Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Omalla vastuulla
> Victoza
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Victoza
Sivu:
1
2
>
Victolady
Mikä laulaen tuli, se vihellen lähtee...
lauantaina, 28. heinäkuuta 2012 klo 23:38
En nyt ihan tiedä, kuuluuko tämä sijoittaa tähän viestiketjuun, kun kyse on diabeteslääkkeestä, joka auttaa hoikentumaan.
Mutta pointti. Minä olen käyttänyt lääkettä nyt viitisen viikkoa ja laihtunut 8,4 kg ja verensokerit tasaantuneet. Onko kenelläkään muulla kokemuksia tästä lääkkeestä? Ja ennenkaikkea pidemmältä ajalta?
Olisi kiva tietää, onko syömisten hallinta todellakin niin kauan kuin tätä lääkettä käyttää näin helppoa? Kaikki herkutteluhimot kadonneet, eikä nälkä piinaa. On kuin olisi saanut yhtäkkiä terveen ihmisen käyttäytymisen sapuskan suhteen...
Odotan mielenkiinnolla tunnustaako kukaan muu olevansa piikittäjä.
Victolady
perjantaina, 3. elokuuta 2012 klo 18:56
Onko totta, ettei kukaan muu käytä Victozaa
Tuntuu tosi oudolta, kun on kuitenkin kyse foorumista, jossa on ylipainoisia ja sitä kautta varmasti muitakin diabeetikkoja.
Sipsitär
tiistaina, 7. elokuuta 2012 klo 12:57
No kaipa kaikkien diabetes-"lääkkeiden" on tarkoitus tasoittaa verensokeria, ei kai ne mitään laihdutuslääkkeitä ole. Tuolla on kyllä erikseen ketju lääkitykset ja laihdutus. Ei tää ehkä oo ihan oikeassa ketjussa. Omalla vastuulla -ketjussa keskustellaan erilaisista laihdutuskuureista, dieeteistä.
Nimetön käyttäjä 26288
lauantaina, 11. elokuuta 2012 klo 15:22
Kyllä valmistetta käytetään myös laihdutukseen, mutta luulen, että henkilöt eivät uskalla tulla esiin, koska indikaatiota ei ole. Olen itse harkinnut Victozan käyttöä nimenomaan laihdutukseen, sokeritasanpaino on (toistaiseksi) normaali. Kerro ihmeessä kauanko olet sitä käyttänyt ja miten sinulla on mennyt. Toisella palstalla nuori äiti kertoi puolen vuoden käytön kokemuksista, painonpudotuksen myötä oli tullut muutakin positiivista elämänmuutosta.
Victolady
maanantaina, 13. elokuuta 2012 klo 16:54
Olipa kiva palata reissusta ja huomata, että joku on edes harkinnut tämän lääkkeen käyttöä. Jups. Käytetään sekä diabetekseen että laihdutukseen ja ylipainoisille voidaan viimeksi mainitussa tarkoituksessa määrätä ihan ilman diabetestakin, tosin silloin ei saa kelakorvauksia ja lääke on melko kallis. Minulla esim. 1,2 ml annoksella päivässä 198e kuussa ja odottelen tässä Kelan päätöstä. Vaikka päätös olisi kielteinen, jatkan tämän lääkkeen kanssa. Nyt on lähtenyt kymmenisen kiloa ja Victozan käyttöä on n.1,5 kk takana. Parastahan tässä on se, että ei ole enää nälkä, vaan pidän ruokapäiväkirjaa syödäkseni tarpeeksi ja terveellisesti. Melkoisen kiva tunne ihmiselle, joka saattoi aiemmin ahmia ruokaa aivan järjettömiä määriä.
Olen tosiaan syönyt tänä aikana useamman kerran seisovan pöydän ääressä matkoilla ja istunut kahvipöydissä, jotka notkuvat. Eikä ole laisinkaan himoa hakea ruokaa lisää tai ahmia herkkuja. Olin aiemmin täysin koukussa suklaaseen ja nyt suklaa lähinnä etoo ja on ihana vastata Ei, kun sitä tarjotaan.
Eli minun kohdallani tämä lääke toimii kuin oppikirjassa, mutta tiedän, että kaikilla ihmisillä se ei vaikuta samoin. Esimerkiksi isosiskoni ei saanut tästä lääkkeestä apua. Mutta lämpimästi suosittelen kokeilemaan, sillä jotenkin kummasti tämän kanssa alkaa käyttäytymään normaalisti syövän ihmisen tavoin.
