Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Onnistumiset
> 95 päivän täysremontti takana + jatkotapahtumat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
95 päivän täysremontti takana + jatkotapahtumat
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
7
>
Lionel
Hampaat irvessä...
tiistaina, 13. heinäkuuta 2010 klo 01:16
Rasmus
, olen aikonut monesti kirjoittaa päivityksen ketjun ekaan viestiin kun juhannuksena tuli vuosi laihdutuksen lopettamisesta, mutta aina on joku kiire iskenyt. Viikon sisällä saan sen kuitenkin aikaiseksi.
Hei
Sally
! Ota heti pois nimimerkistä tuo norsu, ei kenenkään pidä itseään noin kiduttavasti arvioida! Ei mulle ainakaan jäänyt mitään nahkaongelmia vaikka aika nopeasti sen 30 kiloa tiputtelin enkä enää kuitenkaan mikään poikanen ole. Heti laihdutuksen lopettamisen jälkeen tuntui, että nahkat ovat vähän irrallaan lihoista. Jossain aikataulussa ne kuitenkin taas yhtenenivät, ja muutenkin olemus kiinteytyi. Asiaa en kuitenkaan niin tarkasti seuraillut, mutta liikunnalla on varmaan ollut suuri merkitys tälle asialle.
Luulen että liikunta piti mut kohtuukuosissa rajun laihdutuksenkin aikana. Samoin se lisäkiinteytyminen on käytännössä varmaan ollut lihasten kasvua ja rasvan vähenemistä. Jos sun pussihousuista pitäis jotain arvella, niin luulisin sun menettäneen laihdutuksessasi paljon lihasmassaa. Alhaisesta painosta huolimatta sitä läskiä on kuitenkin jäänyt ihon alle eikä sulla oo enää ollut lihaksia tukemassa olemustasi.
Muutenkin kun ajattelen tätä elämäntapamuutostani, niin musta tuntuu, että liikunta on ollut tärkein tekijä onnistumiselleni. Tuli hyvää fyysistä ja psyykkistä oloa, laihtumista, kiinteytymistä, jaksamista, uusia kavereita ja jopa uusia läheisiä naisystäviä!
Ei sen liikunnan pidä olla mitään kovin ihmeellistä - nostinhan mä itseni täysin rapakunnosta muutamassa kuukaudessa hyväkuntoiseksi pelkällä sauvakävelyllä! Sen jälkeen on ollut helppo kokeilla eri liikuntoja kun ei ensi yrittämällä ole mennyt heti hapoille, ja varmaan kipeytymisvaarakin on ollut huomattavasti pienempi.
Alussa se liikunta voi huonokuntoiselle olla vähän tuskallista, mutta kohta se kuitenkin muuttuu nautinnoksi. Liikkeelle kannattaa lähteä varovasti ettei heti kipeytä paikkojaan jumiin. Tärkeää on myös löytää itselleen oikeasti mieluinen laji eikä alkaa väkisin harrastaa jotain englanninkielisiä muotikotkotuksia, joista mulla ei ainakaan ole hajuakaan mitä ne ovat...
Eräskin tuttava kertoi varttuneella iällä menneensä avioerosta masentuneena lavatansseihin ja todenneensa tanssitaitonsa surkeaksi. Hän lähti kuitenkin tanssikursseille ja on nykyään ollut jo kymmenen vuotta innokas kilpatanssin harrastaja. Ei hänelläkään ollut koskaan pälkähtänyt päähän että tämmöinen liikuntalajikin on olemassa ja että siitä vielä pääharrastus hänelle tulisi.
Eli sen liikunnan pitää olla itselle hauskuutta ja hyvää oloa tuottavaa että sitä jaksaa kunnolla vuosia harrastaa. En minä aikakaan viitsisi mitään väkisin ruveta tekemään jonkun sosiaalisen pakon sanelemana. Koeta Sally löytää oikea liikuntalajisi, jotta siitä tulisi tavallaan elämäntapa eikä se väkinäisenä johtaisi lässähtämiseen ja kunnon rapautumiseen.
Onko sun lapsillasi tai tuttavillasi jotain kiinnostavia harrastuksia joihin voisi lähteä mukaan? Työnnyin minäkin poikani sählyporukaan, ja hyvin oon mukana pärjännyt. Eikä ne alun ihmettelyn jälkeen oo mun mukana oloa mitenkään vierastaneet, oikeastaan päinvastoin.
