Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Onnistumiset
> Annoin periksi
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Annoin periksi
Sivu:
1
2
3
>
Joku oli varastanut nimimerkkini
keskiviikkona, 4. toukokuuta 2011 klo 19:21
Kyllä vetää surulliseksi nämä "onnistumis-uutiset". Tai siis iloinen olen kyllä niiden puolesta,jotka onnistuvat laihduttamaan! Kateudestakaan ei ole kysymys. Kysymys on "vaan" siitä,että en ole onnistunut laihtumaan ensimmäistäkään kiloa näiden viime vuosien aikana. Päin vastoin,paino vaan nousee ja maha kasvaa,kasvaa,kasvaa....
Olen syönyt näiden sivujen ohjeiden mukaisesti ties kuinka kauan.Rakastan salaatteja,kalaa,kanaa ja lämpimiä vihanneksi.Juureksista puhumattakaan. Kalorimääräni on ollut 1000-1200/vrk. Liikuntaa olen harrastanut 3-6-kertaa viikossa: sauvakävelyä,kuntosalia,kotijumppaa,kahvakuulaa. En ole piilosyöppö ja mielestäni ihan aktiivinen liikunnan suhteen.
Silti lihon aina vaan.
Lääkärissä olen käynyt kertomassa tilanteestani,mutta kukaan ei halua määrätä mitään tutkimuksia. Aina tempaistaan se sama ruokaympyrä naaman eteen nöyryyttävästi,vaikka väitän tietäväni ravintoasioista enemmän kuin keskivertolääkäri.
"Kun kuluttaa enemmän kuin syö,niin laihtuu". Samaa mantraa hoetaan vuodesta toiseen.Mutta näin se ei ikävä kyllä kaikkien kohdalla ole. Uskon,että lihomiseni takana on joko munasarjojen monirakkulatauti tai Cushing,mutta tutkimuksia ei vaan tipu.Oireita on kyllä tippunut senkin edestä.Kaikki Cushingille tyypilliset, Ällöttävää Buffalohumpia myöten! (Googlettakaa millainen se minulla on!)
Nyt olen tullut siihen pisteeseen,että joku on naksahtanut jossain-päässäni kai. Olen täysin epätoivoinen.Tulevaisuus pelottaa,kun mietin millaisen näköinen tulen olemaan 150 kiloisena...200 kiloisena...jne.. Pelottaa,jos lapseni joutuvat auttamaan/hoitamaan läskiä äitiään kun makaan sängyn pohjalla läskivuoren alla.Säälin heitä,koska he joutuvat häpeämään minua.Häpeän myös itse itseäni ja sitä,että tulen tulevaisuudessa kuormittamaan julkista terveydehuoltoa diabeteksen ja tuki-ja liikuntaelin vaivojen takia.
Yritän olla katkeroitumatta ja onneksi vielä pystyn iloitsemaan muiden onnistumisista, vaikka asiaa ei yhtään paranna hoikkien jatkuva ilkkuminen,että laihtuminen on itsestä kiinni ja että valehtelen ja piilosyöpöttelen.
Toivotan hyvää kevään jatkoa teille onnistuneille. Ja ehkäpä jätän tämän koko sivuston unholaan. Tämä oli tässä.Heipä hei!
Huurne
keskiviikkona, 4. toukokuuta 2011 klo 19:25
Nyt menet ja VAADIT lääkäriä toimimaan! Sun elämästähän on kyse, eikä niiden...niiden on helppo ohittaa asiat olan kohautuksella yms.
Euroopan Keuhko
Klubiemäntä
keskiviikkona, 4. toukokuuta 2011 klo 19:28
Sanon samaa kuin Huurne: täytyy päästä tutkimuksiin!
Ja sitten tuo 1000-1200 kcal/vrk – kuulostaa ihan uskomattomalta. Oletko tosiaan syönyt "näiden sivujen ohjeiden mukaisesti"? Etkö ole ajatellut olevasi säästöliekillä? Mitä jos nostaisit energiansaantia Kiloklubin suosituskaloreihin asti ja lisäisit rasvaa?
