Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Terveys
> Diabetes ja painonhallinta
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Diabetes ja painonhallinta
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
7
...
11
12
13
14
>
MinjaTintti
maanantaina, 6. heinäkuuta 2009 klo 15:04
Kiva löytää tämä ketju. Itselläni on myös 2-tyypin diabetes tällä hetkellä tabelttihoidolla, ja nyt lääkäri uhkaili, että syksyllä aloitetaan insuliini.
Kiirus, olisi siis laihduttaa, että välttäisin pistoksille joutumisen. Viikon olen nyt täällä norkoillut, lähinnä opetellut uutta ruokavaliota. Tämä on kertakaikkisen loistava tapa seurata omia syömisiä. Tuntuu kuin makean syöntikin olisi vähentynty roimasti.
lulu_
hyvän rasvan syöjä
maanantaina, 6. heinäkuuta 2009 klo 16:30
miun linkitys ja vinkki diabetestä sairastaville
eipä miulla muuta
MinjaTintti
torstaina, 16. heinäkuuta 2009 klo 13:34
Lueskelin noita aikaisempia viestejä, ja jäin vähän miettimään tuota, että diabeetikon olisi vaikea laihduttaa.
Minulla oli vuosikausia väsymystä ja voimattomuutta. Varmaan ihan kymmeniä vuosia kun taaksepäin ajattelee. Paino vain nousi ja nousi, kun väsymykseen söin sitten karkkia ja muita nopeita hiilareita. Jossain vaiheessa olin myös karppausdieetillä, ja olo oli mitä loistavin vaikka paino ei laskenutkaan kovinkaan paljon. Dieetti kuitenkin unohtui nopeasti.
Silloin kun oli väsynyt, niin ei jaksanut kuntoilla ja eikä seurata kunnolla ruokavaliota. Nyt kun lääkitys päällä, jaksan kuntoilla ja seurata ruokavaliotan. Paino on siis pikkuhiljaa ruvennut laskemaan.
Ainakin sen olen jostain tutkimuksista lukenut, että yleensä diagnoosin toteamisen jälkeen paino rupeaa lähes poikkeuksetta pikkuhiljaa laskemaan.
Joten en ihan kuittaa tuota tietoa, että laihduttaminen on vaikeaa. Nykyisin on vielä paljon lääkäreitä, jotka pitävät sen kuuden kuukauden rajan. Jonka jälkeen vasta annetaan lääkitys. Elämäntapamuutos kuitenkin onnistuu harvoilla, minkä ymmärrän kyllä hyvin siinä väsymyksessä ja kurjuudessa kun piehtaroinnin muistaa.
Nykyisin enemmän suositellaann, että lääkitys aloitettaisiin välittömästi, eikä mitään turhia raja-aikoja.
Valitettavasti minullakin meni lopulta siitä ajasta kun sokeriarvot todettiin kohonneiksi niin siihen, että sain kunnollisen lääkityksen melkein puolitoista vuotta. Kaikenmaaiman viivästyksistä johtuen, omaa diabeteksesta johtuvaa saamattomuutta, lääkäriaikojen puutetta, loma-ajat iskivät päälle yms.. Täytyy sanoa, että vieläkin olen katkera tästä.
Kysykää ihmeessä ihmiset sitä lääkitystä mahdollisimman nopeasti. Älkääkä suostuko siihen, että siinä on joku raja-aika. Voin kyllä sanoa, että toinen elämä alkaa, kunhan saa kunnollisen lääkityksen ja pystyy sitten paremmin muuttamaan ruoka-valiotaan ja lisämään liikuntaa. Ikävää, että usein potilas on niin väsynyt, että ei pysty tässäkään asiassa pitämään puoliaan.
hellu12
sunnuntaina, 23. elokuuta 2009 klo 14:19
Itse sain 2-tyypin diaknoosin vasta vähän aikaa sitten ja nyt olen kyllä pudottanut painoa reilut viisikiloa ihan muutaman viikon aikana vain jättämällä sokeriset herkut pois sekä vaaleat pastat ja jauhot...tarkotus olisi vielä saada viisikiloa pois mutta katsotaan.
