Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Onnistumiset
> VINKKIPANKKI
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
VINKKIPANKKI
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
7
8
...
10
11
12
13
>
vararengas
maanantaina, 14. kesäkuuta 2010 klo 12:26
eilen teki mieli sipsejä, eikä porkkanasuikaleet tuntuneet yhtään houkuttelevilta. Mutta tein niin että söin pohjalle 3 porkkanaa ja puolikkaan kurkun dipaten niin ei sitten mahtunut kuin pakasterasiallinen sipsejä ja mieliteko tyydyttyi
Calamity
keskiviikkona, 16. kesäkuuta 2010 klo 19:31
* Älä aloita dieettia vaan elämänmuutos. Tee pysyviä muutoksia ja yksi kerrallaan kunnes siitä tulee rutiinia.
* Pysähdy hetkiin. Älä tuijota vaakaa vaan peiliä. Opi tuntemaan kehosi sellaisena kuin se on eri puolilta katsottuna. On metkaa huomata sen muutokset kun paino putoaa.
* Lenkkivaatteet paraatipaikalle eteiseen, jotta ei ole tekosyytä unohtaa lenkkeilyä. Varaa budjettiisi menoerä liikuntavaatteille.
* Siirrä epäterveellisistä (olut, sipsi, karkki, kahvileipä -kuluista) säästyvät varat terveellisille ruoka-aineille, jotta saat niitä lisättyä päivittäisiin aterioihisi.
* Opettele syömään aamupala. Auttaa painonhallinnassa todella paljon.
* Jos jämähdät telkun ääreen iltaisin väsyneenä, tee ainakin venyttelyliikkeitä samalla, mutta opettele pois tavasta että syöt jotain samalla kun katsot teeveetä/olet tietokoneella.
* Käytä aikasi arvokkaasti. Turha tuhlata aikaa katsoen ostosteeveetä kun sen ajan voi käyttää ulkoillen, ikkunashoppaillen tai tehden jotain muuta jaloillaan liikkuen. Älä istu jos voit seisoa.
* Nuku riittävästi. Jos olet väsynyt, tulet helpommin antamaan periksi houkutuksille. Lupaa kaupassa ennemmin itsellesi vaikka päivänokoset kuin jotain yltiösokerista kahvileipää.
* Aina tulee olemaan kateellisia jotka keksivät laihtumisesta jotain ikävää. Itse sain ensimmäisten kilojen lähdön jälkeen utelua että olenko raskaana, vaikka maha ei ole ollut minulla mitenkään iso. Siihen kannattaa vastata että kunpa vaan olisinkin. Älä anna muiden kommenttien satuttaa, keskity itseesi.
*Katso taaksepäin johonkin kohtaan elämässäsi - jolloin olet tiennyt painaneesi liikaa ja halunneesi muutosta - ja päätä että aloitit silloin tämän elämäntaparemontin.
Se tietoisuus siitä, että jokin on pielessä on jo hyvä aloitus. Siitä on saatettu vielä lihoa, mutta muistele mitä olet kokenut tuolloin. Jos siihen löytyy hyvä syy, esim. sairaus, ei saa olla liian kova itseään kohtaan. Jos taas on tuolloin muuttanut edes vähän ruokailutottumuksiaan, on se jo hyvä alku joka kannattaisi noteerata. Pienistä muutoksista tulee pitkällä tähtäyksellä tärkeitä.
* Harva laihdutus onnistuu kerta rysäyksellä ja ilman painon nousuja ja laskuja tai kovinkaan nopeasti. Siksi tuloksellisempaa olisi kerätä mukaan tähän viimeiseen laihdutuskertaan jo niitä kokemuksia painonnousustakin. Minulla tämä projekti on kestänyt syksystä 2008. Sitä ennen tosin saatoin monena maanantaina päättää että nyt alkaa laihdutus joka sitten loppui ennen perjantaita.
* Pidä ruokapäiväkirjaa ainakin aluksi, jotta näet ongelmakohdat. Älä huijaa itseäsi, tai jätä merkkaamatta herkkuja. Ne varsinkin tulee merkata ja hyväksyä omiksi päätöksiksi.