Winter11
keskiviikkona, 4. toukokuuta 2011 klo 19:39
Vähän on samanlaiset fiilikset minullakin....Olen yrittänyt saada muutamaa kiloa pois, mutta ei karppaus eikä ruokaympyrä eikä näköjään kiloklubikaan auta. Vyötärönympärys ja vaa'an lukema on aina vain sama, eipä onneksi ole kyllä kasvaneetkaan. Tuo sinun kalorimäärä on kyllä pieni, luin juuri eilen säästöliekillä olemisesta, sekään ei ole hyvästä eikä myöskään laihduta. Mutta tämän sinäkin varmasti tiedät, kun olet kaikkea koittanut.
Mutta toinen asia on meidän perheessä ratkennut: mies on kärsinut närästyksestä niin kauan kuin muistan, Losecia ja Pepsidiä ym. on kulunut pakettitolkulla, mutta tähän löytyi ratkaisu!
Mies alkoi karpata, eli jätti leivän pois ruokavaliosta, eli joutui aamulla tekemään itselleen munakkaan, oikein pekonin kanssa. Ja yllätys yllätys, närästys katosi kokonaan. Nykyisin hän ottaa aamulla rypsiöljyä, ja edelleen närästys poissa. Joten oliko se rasvanpuutetta
?
Mutta tsemppiä kaikille, etsitään uusia ratkaisuja, jos vanhat ei tepsi!
keskiviikkona, 4. toukokuuta 2011 klo 19:58
Niin,kyllähän se 1000-1200 kaloria kuulostaa aika vähältä,mutta jos kerran "kun kuluttaa enemmän kun syö,niin laihtuu", niin käsittääkseni on sitten parempi mitä vähemmän syö, niin sitä enemmän laihtuu.
"Eihän keskitysleireilläkään ollut lihavia". Paitsi jos siellä olisin ollut minä,niin olisi ollut ainakin yksi.
Olen näiden Kiloklubi-ohjeiden lisäksi ollut myös karppaaja parin vuoden ajan. Tulos: Ekan kuukauden aikan tippui
1
kilo,joka tuli sekin takaisin todellakin korkojen kera.
Olen myös ollut Nutrilett-kuurilla. Tulos: Jumalaton lihasheikkous,pahoinvointi ja huimaus. Vatsa meni lisäksi ihan ripulille. Se oli pakko lopettaa,koska pelkäsin olla töissä moisen vaikutuksen alaisena.
"Kaikki" on siis koettu. Kortisolin liikatuotantoa epäilen itse vahvasti.Mutta se ei pelkästään auta- se epäily. Apua kun ei saa mistään.
Jäätelösydän
Jäätelöä pitää saada!
keskiviikkona, 4. toukokuuta 2011 klo 20:06
Hei,
Pakko sanoa tähän, että oletko kokeillut atkinsin diettiä?
Atkins ja heikkilä sekä karppisivusto.
T. nyt 48kg laihduttanut ja ilman nälkää
keskiviikkona, 4. toukokuuta 2011 klo 20:27
Juu, olen kyllä sairastanut hypotyreoosia viisi vuotta ja käyn säännöllisesti verikokeissa. Lääkitykseni on Thyroxin 0,1 mg 1 tbl joka toinen päivä ja 0,125 mg joka toinen päivä.Arvot on kohdillaan tällä.
kettu1
keskiviikkona, 4. toukokuuta 2011 klo 20:38
ÄLÄ anna periksi!Lue tämä ensin.
Mun kokemukset. Minulla on munasarjojen monirakkulatauti todettu kauan sitten, ja sen kanssa voi elää ihan sovussa. Mutta kun painoni alkoi hiipiä 58 kg:sta kaikista yrityksistä huolimatta ylöspäin, menin salille ja otin ihan personal trainerin. Treenasin yli puolivuotta ohjeidensa mukaan,siinä kohtaa paino ampaisi vajaat kymmenen kiloa puolessa vuodessa ylös eikä alaspäin.
Pari käyntiä lääkärissä antoi vastauksen, vielä ei olla hätää kärsimässä...voin sentään istua ja kävellä,
ja katso vähän mitä syöt, oli se vanha virsi.
Tuo on niin tuttua; hoetaan, että kun liikkuu enemmän kuin kuluttaa, niin laihtuu. tai syötköhän kuitenkin salaa. Ai kiukku!!!
