?
Säästöliekillä olon jälkeen tuntuu myös, kuin paino nousisi kokoajan kaikesta, mitä syön. Kauanko suunnilleen menee, että säästöliekin vaikutukset loppuvat, ja keho uskoo taas saavansa tarpeeksi energiaa tuntematta tarvetta varastoida kaikkea? En edes uskalla enää laihduttaa, ettei taas käy kuten ennenkin... Ja jojoilu jatku, ja keho haraa vastaan.
Turhauttaa niin paljon, kun en vaan tunnu saavan minkäänlaista otetta painonhallintaan. Se vain lipuu käsistä kokoajan. Pienestä pitäen mulla on ollut "hyvä ruokahalu" ja en tiedä mistä se johtuu. Olen myös kuitenkin aina liikkunut paljon.
Voikohan se "luontainen paino" koskaan palautua, ja keho normalisoitua?
Kellään samantapaisia kokemuksia, miten irti kierteestä, mikä auttoi?
Kaikki ajatukset ovat tervetulleita, kiitän ja kumarran.
Future hasn't happened, the past is gone, so I figured the only thing is, what we do with the present depends entirely on us.
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»
Yli 60-vuotiaat
tänään
kello 01:21
Vertaisryhmät
»
Lyhyet laihduttajat
tänään