* Kuuri - jossa huomaat odottavasti vaikka lauantaita sen takia että silloin saat taas syödä mielesi mukaan - ei tule onnistumaan. Se ei ole rentoa painonhallintaa ja ns. herkkupäivä tulee nollaamaan arkena tehdyt panostukset. Keho menee sekaisin ja paino pysyy tiukasti paikallaan, jos ei nyt sitten lisäänny.
* Jos tekee mieli jotain juuri nyt, tyydytä himosi!
* Mennyt tulee hyväksyä kun sille ei enää mahda mitään. Älä hauku itseäsi tai niitä kamalia before -valokuvia. Mieti positiivisia asioita itsestäsi tuolloinkin. Olit hyvä ihminen, omistauduit ehkä liikaa muiden hyvinvointiin kuin omaasi, tms. Et saa vihata itseäsi, koska silloin pahennat tilannettasi kun motivaatio on hukassa. Itselleni tämä on ollut tärkeä opetus.
* Tulevaisuuteenkaan ei kannata liian epärealistisia unelmia luoda, sillä jos et uskalla kulkea silmätikkuna nyt, niin et saata uskaltaa tehdä sitä hoikkanakaan. Bikinikuntoon on mahdollista päästä, mutta että uskaltaa laittaa bikinit päälle ja mennä yleiselle rannalle, se on monille ylivoimaista. * nimimerkki kokemusta on *.
* Missään vaiheessa, ei edes lomalla, saisi unohtaa peruspilareita ruokailussa. Ei paastoamista, vaan kiinteät ruoka-ajat joista ei saa poiketa kuin ihan hätätapauksissa. Kalorit täyteen, mutta kehoa kuuntelemalla.
* Priorisoi sinulle tärkeät asiat. Tärkeintä on että olet terve, painoit sitten mitä tahansa. Mikään tärkeä tilaisuus ei mene piloille sen takia että painat jonkin verran/tai sinulla on kaksoisleuka. Tärkeintä että olet itse läsnä.
* Pakkoa ei saa olla. On vaan taivuteltava oma pää ajattelemaan niin että tämä on hauskaa, tämä on oma valinta.
* Jos on tunnesyöjä / riippuvainen jostakin, niin tee muistiinpano siitä millaiselta on tuntunut silloin kun on langennut ja pidä muistiinpanoa kännykässä mukana kaupassa. Saattaa jäädä se mieliteko ostamatta kun muistaa miten viimeksi kävi.
karkkinarkki
torstaina, 17. kesäkuuta 2010 klo 11:58
Työpaikan ruokkiksella alkoi tekemään ihan sairaan paljon suklaata! Siis aivan hirveesti! Olen nyt ollut puolitoista viikkoa todella tiukalla dieetillä, ja se tuntuu tepsivän! Viikonloppuna olin ihan liekeissä kun kävin vaa'alla, että täähän toimii kunhan vaan pysyn jämynä itseäni kohtaan.
Dieetti oli helppo aloittaa, eka viikon se tuntui tosi hyvältä, pikkuhiljaa piristyy ja saa luotua itselleen hyvän ruokarytmin päivän ajaksi. Treenaaminen tuntuu hyvältä ja kaikki menee loistavasti!
Sitten alkoi toinen viikko... Kaikki mielihalut on nousseet pintaan, tekee koko ajan mieli jotain hyvää naposteltavaa, tekisi mieli luistaa treeneistä ja muutenkin on tosi laiska olo. Olen silti urhoollisesti aamulenkkini tehnyt ja salilla käynyt, unohtamatta hyvää arkiliikuntaa (töihin kävelyä yms.) mutta jotenkin tuntuu takkuiselta nyt tämä meno. Voi olla, että olon tekee raskaaksi se, että aineenvaihdunta on ihan jumissa, toivon, että se paranee viikonloppua kohden. Olen myös opetellut juomaan vettä todella rankalla kädellä, pyrin juomaan vähintään sen 3 litraa päivässä, ja se ei ole minulle kyllä helppo nakki!