Nimetön käyttäjä 26288
sunnuntaina, 19. elokuuta 2012 klo 14:10
Minua kiinnostaisi kuulla, miten laihduttajilla on mennyt lääkkeellisen laihdutuksen jälkeen. Victozan käytön aikana mahalaukku varmasti pienenee, jolloin annoskoot jäävät todennäköisesti pysyvästi pienemmiksi. Palaako jatkuva napostelu ja sokerintarve? Itselläni ainakin mietityttää se, kuinka paljon muutoksessa on pysyvää, kun lääke ottaa ohjat käsiinsä ja laihtuminen tulee puolihuomaamattomasti. Pysyvä muutos ruokatottumuksissa on kuitenkin ainoa tie pysyvään muutokseen. Lääke auttaa ruokailun muuttamisessa esim annoskoon suhteen. Lääkkeen varaan ei voi silti tuudittautua pelkästään, muuten kilot tulee takaisin käytön loppumisen jälkeen.
Supsutus78
maanantaina, 1. lokakuuta 2012 klo 10:14
Hei! Minkä alan lääkäriltä olette saaneet Victoza -reseptin? Keskustelin lääkkeestä työterveyslääkärini kanssa ja hän ei suostunut reseptiä kirjoittamaan, ei ota vastuuta.
Kenen puoleen tulisi kääntyä? Onko suositella ketään pk-seudulla olevaa lääkäriä joka olisi Victozan puolesta puhuja?!?
Kiitos avusta!
Juke82
keskiviikkona, 3. lokakuuta 2012 klo 14:35
Kyllä mulle reseptin kirjoitti ihan normi lääkäri. Jos hakee kela korvausta niin sen hakemuksen pitää tehdä muistaakseni sisätautilääkäri.
Mä sain victozan käytöön alkuviikosta joten kokemuksista ilmoittelen myöhemmin
koho
perjantaina, 5. lokakuuta 2012 klo 10:33
Olen käyttänyt Victozaa n. 2kk ja insuliiniannokseni on pudonnut 25 %, myös verensokerini ovat nyt harvinaisen tasaisia. Paino ei ole merkittävästi pudonnut - kuitenkin 3kg. Minulla on vaikeahoitoinen aikuistyypin diabetes ja käytössä insuliinipumppu.
Katsoin Kelan asiointipalvelusta, että postituksessa on tulossa Kelalta hylätty päätös lääkkeen korvattavuudesta siksi, että en käytä suun kautta otettavia diabeteslääkkeitä (vatsani ei siedä diforminia/metformiinia). Hakemuksessa oli siitäkin maininta lääkärintodistuksessa, jonka oli kirjoittanut sairaalan sisätautien osastonylilääkäri. BMI oli yli 35, joka Kelan korvauksen saamiseksi myös vaaditaan (hoidon alussa).
Lääke on aiheuttanut lievää pahoinvoinnin tunnetta, mutta ylim. syöpöttely on poissa - tätä runsas insuliinin tarve myös aiheuttaa.
Veljeni on laihtunut puolessa vuodessa tällä lääkkeellä 10 kg. Hän ei ole hakenut Kelan korvausta - tosin hänellä ei perusteet sen hakemiseen riitäkään. Hänelle lääkkeen on kirjoittanut terveyskeskuslääkäri.
Victozan ja Byettan käyttöön liittyy kyllä vakavampiakin sivuvaikutusriskejä, jonka vuoksi lääkkeen korvattavuus on vielä rajattua.
mam,mam
maanantaina, 8. lokakuuta 2012 klo 08:51
Hei!
En oo itte käyttäny, oon työnipuolesta tavnnu pari käyttäjää... Ovat iäkkäitä ja insuliinidiabeetikkoja jotka eivät ole motivoituneet lääkitykseen... Eli heillä se ei laihdut, mutta paino ei ole noussutkaan! Molemmilla on reilu ylipaino ja lisäksi mielenterveysongelmia/päihde ongelmia, mitkä eivät ainakaan auta heitä.
ELI siitä on varmasti apua, jos ja kun on
motivoitunut ja hoitomyönteinen!
En nyt just muista erjoa antotavassa noitten Victozan ja Byettan kanssa, mutta molempia on toiselle potilaista kokeiltu...
En tosin ole kuullut että juuri heillä olis ollut sivuvaikutuksia!
Sivu:
1
2
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»
Elämäntaparemontti - ei laihdutuskuuri
tänään
kello 00:44
Vertaisryhmät
»
Haaste: -15kg vuoden loppuun mennessä
tänään
kello 00:06
Painonhallinta
»
Normaalipainoisen laihdutus
keskiviikkona, 19. kesäkuuta 2013 klo 23:50
Liikunta
»
Juoksutavoitteet ja edistyminen 2013
keskiviikkona, 19. kesäkuuta 2013 klo 23:13
Arjen pulinat
»
Kuinka moni täällä on alkuperäinen jäsen?
keskiviikkona, 19. kesäkuuta 2013 klo 22:58
Rekisteröidy