Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Paikkakunnat
> Lapin seutu
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Lapin seutu
Sivu:
<
1
2
3
4
...
12
13
14
15
16
>
*tupu56*
perjantaina, 10. helmikuuta 2012 klo 11:31
Niin tosiaan,mun pitää alkaa kalastelen mökkejä,mutta eiköhän niitä jokunen tai ainakin pari löytyy,mutta siitä sit myöhemmin,niin Islawisla tervetuloa taas mukaan!
Näillä pakkasilla ajatus on hiukan hidas!
Islawisla
perjantaina, 10. helmikuuta 2012 klo 14:14
Katellaan sitten lähempänä. Toukokuussa ollaan menossa Syöpäkerhon kanssa tuetulle lomalle viikoksi. Toivottavasti ei satu samaan aikaan.
Etelässä kuitenkin käyn kesäkuun alkupäivina. Tyttären poika kirjoittaa , ja aion olla paikalla kun lakkia juhlistetaan. sisarensa juhlista onkin jo kaksi vuotta.
Rättisitikka kuitenkin on liikenteessä vappua edseltävällä viikolla, joten eiköhän keinutella.
Tapaamisiin!
Paha; onko äitisi feisbookissa? Jos on, niin voisin olla kaveri. Onko hän "Rooma", joka ei päässyt karkeloihin? Meillä on kuitenkin yksi yhteinen kaveri hippistuun lisäksi. En ole häntä tavannut, mutta kaveriksi hänet hyväksyin sopivilla "tunnussanoilla"
Kiva olis taas teidän kanssa turinoida.
« Muokattu viimeksi: keskiviikkona, 15. helmikuuta 2012 klo 15:41 muokkaaja: Islawisla »
Jonzai
keskiviikkona, 15. helmikuuta 2012 klo 13:10
Heippa taas.
No nyt on mukavat ilmat ainakin täällä Rovaniemellä, pitäisi vissiin kaivaa ne hiihtosukset varastosta lähteä kokeilemaan vieläkö pysyy pystyssä
Tällä viikolla pitää muutenkin urheilla enemmän kun viimeviikolla jäi sitten urheilut lähes suorittamatta ja tuli syötyäkin ihan mitä sattuu. Todella haasteellisia ainakin minulle tuollaiset pidemmät työmatkat, jossa tarjotaan jos jonkinlaista pullaa ja illallista.. noh ei se auta. Tällä viikolla taas jatkuu terveellisemmät elämäntavat ja illalla zumbataan
Islawisla
keskiviikkona, 15. helmikuuta 2012 klo 15:33
Hei!
Ei muuta kuin hiihtelemään vaan
Vaikka pyhänä miekin oon viimeksi hiihtänyt. Kolan kanssa kävelyä on ollut useana päivänä.
Tulipa tuossa mieleen, kun en tulevana keväänä ehdi Somerolle Karkeloimaan, niin, voitaiskohan met täällä pohjoisessa pitää omat pippalot. Joskus aikojen alussa olen ajatuksen tapaamisesta heittänyt ilmoille, mutta ei ainakaan silloin kovin moni innostunut.
Laittakaahan vinkkejä kehiin, jos halukkaita löytyy.
Rovaniemen lähellä olen jokunen vuosi sitten ollut pikkujoulun vietossa luonnon helmassa kaukana liikenteen melusta, vaikka autolla pihaan ajettiinkin. Onko tuttu paikka Parpalandia?
Siellä tai jossain muualla voitais yhdessä kokkailla ja s y ö d ä mahat täyteen herkkuruokaa, tietenkin terveellistä. Karkeloissa tehtiin lista etukäteen mitä kukin tuo. Mie vei hyvin kuitupitoista pohjoisen leipää, Tosi Sallaista, siis Kursulaista. Kuituja 20%.
-Parpalandiassa oli myös hyvä tilava puulämmitteinen sauna. Miinuspuiolena pidän pitkältä tuntuvaa vähäliikenteistä sivutietä ainakin näin talven aikaan.
-Merihelmi 4-tien varressa on hyvällä hollilla ja helppo kaikilla osata.
-Roissakin näkyi olevan matkailukäyttöön monia eri vaihtoehtomajoituksia.
- samoin Roista pohjoiseen
-Roista itään
-Roista länteen
-Roista etelään
Viikko 15 on minulla varattu ulkoiluun muun porukan kanssa, joten pääsiäisen jälkeinen viikonloppu ei mulle sovi. Huhtikuussa olis kyllä mahtavat hiihtokelit melkein missä vaan. Jos tapaamisassa oltais yötä, niin en kovin paljoa pysty siihen kustantamaan, samoin on matkan kanssa, ei kovin monta sataa kilometriä näillä polttoaineen hinnoilla viitsisi lähteä kulkemaan.
Maaliskuussa on alustavasti aikonut tyttäreni tulla lomalle ja osallistua pitkän matkan hiihtoon Ounasvaaralta. Melkein sai minutkin lupautumaan mukaan, mutt mua alkoi hieman jänistää, kun ala mäet menee liian lujaa ja ylämäessä lipsuu liikaa.