Lipsahdin asiasta, eli minulla tuli ihan mieletön suklaanhimo tänään! Onneksi löysin tämän foorumin, kävin lukemassa juttuja ja näistä saa niin sairaan hyvää tsemppausta omalle projektilleen! Pitää tulla aina tänne lukemaan kun tuntuu, että ote on höltymässä dieetin suhteen.
Laihis ei sais olla liian tiukkaa, ettei siitä tule sellaista veemäistä pakkopullaa, mutta ajattelin, että tämän dieetin (4-5 vkoa) kestän vaikka päällään seisten! Se on niin lyhyt aika kuitenkin ja se on hyvä starttiaika elämäntapamuutokselle, isolle sellaiselle. Haluan, että liikkuminen, ruokarytmi ja terveellinen ruokavalio pysyvät tästä lähtien elämässäni AINA! Inhoan huonoa omaatuntoa juhlien jälkeen, ja ensi jouluna hitto vie haluan syödä kaikkea puhtain mielin!
Juhannus tulee olemaan nyt kova paikka, mutta eiköhän siitä selvitä! Tsemppiä kaikille klubilaisille! You can do it!
kevättyttö
sunnuntaina, 20. kesäkuuta 2010 klo 18:56
Calamity! Oli ihanaa lukea ajatuksiasi ja vinkkejäsi,kiitos!
@lli
Josko ennen mualimanloppua!?
maanantaina, 21. kesäkuuta 2010 klo 16:24
Minun paras vinkkini lienee se, että laitan hälärit puhelimeen, että muistan syödä tarpeeksi usein.
Suunnittelen myös ruuat etukäteen päiväkirjaan jo illalla. Ja saan siten aina pallot vihreiksi ja energiavajeen sopivaksi.
ankkka
maanantaina, 21. kesäkuuta 2010 klo 17:58
Itse olen useamman vuoden ajan pitänyt jos jonkinlaista dieettiä. Nyt mielenkiinnosta aloin merkkailemaan ruokailujani kiloklubiin. Ja kohta myös lisäilin liikunnatkin. Liikkunut olen aina jonkin verran, mutta todellinen ongelma on ollut syöminen ja silmien ummistaminen omalle peilikuvalle... Ylipainoa on ollut ja on, toki kroppa on ajan myötä liikunnalla muuttunut hieman kiinteämmäksi. Nyt kuitenkin sain inbody-mittauksesta herätyksen kertyneen rasvan suhteen ja päätin, että jotain on tehtävä.
Kiloklubi on auttanut ja ohjannut syömään terveellisesti ja melkeinpä olen koukuttunut merkkaamaan syömiseni ylös. Salaatit ja hedelmät ovat lisääntyneet ruokavaliossani ja olo on paljon miellyttävämpi.
Otin tiukan linjan alkuun ja kieltäydyin muutaman viikon ajalta ehdottomasti karkeista, alkoholista, sipsistä, kakuista, pullista.. ja kappas, sehän toimi! Nyt ne on pysyneet kohtuudella ruokavaliossa ja rehellisesti sanottuna ei niitä edes juurikaan tee mieli.
Viime viikolla tuli herkuteltua kakkujen parissa jonkin verran ja saa nähdä mihin vaaka kääntyy seuraavassa punnituksessa. Lisäksi lauantaina tuli läträttyä alkon kanssa..
Vinkkejä kyseltiin, niin esim.
juhliin lähtiessä ei kannata säästellä kaloreita muista syömisistä vaan syödä kunnolla ja terveellisesti, niin ei tule juhlissa mässäiltyä nälkäänsä ja riittää se pieni viipale kakkua kahvin kera. Näin on oikeasti paljon helpompi pidättäytyä ja pitää herkkujen määrä kohtuullisena.
Vettä kannattaa juoda riittävästi aina, itse tykkään litkiä vissyä ja siitä aina näkee hyvin menekin..
Aineenvaihduntaa ylläpidän aktiivisena vihreän teen avulla.. joskus tuli lipitettyä useampi litra päivässä, nykyään menee tiivistettynä tablettimuodossa. Toimii.
