Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Painonhallinta
> Kuinka pahoja painon karkailuja teillä on ollu?
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Kuinka pahoja painon karkailuja teillä on ollu?
Sivu:
1
2
>
Zami
Vähemmän on enemmän.
tiistaina, 31. tammikuuta 2012 klo 08:40
Mitenkäs muilla on mennyt klubin / laihdutuksen aikana tai jälkeen? Onko ollut pahoja painon karkaamisia?
Itse putottelin vuosi sitten aika helposti 20kg ja sitten lisäsin juoksutreenejä ja painon putoaminen selvästi hidastui, mutta loppukesästä olin tavoitteessani 75kg ja se tarkoitti -27kg painon pudotusta.
Loppusyksystä tuli sitten pieni repsahdus, kun työmatkojen vuoksi ei päässyt syömään kuten olisi halunnut, eikä ehtinyt lenkillekkään. Parissa kuukaudessa paino nousi 3-4 kiloa, joka tuntui uskomattoman paljolta, koska mielestäni söin kuitenkin kohtuullisen oikein. Tosin en ehkä osannut vähentää annoksia sen mukaa mikä jäi juoksussa kuluttamatta.
Vaikka ruokakuri palautuin joulukuun alussa, niin tuohon sitten vielä joulun ajan herkutelut päälle, niin pahin punnitus vuodenvaihteessa oli 82.4kg eli yli 6kg plussaa alkusyksystä. No pari kiloa lähti aika nopsaan ja nyt paino alkaa lähestyä 79kg rajaa.
Neljä kiloa olisi siis taas hukattavana, eli taitaa ehtiä tulla kesä, tai ainakin kevät, ennen kuin olen toistamiseen tavoitteessa.
En tiedä mitä tästä pitäisi päätellä. Joutuukohan sitä merkkaamaan syömiset ja laskemaan kalorit lopun ikäänsä, jotta pysyy tavoitepainossa. Tai sitten vuosi on vaan liian lyhyt aika jotta oikeat ruokailutavat ehtisi juurtua takaraivoon. Toisaalta, enhän minä ole vielä ehtinyt opetteleen sitä että minkä verran pitää syödä jos ei lenkkeile.
« Muokattu viimeksi: tiistaina, 31. tammikuuta 2012 klo 08:42 muokkaaja: Zami »
merimakkara
tiistaina, 31. tammikuuta 2012 klo 08:46
Painoa pudotin noin 25kg. Sitten kun palasin työelämään (istumatyö konttorissa) niin kymmenessä kuukaudessa paino hilautui ylöspäin 7kg. Vika on kyllä ihan täysin siinä etten laittanut ylös mitä söin ja herkuttelin vanhojen tottumusten mukaan. Elämäntaparemontti siis jokseenkin unohtui...
Nyt taas merkkailen ylös syömiset, karkkipäivä kerran viikossa ja liikuntaa lisää päivittäisen työmatkareippailun lisäksi sen verran mitä perhetilanne antaa periksi. Onneksi on Wii
Tavoitteena ei niinkään ole tietty kilomäärä vaan kevyempi ja terveempi olotila.
Tsemppiä Zamille!
Jaquelie
tiistaina, 31. tammikuuta 2012 klo 09:01
Täältäkin löytyy opetus painon karkaamisesta. 2010 maaliskuussa painoin 64kg ja tiputin 7kg juoksemalla ja kiloklubin avulla muutamassa kuukaudessa. Kesällä olin elämäni kunnossa ja juoksu kulki, mutta sitten tuli syksy.
Menin leipomoon töihin opiskelujen ohelle ja kontrolli katosi täysin, kotiin tultuani saatoin tehdä iltapalaksi pullaa ja syödä koko pellillisen! Kuukaudessa, oikeasti kuukaudessa, painoni hyppäsi 58:sta 64:ään. Jatkoin kuitenkin urheilua säännöllisen epäsäännöllisesti. Alkuvuosi 2011 oli yhtä laiskottelua, mutta kun lumet sulivat aloin taas pyöräillä töihin (28km per suunta). Paino ei kuitenkaan lähtenyt laskemaan reilusta liikunnasta huolimatta. Oikeastaan en edes kiinnittänyt huomiota syömisiini.