Hiom. Häätyy jättää kesän ajeluihinkin fyrkkaa
« Muokattu viimeksi: keskiviikkona, 15. helmikuuta 2012 klo 15:39 muokkaaja: Islawisla »
Jonzai
torstaina, 16. helmikuuta 2012 klo 10:42
Ihana idea tuo Islawisla, vaikka ihan untuvikko täällä olenkin nii hauskaa porukkaa tuntuu olevan muutkin "klubilaiset". Aina piristyy ku lukee näitä jorinoita
Paikojahan on vaikka kuin ja jos osallistujia on useampi niin yleensä kulutkin saa aika hyvin kuosiin.
Aika paljon töiden puolesta järkkään kaikenmaailman kokouksia ja virkistyspäiviä, mutta tällaista Parpalandiaa en ole koskaan kuullukkaan, kuulostaa kivalta paikalta.
Mistä tuollaista kuituleipää oikein saa? Mie olen nyt viimekuukaudet rouskuttanu sellaista kuitunäkkäriä, mutta oispa mukava välillä saaha vähän vaihtelua
Islawisla
torstaina, 16. helmikuuta 2012 klo 11:32
Huomenet
Kemijärven-Sallan- suunnalla on pieni Kursun kylä. Oletan, että siellä on myös tämä leipomo. Meidän paikkakunnalla ainakin
S-market
myy tätä mielestäni todella maukasta rukiista (sekaleipää). Siinä on sellainen lapsuudestani tuttu "arinan" maku.
Tyttäreni, joka asuu etelässä, vie aina tuota leipää mennessään. Tänne leipä tulee vain keskiviikkoisin. Varmaan sitä kauppiaasi tilaa, kun pyydät
Kursulaista
. Reikäleivät on pakattu kahden kappaleen pusseihin. Googleta vaikkapa
kursulainen
, niin pääset katsomaan Sallan suurimman yrityksen muitakin tuotteita ja palveluja. Jos taloutesi on pieni, niin ainahan osan leivästä voi laittaa pakkaseen. Eikä tuo leipä huonoa ole viikonkaan vanhana.
Jonzai; Parpalandia löytyy kuuklettamalla. Omistaja on perinteikkään rovaniemeläisen miesten pukineliikkeen omistaja ja tuo paikka on heidän perheensä vanha metsästysmaja, joka on kunnostettu. Oltiin siellä marraskuussa 2009, muistaakseni meitä oli 15 henk. Hintatietoja ei netissä siitä ole, ne pitää meilata tai soittaa suoraan. Löytyy linkki myös Rovaniemen sivuilta /majoitus/mökit.
Miinus1
., että pitäis olla riittävästi porukkaa, että saadaan koko paikan kustannukset jaetuksi riittävän monelle.Miinus 2. Pitkä syrjätie, mahdolliset lumi esteet (yöllinen lumimyräkkä) ja keväinen kelirikko. Nämä tietenkin riippuvat ajankohdasta/vuodenajasta.
Lohijärven Eräkeskus on minulle tuttu paikka, siellä ollaan oltu samalla porukalla 3 kertaa. Siellä voi talostella myös itekseen eli laitella itse sapuskat joko itselle tai porukalle. Plussana (1) tässä näen, että kyläkauppaan 200m. Yleisiä teitä pääsee lähes pihaan. Hyvät hiihtoladut (ei jyrkkiä mäkiä kuin vaaran toiselle puolelle ja laavulta vaarassa alas) huolehtii kylätoimikunta. Plussa (2) Vuokrataan myös pienempiä tiloja, ettei tarvitse maksaa kuin siitä missä majoittuu. Huoneistot, jossa saman ulko-oven takana 2 huonetta, eteisessä yhteinen wc, toisessa huoneessa minikeittiö. Päärakennuksessa sauna ja iso oleskelu/takkatupa. Pihalla iso grillitupa. Toimiva paikka isolle ja pienelle ryhmälle.
Sinun lisäksesi löytyy Roista yksi nimimerkki, joka kenties olis kiinnostunut tapaamisesta. Jokohan pannaan toimeksi? Nyt meitä olis jo kolme.
Kuka ottais suitset käsiinsä ja sillä tavalla päävastuun?
Ja milloinkahan tämä kokoontuminen olis mukavinta. Sinulla
Jonzai
olis kyllä jo kokemusta. Mie olen myös jotain pientä puuhastellut omien harrastusteni hyväkksi.
Kesällä mie olen ainakin lähes kaikki viikonloput liikenteessä, joten mielellään ennen kesää. Mulle käy kyllä tapaaminen viikollakin, koska työelämä ei enää rajoita menemisiäni. Tulopuoli on ainoa rajoittava tekijä ja se taas johtunee, että ei ole sitä työelämää ja sen mukaisia "avustuksia"
eli palkkaa. Tiedossani olevissa paikoissa yösijan hinnaksi jää omin lakanoin ja pyyhkein alle 20 euroa ( sis. sauna), joten missään tapauksessa en halua yösijasta maksaa kuin max 25 euroa.
