Toivottavasti joku asiantuntija ehtisi vastata tähän.Onko verenpaineeni liian alhainen kun se on nyt 109/72?(pulssi 62)Olen tuntenut hieman väsymystä ja huimausta, saattaisiko se johtua tuosta verenpaineesta? Olen laihtunut 13kg hitaasti, tehnyt kunnon elämäntapa remontin eli syön joka päivä vihanneksia ja hedelmiä, käyn koiran kanssa lenkillä joka päivä 5krt ja olen vähentänyt alkoholin kulutuksen minimiin. Painan nyt 70kg ja olen 172cm pitkä.
En käytä mitään verenpainetta alentavia tuotteita.Aikaisemmin verenpaineeni ovat olleet 138/86 luokkaa.
alapaine 110-115Yläpaine 65 - 75
keskiviikkona, 6. huhtikuuta 2011 klo 23:10 Milla-Riikka kirjoitti: alapaine 110-115 Yläpaine 65 - 75 Verenpaineessa yläpaine on aina se isompi luku ja se ilmoitetaan ensimmäisenä ja sitten alapaine. Yläpaine tarkoittaa valtimoissa olevaa painetta sillä hetkellä kun sydän supistuu(eli "lyö") ja alapaine taas sitä hetkeä kun sydän lepää lyöntien välissä. Olisi perin erikoista, jos sinulla olisi lepohetkellä verisuonissa korkeampi paine kuin sydämen supistuessa.
alapaine 110-115 Yläpaine 65 - 75