Minullakin tämä diaknoosi on tehty kolmen vuoden seurannasta. Olenkin raskauksien aikana ollut insuliinilla.
lulu_
hyvän rasvan syöjä
sunnuntaina, 23. elokuuta 2009 klo 19:59
^^ hellu, oletko siis noudattelemassa jonkin sortin vhh:ta ?
entäs oletko tutustunut antti hiekkilän kirjaan diabeteksen hoito ruokavaliolla ? suosittelen tutustumaan, monet on kehuneet
Hienoa saavutus tähän mennessä, jatka samaan malliin
hellu12
tiistaina, 25. elokuuta 2009 klo 08:11
En todellakaan ole täyspainoisesti mutta olen lukenut eri kirjallisuutta ja tuonkin mainitsemasi kirjan ja tulin siihen tulokseen että painoa on saatava alas ja tämä hommeli toimii näköjään parhaiten!
Todellakin vain edellisessä viestissä mainitut tuotteet pois niin olen saanut painoa pois.
Ruisleipää syön neljä viipaletta päivässä ja paljon kasviksia, marjoja, vihanneksia ja juureksia vaihdellen.
Tottakai syön hyvääkin välillä mutta todellakin harvemmin......sokerittomia karkkeja olen kerran viikossa ostanut ja kahvileipää kerran pari viikossa syönyt.....ihan hyvin on mennyt mutta nyt pikkasen jumittaa mutta eiköhän sekin mene ohitse...
hellu12
sunnuntaina, 30. elokuuta 2009 klo 16:23
Onko täällä minkä verran diabeetikkoja?
hellu12
sunnuntaina, 11. lokakuuta 2009 klo 12:51
Olen nyt savuttanut normaalinpaino indeksin ja painoa on lähtenyt yhteensä 11 kiloa...eli kyllä diabeetikkokin laihtuu kun vain haluaa....
Marlis67
perjantaina, 16. lokakuuta 2009 klo 11:32
Mulla on se tilanne, että kakkostyyppi uhkaa.... kävin tekemässä sen diabetes sivujen testin ja nyt kun olen jo normaalipainossa, voin vain enää tehdä liikunnan lisäämisen.... mulla on todella suuri perinnöllisyysriski.
Äitini oli ensin 10v ihan "ruokavaliolla", ennen lääkityksen saamista.... Eli vähensi hiilareita, ei luopunut kokonaan, mutta syö leipää jossa mahd. vähän hiilareita ja paljon kuitua.... perunasta hän ei luopunut, mutta otti aina mieluummin perunaa kuin pastaa ja muita juttuja, jotka ovat hyviä kaikille....
Itse olen seurannut hänen jälkiään ja yrittänyt syödä kokojyvää ym. sillä pastaruokaa tekee joskus paljon mieli....
Mutta olen sitä mieltä että nämä sivut opettavat syömään juuri samalla tavalla....
En siis sairasta vielä diabetestä, mutta sitä seurataan, arvot rajoilla ja kaikilla äidin puolen sukulaisilla se on, äiti mukaan lukien....
« Muokattu viimeksi: perjantaina, 16. lokakuuta 2009 klo 11:43 muokkaaja: Marlis67 »
hellu12
perjantaina, 16. lokakuuta 2009 klo 11:40
marloviisa67 kyllä se on niin että tässä sairaudessa sukurasitus on vahva tekijä!
Itsehän olen ollut kahden raskauden aikana pistettävällä insuliinilla ja taatusti en ollut ylipainoinen!
Senpä vuoksi sairaus olikin odotettavissa ja sitähän on seurattu vuosittain kontrollein mutta todellakin olisi ollut hyvä pitää painonsa kurissa nousikin kyllä vasta viimeisten neljän vuoden aikana pikkuhiljaa ilmeisesti kolmivuorosta johtuen.....onneksi nyt olen kaksivuorolainen.....mutta me ihmiset vaan ollaan tälläsiä....pysähdytään sitten kun on pakko pysähtyä!
Toivonkin nyt että selviäisin muutaman vuoden ilman lääkitystä....katsotaan miten käy ajan kanssa...
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
7
...
11
12