Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Onnistumiset
> 95 päivän täysremontti takana + jatkotapahtumat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
95 päivän täysremontti takana + jatkotapahtumat
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
7
>
Sipsitär
sunnuntaina, 17. tammikuuta 2010 klo 21:15
Älä nyt sentään kokonaan meitä hylkää! Meidän naisten tekee hyvää kuulla aina välillä suoria sanoja miessukupuolen edustajalta
Lionel
Hampaat irvessä...
maanantaina, 18. tammikuuta 2010 klo 07:14
Turha huoli, Sipsitär! Siitä täytyy Kiloklubille antaa tunnustus, että tämän menneen vuoden aikana olen saanut perusteellisen koulutuksen naisellisen logiikan kaoottiseen ajatusmaailmaan - kyllä sitä on paljon yksinkertaisempi elellä putkiaivoisena miehenä
Olen kuvitellut että ikiliikkujan keksiminen on maailman vaikein tehtävä, mutta nyt olen todennut sen olevan naisten logiikan mallinnuksen kehittäminen. Kaavaan tulee aivan liian paljon muuttujia kun taas ikiliikkujassa tarvitseen vain saada kitkakerroin ykköseksi
Sipsitär
maanantaina, 18. tammikuuta 2010 klo 07:17
Onnea yritykseen!
Ikuinenko?
Unless you puke, faint or die - keep going!!! / Jillian Michaels
maanantaina, 18. tammikuuta 2010 klo 07:40
Mahtava menestystarina, josta saa tsemppiä omaankin projektiin! Lukiessani tarinasi päätin juuri että juhannukseen pistän oman tavoitteeni ja toivon että voin raportoida yhtä hienoja saavutuksia kuin sinä aikoinaan!
Kiitos inspiraatiosta
!
164,6 cm / 109 kg / 122 cm -> 164,5 / 70 / 80
Lionel
Hampaat irvessä...
maanantaina, 26. huhtikuuta 2010 klo 12:53
Päivitin ketjun ensimmäiseen viestiin viime kuukausien tapahtumat. Hyvää ja keventävää loppukevättä kaikille
savolpen
keskiviikkona, 19. toukokuuta 2010 klo 12:21
Jaha, tässäpä on näin alkajalle esimerkkiä niin, että hirvittää mutta upea saavutus ja kivasti kerrottu
Kait minunkin on se liikunta alotettava ja hybridi jostain varaston perukoilta kaivettava esiin,. Kuntopyörä oli vuoden käytön jälkeen vielä timmissä kunnossa kun virtalähdekkin löytyi pienen hakemisen jälkeen ja eilen tuli vedettyä 15 minuutin spurtit.
Itselläni tavoite on jotain 13 kiloa (83'sta) tässä puolen vuoden aikana - tuleva kesä vaan herkkuineen ja juomineen arveluttaa - noh jos soisi muutaman kerran hieman "repsahtaa". Onneksi tuo maku olueen on tässä viimeaikoina laantunut. Ehkäpä näin kesällä kuiva valkkari sopivasti annosteltuna on sallittua ja Liteä saunaoluena jos siltä tuntuu.
Töissä Amica hoitaa ruokapuolen ja kertoo kalorimäärät jne joten helpottaa seuraamista ja vaihtoehtoja löytyy 4/pv. Aina vaan ei kannata mennä sen kasvisaterian kimppuun kun kalorit saattaa olla korkeammat kun muilla tarjottavilla ruuilla. Niihin kasvisjuttuihin tungetaaan usein reippaasti juustoa ja kermaa.
Että laihtumalla verenpainekin laskee - siinä on jo yksistään hyvä syy alottaa, koska nuo arvot ovat vuodessa hieman pompsahtaneet 2,5g/pv lääkityksestä huolimatta ollen keskim. 140/95. Toivottavasti kolestrolikin laskee sillä siihenkin on nykyään lääkkeet joilla arvot lähes 8'sta alle 5.
Perästä tullaan
Pena
« Muokattu viimeksi: keskiviikkona, 19. toukokuuta 2010 klo 12:27 muokkaaja: savolpen »
walfrid
keskiviikkona, 19. toukokuuta 2010 klo 15:06
Verenpaine luultavasti laskee laihtumalla , jos on runsaasti ylipainoa . Mutta mikään automaatiohan se ei ole. Minä olen saanut verenpainelääkityksen voimakkaan sukurasituksen vuoksi jo 30-kymppisenä , jolloin painoin 60-kiloa , joten mitään toivoa lääkityksestä eroon pääsemiseen ei ole. Mutta , runsas liikunta ja painon aleneminen on kyllä laskenut paineita niin , että lääkitys toimii nykyään hyvin . Eli paineet eivät heittele nykyään , vaan ovat todella normaalitasolla .