Lisäys:
Lohijärven Eräkeskukseen Rovaniemeltä n. 70km. Muurolasta aavasaksalle päin ja Mellakoskelta oikealle kohti Pakisvaaraa.
Tuolla mieluusti teitä tapaisin, mutta jos halukkaita koollekutsujia ilmaantuu, niin saatampa paikalle ilmaantua.
« Muokattu viimeksi: torstaina, 16. helmikuuta 2012 klo 11:57 muokkaaja: Islawisla »
Jonzai
perjantaina, 17. helmikuuta 2012 klo 11:10
Kiitos infosta, pittääpäs käydä S-marketeista tuota leipää etsimässä.
Mielelläni osallistun kaikenlaisiin kokoontumisiin, mutta järjestelyvastuun luovutan eteenpäin. Työn touhussa menee arki, niin monesti tuollaiset omat järkkäilyt sitten venyvät
Viikonloppuisin olen yleensä vapailla, mutta nyt ainakin maalis-huhtikuussa on jonkinverran sovittuja viikonloppumenoja, joten ehkäpä toukokuussa olisi enemmän aikaa. Mutta tosiaan jos jotakin jo aikaisemmin järjestetään tulen toki paikalle jos vain aikataulut menevät sopivasti.
Ihanaa kun lauhtui taas ilma. Voisi viikonloppuna ulkoillakin. Olen nyt tällä viikolla urheillut aktiivisesti, joka tuonut tullessaan sen että päivisin on hirveästi energiaa. Ehkä se tuo lisääntyvä valokin vähentää väsymystä. Fiilis on siis kaikinpuolin hyvä. Jes
Islawisla
perjantaina, 17. helmikuuta 2012 klo 18:02
Mulla myös maaliskuussa parikin juttua; hiihtolomalaisia Oulun seudulta ja tytär etelästä, en nyt muista ovatko samalla viikolla.
Huhtikuussa pääsiäinen ja se mun oma juttu pääsiäisen jälkeen, jossa olen kiinni.
Miten olis toukokuun ensimmäinen viikonloppu
Lohijärven Eräkeskuksessa
Haluttaisko saunoa
savusauna
ssa
Savusaunan lämmitys on melko arvokas, mutta jos maksajia kertyisi niin ei se olis kymmenelle hengelle kuin 10 euroa/nenä.
Riittäiskö lauantai-sunnuntai vai varataanko perjantaista asti
Marraskuussa oli 18€/yö/henk. omin liinavaattein ja pyyhkein. Tuohon voisin yrittää puhua hieman alennustakin. Normaalit saunat kuuluvat tuohon hintaan. Jos miehet tulevat mukaan, niin he voivat saunoa samaan aikaan, on nimittäin sekä miesten sauna että naisten sauna.
Mun mielestä mukaan voivat siis tulla miehetkin täältä kiloklubista että meidän omat ukkokullat, joilla sellainen on, oletteko samaa mieltä
Lisää vinkkejä ja toiveita kehiin!
Yksityisviestiäkin voi käyttää, jos haluaa kysellä sellaista mitä ei halua kaikille.
Islawisla
tiistaina, 28. helmikuuta 2012 klo 17:56
"Lapin kevätkujeilut" : olisko hyvän kuuloinen mahdollisen tapaamisen nimi?
Saattaapi kyllä käydä niin, että syntyi ennneaikaisena tuo ajatus tapaamisesta.
Vasta kaksi mahdollista nimeä itseni lisäksi on ilmaantunut eli yhteensä 3 ihmistä. Tosin aikaahan tuohon toukokuun ekaan viikonloppuun on vielä rutkasti.
Ilmoittakaahan, jos kiinnostusta löytyy. Ja tietenkin mahdollisimman pian ja mahdollisimman varmasti.
Mie en sitten määrää mitään
vaan kysyn: toimimmeko niinkuin Someron Kevätkarkeloissa, eli että sovitaan mitä kukin tuo,,,,,,, siis nyyttäri periaatteella. Noista valmistettais yhdessä murkinaa rinnan alle. Vai syökö jokainen omia eväitään
Yksityisviestiä voimme käyttää myös. Sitten kun/jos paikalle saapuvat alkavat hahmottautua, voisimme siirtyä sähköpostin käyttöön.
Jotenklin noin se ehkä käynnistyisi, jos starttiin löytyy riittävästi virtaa.
*tupu56*
tiistaina, 28. helmikuuta 2012 klo 20:49
Hyvä te pohjoisen ihmiset
Kyllä jokaiselle tapaamisia löytyä tarvii!
Meidän systeemi on ollut hyvä ja toimiva!
Jatkakaa ihmeessä!
PS.Näitä klubin uroksia saa kulkeen mihkään,kokeile sinä jos saat liikkeelle! Toi savusauna voi houkutella meidän ukko tulis viivana mutta kun mä jään kuiteskin suosiolla kotiin!
« Muokattu viimeksi: tiistaina, 28. helmikuuta 2012 klo 20:53 muokkaaja: *tupu56* »
Sivu:
<
1
2
3
4
...
12
13
14
15
16