Tällä palstalla on varmaan minua parempia asiantuntijoita, mutta näin minä olen asiani hoitanut ja kohtuudella onnistunut - varmaan on monia muitakin hyviä tapoja tehdä muutos elämäänsä.Oon hirveän tyytyväinen omaan nykyelämääni entisten nuhjuamisien ja huohottelujen jälkeen, ja toivon muidenkin muutoksessaan onnistuvan - se kyllä kannattaa!
SambAde
Ex Rasmus: Läpi lumen, jään ja pakkasen...
tiistaina, 13. heinäkuuta 2010 klo 18:26
Kiva että päivitystä on tulossa
Lionel
!
Sally norsu
, minusta sun nikkis on ihana sillä rakastan norsuja!
Sally norsu
Elämä kuntoon!
tiistaina, 13. heinäkuuta 2010 klo 21:59
Kiitos Lionel vastauksesta!
Antaa mukavasti toivoa jatkoon kiinteytymisen ja kaiken muunkin suhteen.
Mä oon ollu viitisen viikkoa vhh:lla ja painon suunta ollut vaan ylöspäin
nyt eilen toivo heräsi ja jokin napsahti kohdalleen kirjoitustasi lukiessani. Ajattelin myös pieneksi aikaa tiputtaa kalorit n. tuhanteen ja lisätä kasviksia ja vihanneksia, ihme kyllä nyt ei syöpötytä niin paljoa ja painoa tai varmaan nestettä eilisestä lähti heti 1,9kg
(mulla on turvotus ollu ihan jäätävää näillä helteillä) kauankohan tällä kalorimäärällä voi olla ettei mee säästöliekille?
Kyllä mulla on mieleisiä harrastuksia, eikä kunto nytkään ihan rapana voi olla kun keväällä maalis-, huhti- ja toukokuun kävin salilla viis kertaa viikossa. Nyt kesällä en kuumuuden ja sydänoireiden takia pysty käymään, mut syksyllä ajattelin kyllä jatkaa.
Mä nautin kun saan rasittaa itseäni kunnolla laitteissa ja painojen kanssa
kävelystäkin tykkään ja uimisesta, mut ne on nyt jääny vähemmälle paitsi koiran kans meen pieniä lenkkejä, sit on tietty ok talossa asuvan yh:n hyötyliikunta ruohonleikkuu, kukkien/kasvien hoito jne. talvella lumityöt, klapihommat ym.
Juoksustakin pidän, mut sitten vasta kun saan painoa putoamaan ettei nivelet rasitu liikaa. Sit ois latinotanssi jossa oon käyny, mut se oli sydämmelle vähän liian raskasta ja jouduin usein ottamaan lisäkääkitystä tunnilla. Tosin olin niin innostunut et ahneuksissani olin ensin normi latinotunnin ja sit suoraan rasvanpolttolatinon perään
Nyt koitan ajella kotona kuntopyörää hiki kyllä virtaa tällä ilmalla. Tänään leikkasin nurmikon sen urakan jälkeen olin ihan katkipoikki
Sais nää kelit edes ihan pikkasen viilentyä niin tulis lähdettyä pidemmille kävelylenkeille ym.
En mä tota norsua pois jätä mä nyt oon tällänen, ehkä sit joskus musta vois tulla se pieni ja söpö vaaleenpunainen Dumbo
Ja Rasmus mähän oon rakastettava
Lionel
Hampaat irvessä...
maanantaina, 19. heinäkuuta 2010 klo 08:50
Ketjun ensimmäiseen viestiin päivitin viime kuukausien tapahtumat. Hyvää kesää kaikille
SambAde
Ex Rasmus: Läpi lumen, jään ja pakkasen...
torstaina, 22. heinäkuuta 2010 klo 17:11
"Kummastuttaa edelleen myös tuo roskaruoan pitäminen HERKKUNA . Muutama päivä sitten kokeilin miltä Hesburgerin ateria maistuu - lopputuloksen perusteella ei vähään aikaan tee mieli uudestaan. Jotkut hyvin tehdyt pizzat kyllä uppoavat, mutta pullamaisia pannupizzoja en suuhuni millään suostu laittamaan."
Sama! En voi millään tajuta varsinkaan noita ketjujen hamppareita jotta mitä ihmeen HERKKUJA ne on.
Yäk
!
Saas nähdä millaisia pizzoja Italiassa saan maistella kun sinne muutaman viikon päästä menen.
Vaan jotenkin se pizzakaan ei enää ole meikäläiselle sellainen herkku kuin ennen. Suurempi herkku on vaikkapa tuore kanasalaatti.
Lionel, nuo sun liikkumiset on aivan uskomattomat! Onnittelut niistä!