Oppia ikä kaikki. Koskaan en ole ollut ylipainoinen, mutta olo on inhottava ja tukala tuossa 64:n tienoilla, jossa BMI on 22,7. Nyt olen taas 59-60kg ja olo on huomattavasti parempi. Kesälle on suuren suuria urheilutavoitteita jotka onnistuvat helpommin hieman kevyempänä.
Nyt on vain tiedostettava se, ettei KK:ta voi jättää heti kun on päässyt ihannepainoonsa. Itselläni uudet ruokatottumukset eivät olleet juurtuneet vielä kunnolla. Itsepetos kävi liian helpoksi kun ei kirjannut ylös kaikkea ruokaa eikä käynyt päivittäin vaa'alla.
Anne10
tiistaina, 31. tammikuuta 2012 klo 09:02
Mulla nousee todella helposti 3-4kg paino jos en ole varuillani niin sanotusti koko ajan. Kyllä se sit putoaakin jossain parissa viikossa kun todella reippaasti liikkuu ja syö oikein, kaikki pallot vihreinä. Mua vaan joskus kyl kans turhauttaa se, kuinka helpolla paino nousee... Ja mietin tosissaan voinko koskaan elää ilman ruokapäiväkirjaa, kun ilman sitä vaan lihon heti. Eli ilmeisesti vanhat tavat vaan on ja pysyy, koska ilman tarkkailua entisenlainen meno jatkuu... Se millä tästä virhesyömisestä pääsen eroon, sitä etsin vaan en toistaiseksi löydä.
Verna101
tiistaina, 31. tammikuuta 2012 klo 09:10
Pahoja, tai no paha. Tammikuusta toukokuuhun 2010 tiputin Kiloklubin avulla painoa 8kg. Sitten tulivat häät, häämatka, syksyllä elämä lähti taas rullaamaan opiskeluiden kanssa, tuli vähän ahmimista kuvioihin yms. Nyt 1,5v päästä löysin itseni tilanteesta, että tuosta toukokuun 2010 painosta olin nostanut painoani +14kg! Eli siis kaikki takaisin ja vielä 6kg päälle. Esimerkkitapaus jojoilusta sitten vissiin, kun tuli oikein kunnolla korkojen kera takaisin. Toukokuun jälkeen en oikein saanut enää merkkailtua tänne ruokia tm. Kävin kyllä ajoittain vaa'alla toteamassa tilanteen, mutta en vain löytänyt riittävästi motivaatiota korjaamaan syöksykierrettä. Nyt tuota edistyminen-osiota tarkkailtuani huomasin, että pahimman ahmimisen aikaan paino on noussut 1,5kk:ssa VIISI kiloa!
Nyt olen korjaamassa täällä jälkiäni. Kyllähän se tympii tehdä sama työ uudelleen. Toivon nyt tästä oppineeni sen verran, että saavutettuani tavoitepainon en lopeta ruokien kirjaamista yms. vaan painonhallintavaiheessakin tarvitsen piiiiitkän seurannan ja tarkkailun. Viimeksi kun 5kk ei riittänyt laisinkaan siihen, että uudet tavat olisivat selkärankaan menneet.
Nonaka
tiistaina, 31. tammikuuta 2012 klo 10:08
Laihdutin 2010 tammikuu-huhtikuu välillä 10 kiloa. Noh, sitten tapasin nykyisen avomieheni, vaihdoin opiskelupaikkaa ja vähän myöhemmin työpaikkaakin. Ja hupsista, 2 vuotta edellisen pudotusurakan aloituksesta, painoa onkin 10 kiloa enemmän kuin silloin. Eli noin puolessatoista vuodessa 20 kiloa lisää. Jee!
Anna Banana
Syödä vai nukkua - kas siinä pulma!
tiistaina, 31. tammikuuta 2012 klo 10:17
Ensimmäisen kerran laihduttaessani olin muistastaakseni 87 kiloinen. Laihdutin aikani ja kun kyllästyin touhuun, niin lihoin hieman yli vuodessa 15 kg. Painoin todella noin 92-97 kiloa kunnes elämäntilanteeni vähän muuttui ja painoa tosiaan putosi melkein 10 kiloa ilman laihdutusta. Menetin vain mielenkiintoni syömiseen.