Liikunnalla on ihan valtava vaikutus verenpaineeseen . Sen huomaa heti , jos on viikon vähemmällä liikkumisella . Minä olen todella iloinen siitä , että nykyään paineet ovat hyvällä tasolla lääkityksen kanssa .
Olipa tarmokas ja kannustava tarina , Lionel ! Olet tosiaan löytänyt paljon muutakin kuin pienemmän kehon !
Minä olen myös alkanut kärsiä noista negatiivisista ihmisistä . Kun jo alkuun todetaan kaikesta ( myös laihtumisesta ) , että en kuitenkaan onnistu, niin miten voisi onnistua . Kyse on kai itsetunnosta , ollaan kokoajan varautuneita pahimpaan , eikä huomata , että negatiivisuus vie täysin mukanaan . Ruikutetaan joka asiasta . Meillä työpaikallani yksi nainen on 15 vuotta puhunut , että kyllä hänkin alkaisi liikkua enemmän ja lopettaisi tupakoinnin , kun vaan joskus olisi aikaa . Töistä on aina kiire mennä laittamaan perheelle ruokaa , ei ole omaa aikaa yms. soopaa . Ja sama laulu jatkuu , vaikka naisen ainoa poika on nyt 18v. Uskomatonta . Millä ihmisen tuollaisesta herättäisi ? Luuleeko tuollainen ihminen , että elämä on loputon ?
Minulle on monasti sanottu tätä liikunnallisempaa elämää aloitellessani ja jatkaessani ( nyt 4 vuotta juoksua , kävelyä , jumppaa, pyöräilyä , uintia 5-10 tuntia viikossa ) , että kyllähän minäkin , jos olisi aikaa/ jaksaisi / löytäisi kivan lajin / ei inhoaisi hikoilemista....yms syitä . Koen , että varsinkin tuo " jos olisi aikaa " on tavallaan ollut minulle moitteena monasti heitetty. Minulla kun on 3 kouluikäistä poikaa ja äidinhän pitäisi jotenkin unohtaa itsensä ja keskittyä lapsiin . Mutta minä olen päättänyt näyttää pojilleni , että äiti huolehtii itsestään.
Nyt olen helmikuusta alkaen kiloklubissa merkkaillut syömisiä ja 4 kiloa on lähtenyt. Tavoite on 10 kiloa , ja olen hämmästynyt , miten helpolla paino lähtee , kun vaan syö kunnolla . Luulen , ttä minä pääsen helpommalla kun tein tuon liikuntaremontin elämässäni ensin . Liikunnasta saa niin valtavasti positiivista mieltä ja liikunnan lisäämisen myötä päivärytmi on säännöllistynyt niin , että syömisen järkeistäminenkin sujuu. Toinen asia , joka varmasti helpottaa , on se, etten ole koskaan ennen varsinaisesti laihduttanut. Eli mitään jojo-ilmiötä elimistöni ei tunne . tällöin varmaan painon putoaminen alkaa helpommin.
Asenne ratkaisee , ei pidä aina jossitella ja etsiä syitä kaikkeen . Kyllä minä repsahtelen parina päivänä viikossa , mutta kun sitten muina päivinä tsemppaan , tuntuu toimivan.
Hyvää jatkoa sinulle !
« Muokattu viimeksi: keskiviikkona, 19. toukokuuta 2010 klo 15:13 muokkaaja: walfrid »
Lionel
Hampaat irvessä...
maanantaina, 24. toukokuuta 2010 klo 23:52
Tervetuloa vaan perässä
Pena
, se elämänmuutos kyllä kannattaa!!
Ja
sisisi
minä olen kyllä kirjoittamistasi asioista aivan samaa mieltä. Jotenkin uusavuttomat ihmiset eivät nykyään osaa järjestellä tekemisiään edes lomallaan - pitää olla valmis aktiviteettipaketti hyörinöineen ja pyörinöineen odottamassa kun ei itse osata mitään keksiä. Sama pätee yksityiselämässäkin. Arjen asioita, harrastuksia ja liikuntoja ei kyetä saamaan järkevään suhteeseen.