Sipsitär
torstaina, 22. heinäkuuta 2010 klo 20:57
Kiva kuulla sun kuulumiset! Onnistumisista on aina kiva kuulla! Ja että on myös onnistunut tekemään pysyviä valintoja eikä ole laihduttanut millään vippaskonstilla. Mukavaa jatkoa!
Nahan roikkuminen on varmasti monen mielessä mutta kaipa se riski on suurin silloin, kun laihduttaa älyttömästi lyhyessä ajassa. Laihdutusleikkauksessa olleille on niin käynyt (mitä olen dokkareita telkkarista katsellut). Se Dieettityttö (Shauna Reid) laihdutti melkein 80kg eikä hänellä nahka jäänyt roikkumaan. Ja ekana vuonna se tais laihtua yli 30kg.... hän myös aloitti liikkumisen varovasti, korttelin ympäri ensin ja sitä rataa.
Lionel
Hampaat irvessä...
tiistaina, 12. heinäkuuta 2011 klo 07:12
Päivitin ketjun ensimmäseen viestiin ekalle sivulle viimeisen vuoden tapahtumat eli jakson 1,5..2,5 vuotta laihdutuksen ja uuden elämäntavan aloittamisesta. Kaikki tämä on kannattanut kokea ja tehdä, koska nyt elämä tuntuu juhlalta kaikkeen entiseen verrattuna. Oikeastaan tuntuu, että tällä elämisen muutoksella olen saavuttanut paljon enemmän kuin koskaan osasin edes kuvitella.
Näin paljon te muutkin voitte elämäänne muuttaa, jos vain haluatte ja sitkeyttä riittää - lopputulos on kuitenkin kaiken sen vaivan arvoista
Hyvää kesää täältä talvesta ( sanavalinta selviää siitä päivityksestä)!!
Zami
Vähemmän on enemmän.
tiistaina, 12. heinäkuuta 2011 klo 11:03
Onnittelut Lionelille painon hallintaan saamisesesta. Ehkä vähän rajukin tarina kiloklubin ideologialle, mutta ilmeisesti raju painonpudotus sujui kuitenkin mallikkaasti ilman mitään ongelmia.
Sellainen vaan kävi mielessä että onko nopealla pudotustahdilla osuutta myöhempään pieneen painon karkailuun? Ehkä on, ehkä ei.
Tämä tarina osoittaa sen minkä lukuisat muutkin kiloklubin menestystarinat, ihminen todellakin voi laihtua rajustikkin ylipainoisesta normaalipainoiseksi ihan normaalisti syömällä, kun vaan tiettää mitä syö.
Tindeliinu
'Muistan sen kuin huomisen päivän'
maanantaina, 25. heinäkuuta 2011 klo 14:12
Oli erittäin ilahduttavaa lukea Lionel sinun onnistuneesta matkastasi kohti kevyempää ja terveempää elämää. Kiitos hauskasta ja kannustavasta raportoinnistasi ja onnittelut saavutuksistasi!
Aloitin viime viikolla uuden aikakauteni pyrkimyksenä saada terveempi keho ja mieli, ja palauttaa se iloinen minä elämään laatuaikaa kanssani
. Aloitin nyt myös tämän Kiloklubeilun, koska uskon että tämänkaltainen nettiyhteisö on juuri sopiva meikäläiselle tueksi ja kannustimeksi. Omalla kohdallani painonpudotusta on edessä noin 20 kg (josta nyt viikon aikana lähtenyt 2 kg
), mutta sitäkin suurempana muutoksen kohteena pidän ruokaremonttia ja perusliikunnan lisäämistä. Viime vuosien aikana tapahtuneet ikävät asiat elämässä (mm. avioero, sairastuminen selkärankareumaan) suistivat ruokailutottumukset aivan väärille raiteille ja samalla myös perusliikkujasta tuli totaalisohvaperuna. Ja kiloja karttui. Elämänilokin siinä tuntui haihtuvan taivaan tuuliin. Ja kuinka helposti ja huomaamattomasti se tapahtui. Mutta onneksi suuntaa on mahdollista vaihtaa, ja miten yksinkertaista… siihen kun voi vaikuttaa ihan itse
.
Tsemppiä, tahdonvoimaa ja elämäniloa kaikille kiloklubilaisille
« Muokattu viimeksi: maanantaina, 25. heinäkuuta 2011 klo 14:15 muokkaaja: Tindeliinu »
Lionel
Hampaat irvessä...
perjantaina, 12. elokuuta 2011 klo 13:02
Päivitin ketjun ensimmäseen viestiin ekalle sivulle kertomuksen viime viikonloppuna juoksemastani ja unelmoimastani täysmaratonista.
Hyvää loppukesää täältä paikasta nimeltä Down Under
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
7
>
Sivun alkuun