Söin PT:n ohjeiden mukaan, niukasti niinkuin sinäkin, kaloreita vahtien, ja mulle sanottiin, et alle 800 kcal ei sitten mennä, mutta kyllä se paino lähtee putoamaan 1000 kcal. Minä vain lihoin ja paisuin. Mikään ei mennyt päälle, ostin haaremihousutkin hätään, ja pullahdin vaan ihan silmissä.
Lopetin treenit ( 5 x viikko ) sen reilun puolen vuoden jälkeen, PT myönsi, että ei ole koskaan epäonnistunut ennen minua asiakkaan kanssa.
Ja sitten minä söin mitä sattui ja voin hiukan paremmin.
Siinä sitten ähkin. Helmikuussa tulin tänne kiloklubiin, ja aloin tsekata ruokailua. Menee tuossa 1500 kcal ja muutama juoksulenkki viikossa, joiden pituus siten, kuin hyvältä tuntuu.
Kuukausi sitten jätin vatsaoireiden, turvotus ja ikuinen kipu, KAIKKI hiilarit pois, tutustuin karppaukseen ja voin hyvin! Nyt merkkaan täällä kalorit, karppaan, en ole luopunut mistään, vaan tiivistyn kokoajan, en ole vaakaan mennyt, mutta vyötärö alkaa näkyä. Painan vieläkin varmaan paljon yli sen, mitä joskus ennen episodia, mutta en vaihtaisi hyvää mieltä, kunnon yöunia enää mihinkään kitudiettiin.
Luulen että minäkin söin liian vähän rasvaa, niinkuin huomaan sinun tekevän. Hurjalta tuntui kerman ja rasvan käyttö, mutta kylläisyyden tunne tulee nopeasti, eikä niitä pysty käyttämään liikaa.
Iloiseksi lopuksi voin kertoa, että terveyskeskus lääkäri oli pahasti pielessä diagnoosinsa kanssa; yksityisellä puolella minulla todettiin kilpparin vajaatoiminta, ja sain hurjan vahvan lääkityksen, samoin lisämunuaisten vajaatoiminta. Että monien mutkien kautta voiton puolelle mennään.
Älä masennu tästä viestistä, vaan mene lekuriin, ja karjaise, että haluat tietyt tutkimukset. Ja ryhdy karppamaan,se on oikeesti kivaa!
Paljon tsemppiä ja voimia. Minunkaan kauhuskenaarioni eivät toteudu, luulin, että minua tarvitaan työntämään muutaman vuoden kuluttua oviaukosta ulos puskutraktorilla, mikäli lihominen olisi jatkunut.
A. Turkane
Sen jalka kapsaa, jonka suu napsaa ;)
keskiviikkona, 4. toukokuuta 2011 klo 20:39
Tyttöni elämää seuranneena neuvosin kaikkia tutkituttamaan kilpirauhasensa. Tytölläni oli muka MS-tauti ja kaikkee mahdollista siinä sivussa ja kaikki johtui kilpirauhasesta ja lopulta struumasta, joka vasta leikattiin. Noita monirakkulajuttujakin syytettiin...liekkö kunnolla edes tutkittu sitäkään.
Joku lääkäri oli nyt puhunut siitä miten on lähes mahdotonta laihtua, jos kilpirauhasarvot ei ole kunnossa. Etsikää hyvä lääkäri, sillä kaikki lääkärit eivät ole asiantuntijoita näissä asioissa.
keskiviikkona, 4. toukokuuta 2011 klo 20:55
Epätoivo on jo sitä luokkaa,että olen harkinnut syömisen lopettamista kokonaan. Nuorena olin kerran 10 päivän VESIpaastolla onnistuneesti. Eiköhän se onnistuisi nytkin,mutta pelkään joutuvani niin huonoon kuntoon,että en pääse töihin. Lihakset katoavat käsittääkseni aika nopeasti ja ketoaineet saavat ihmisen sairaaksi. Eikä noi keskitysleirivankien hiukset ja hampaatkaan mitenkään hyvännäköiset olleet..
Sivu:
1
2
3
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Terveys
»
Kilpirauhasen vajaatoiminta ja perusaineenvaihdunta
tänään