Tietysti se, mikä sopii kenellekin, on varmasti yksilöllistä. Itse olen koittanut poimia itselle sopivia "kikkoja" ja niiden avulla tehostaa terveellisiä elämäntapoja. Kyllä sen nopeasti huomaa mikä itsellä toimii ja mikä ei. Tärkeää on pysyä itselle rehellisenä! (liian useasti silmäni olen ummistanut mässäilyltä ja peilikuvalta... vaan en enää!)
Tsemppiä kaikille projekteihinsa! Ja muistetaan myös nauttia kesästä!
hippistuu
Elämä on yllätyksiä täynnä!
maanantaina, 21. kesäkuuta 2010 klo 20:13
Minulla vatsa kertoo ruoka-ajat olen niin kauan jo noudattanut näitä aikoja,et vatsa muistuttaa nyt pöperö aika! Kun vatsa parahtaa ni katsoo kelloa se on just niin kun pitääkin usein aamulla jos en ole seitsemään mennessä syöny on ihan hirmu nälkä lasi vettä auttaa,odottamaan aamiaista!
Nuo vihreätee tabletit irrottaa tehokkaasti nestettä,pitää vaan juoda paljon vettä,vissy ei aina ole sama asia kun oikea vesi,toisissa vissyissä on suolaa,mut kevyt versiot tosin ilman sitä,kuitenkin oikea vesi oikea vesi!
Juhlat ei haittaa,eikä juhannus ai miten odotan grillattua makkaraa ja kalaa nam,päälle ryystää vaikka maitoa tai vettä, ei alkoakaan jussina enään!
Elämä on sellaista se muuttuu!
Herkkuhetket on sillon kun herkuttaa,ja sit taas ei!
noudatan tällä hetkellä jonkin tason vhh:ta ja nyt vasta syöminen on nautinto,mitä rasvasempaa sen parempaa!
Kaiken takana on ruokavalio!
Chott
maanantaina, 21. kesäkuuta 2010 klo 23:39
Jäätelökesän pelastuksia:
Hullun jädehimon vallassa ei tarvitse kammeta itseään kauppaan jos kotoa löytyy jogurttia. Laittaa lempparijogua pakkaseen valmiiksi ja menee himoissa kuin väärä raha. Hyviä vaihtoehtoja tähän vaikka Profeelit ja Alprot. Sokeritonta ja melkein hiilaritonta saa sitten niistä turkkilaisista jogurteista tai maitorahkasta, mausteena valinnan mukaan esim. funlighttia, pähkinää, marjoja, sokeritonta kaakaojauhetta... mistä nyt tykkää. Marketeista saa vielä nykyäänkin mehujäämuotteja, ja niihin toimii nuo light-tiivisteetkin ihan ok. Vanhat jogupurkit kannattaa säilyttää uudelleen käytettäviksi jos ostaa isompia jogupakkauksia tai tekee omia sekoituksia. Noista jogupurkeita saa myös hyviä muotteja jos tekee mini-hyydykekakkuja vaikka jälkiruoaksi.
jessie83
"Never, never, never, never give up." -Winston Churchill-
maanantaina, 21. kesäkuuta 2010 klo 23:50
Tämän vinkin oon kertonut muuallakin, mutta laitetaan vielä tähänkin ketjuun:
Pidä aina tummaa (siis oikeasti tummaa, vaikkapa 70% ) suklaata pakastimessa. Jos makeanhimo iskee, niin taita siitä palanen tai pari ja napostele hitaasti, murunen kerrallaan. Tumma suklaa on niin voimakasta ja makeaa, että mieliteot häviää äkkiä. Ja sillä on tutkitusti terveysvaikutuksiakin!
Pullapallo
Karpaten kevyeksi
tiistaina, 22. kesäkuuta 2010 klo 00:03
Mulla on tummaa suklaata ihan huoneenlämmössä. Sulaa suussa paljon mukavammin.
-20kg/5kk www.karppaus.info
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
7
8
...