Syksyn aikana ovat vähän huonot tavat palanneet ja lihoin muutamassa kuukaudessa 4 kg. Tosin siitä taisi 2 kg olla nesteitä ja turvotusta, koska ne lähtivät välittömästi, kun nyt taas vähän korjasin syömisiäni.
Tällä hetkellä suhtaudun aika varovaisesti tuohon laihduttamiseen. Tuo +15 kg kummittelee mielessä, joten mieluummin vain yritän syödä terveellisesti ilman kovaa painetta laihtumiseen. Toki toivon, että niin tapahtuisi mutta aika näyttää!
« Muokattu viimeksi: tiistaina, 31. tammikuuta 2012 klo 10:20 muokkaaja: Anna Banana »
Lucky Bamboo
Se on eteenpäin, vaikka nenälleen kaatuu.
tiistaina, 31. tammikuuta 2012 klo 12:23
Minä pääsin n. 5 kuukauden elämäntaparemontin aikana juuri ja juuri normaalipainon puolelle (-10 kg) ja sitten huokaisin. Se huokaus toikin sitten (okei, joulu, mutta silti) n. 4 kiloa, joista ensimmäiset kaksi jo viikon kuluessa alimpaan painoon pääsemisestä, loput samassa kuussa. No, tuossa painossa pysyinkin sitten vuoden, että kyllä jotain tuli opittua, mutta aika karkaus oli minusta.
Myöhemmin olen analysoinut tuota painonpudostusta, että en varmaan laskenut liikunnan kulutusta oikein (ei ollut sykemittaria), niin tuli oltua pitkään liian pienillä vajeilla. Ilmankos paino putosi, vaikka viikonloppuisin sorruin suklaalevyyn ja toiseenkin, ja ilmankos makeanhimot ja muut himot vaivasivat tämän tästä! Mutta monen kuukauden liikavajeet kostautuivat sitten sillä, että väsyin lopulta ja söin sitten ehdottomasti kuukauden liian paljon, eikä laihdutus oikein napannut senkään jälkeen. Olinhan kuitenkin saanut alkuperäisestä 6 kiloa pois, enkä ollut täysin tyytymätön.
No, nyt olen hionut kynsiäni, ja kunhan tää raskaus on ohi, niin sitten lähtee! Järkevästi.
Joliee
keskiviikkona, 1. helmikuuta 2012 klo 10:51
Itselläni tuli
5-6 kiloa neljässä kuukaudessa
(sisälsi joulun2010), kun kyllästyin totaalisesti elämään, jossa ilman nälkää lihoo. Nuo neljä kuukautta eivät olleet mitään pizzan ja suklaan suurjuhlaa, vaan söin pois nälkääni pääsääntöisesti terveellisillä/arkisilla valinnoilla. Aloin käyttämään 10 vuoden tauon jälkeen rasvaa leivälläni ja kermaa keitossani, mutta kasvikset olivat koko ajan vahvasti mukana. Lisäksi söin taas rohkeasti pastaa tai riisiä, jos sitä teki mieli.
En enää käy puntarissa, mutta vaatteiden perusteella olen nyt saanut nuo kilot pois, mutta samalla on lähtenyt myös jatkuva nälkä ja jatkuva makeanhimo ja käsittämön kyky syödä töissä kaikki tarjolla olevat (pahatkin) keksit, kun muiden silmä välttää.
Purna
keskiviikkona, 1. helmikuuta 2012 klo 11:09
Yhteen väliin yksi ja puoli vuotta sitten lopetin kiloklubin käytön ja lihoin alle 4 kuukaudessa 9 kg. Aloitin kiloklubin taas vuosi sitten ja laihdutin pois tuon 9 kg + 4 kg ylinmääräistä, eli yhteensä lähti 13 kg painon repsahduksen jälkeen
Nyt menee hyvin painonpudotuksen kanssa ja tavoite saada vielä 4 kg kesäksi pois.
Sivu:
1
2
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Ulkonäkö
»
Törkeitä kommentteja
tänään
kello 23:46
Vertaisryhmät
»
Verkkiksen laihdutusryhmä
tänään
kello 23:42
Liikunta
»
Mitä syödä ennen kuntoilua ja kuntoilun jälkeen?
tänään
kello 23:17
Vertaisryhmät
»
-20 kg 2012 loppuun mennessä!!!
tänään
kello 23:14
Vertaisryhmät
»
Raskaana olevat
tänään
kello 23:13