Valitetaan kiireitä, jotka on suurelta osin itse omilla valinnoilla kehitetty. On omakotitalo, mökki, vene, auto, harrastukset, moottoripyörä ja muuta krääsää paikat pullollaan. Kotona ja mökillä pitää ajaa nurmikko, leikata pensasaita, puhdistaa rännit, tehdä lumityöt ja haravoinnit, hoitaa kasvimaat, huoltaa ja puunata kaikki laitteet, siivota paikkoja jne. Arjen rutiineista rakennetaan sellainen työmaa, että itsestään huolehtimiseen ei jää aikaa. Tai sille keksitään vaivattomampia korvikkeita, että voidaan kehittää lisää sitä kiirettä jottei nyt vahingossakaan jää aikaa kuntoiluun.
Lisäksi kaikkea vähän isompaa fyysistä ponnistelua koetetaan vältää kaikenlaisilla tyhjänpäiväisilä härveleillä, ettei vaan tulisi hiki tai hengästyisi. Kaikki liikkuminen koetetaan tehdä mahdollisimman helpoksi kuten eräs ystäväni, joka ohjailee isoa venettään kaukosäätimellä.
Itse olen taas tehnyt liikkumisistani mahdollisimman energiaa kuluttavia. Kävelyä, juoksua, pyöräilyä, portaita, kiertoteitä, raahausta ja joka päivä! Uistimiakin vedetään nykyisin soutamalla entisen Busterin, kaikuluotaimen, GPSn, syvätakiloiden ja vapaviidakon sijaan.
Minä ainakin NAUTIN nykyään uudenlaisesta elämästä. Jaksan liikkua, olen virkeä ja notkea, naiset pälyilee minua, itsetuntoni on hyvä, vaatteet istuu hyvin, entiset ylipainosta johtuneet vaivat ovat kadonneet. Kyllä minä muillekin toivoisin tällaista elämää, mutta se vaatii valintoja ja vähän vaivan näköä. Siis panostaako itseensä vai panostaako hömppään!?
SambAde
Ex Rasmus: Läpi lumen, jään ja pakkasen...
sunnuntaina, 11. heinäkuuta 2010 klo 19:50
Olisi kiva kuulla mitä Lionelin kesään kuuluu?
Sally norsu
Elämä kuntoon!
maanantaina, 12. heinäkuuta 2010 klo 21:50
Heips Lionel ja sydämmelliset onnittelut saavutuksestasi!!!!
Mä löysin tänään tän ketjun, luin mielenkiinnolla taipaleesi ja voin sanoa että sain vihdoin kaipaamaani motivaatiota
Kiitos sinulle
Mun paino on nyt 112,1
oon lihonnut todella nopeesti, joskus aiemmin olin myös ylipainoinen, mutta tuolloin paino jäi noin sataan. Jotenkin laihduin, en tosiaan tiedä mikä auttoi, mutta paino tippui normaaliin ja allekkin niin et vähimmillään oli 52 ja voin sanoa etten tuolloin ollut kovin nätti
sit olin pari vuotta normipainossa n. 60-68 siitä sit oon tullut tähän tilanteeseen
Johonkin seitsemäänkymppiin ajattelin nyt tähdätä, silloin olen mielestäni jo ihan näpsäkän näköinen ja mikä pääasia niin ois hyvä olo.
Ymmärsinkö Lionel oikein, oletko tosiaan saanut ihosi palautumaan liikunnan avulla? Mua kiinnostaa tää sikäli kun silloin aiemmin kun itseltä putos paino sen melkein 50 kiloa niin nahka oli kyllä liian isoa kokoa, kauhistuin silloin ollessani kuntoutuksessa ja menin siellä uimaan, altaan katossa oli peilit ja näin miten muuten hoikissa jaloissani löllyi pussihousut ja olihan sitä löysyyttä muuallakin, mut se oli aika karsee kokemus huomata
Mä tykkään liikunnasta ja aika ajoin liikun paljonkin, mut sit välillä lässähtää ihan täysin, mut jos tuo kiinteytyminen pitää paikkansa niin taidampa tosiaan alkaa tehdä töitä minäkin sen eteen. Odotan innolla vastaustasi, tosin muutkin saavat tietysti vastata
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
7
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista