Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Omalla vastuulla
> Cambridge
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Cambridge
Sivu:
<
1
2
3
4
...
29
30
31
32
33
34
35
...
38
39
40
41
>
Verna101
keskiviikkona, 8. helmikuuta 2012 klo 18:29
Joo täsmälleen samaa mä olen tässä kiroillut keskenäni. Että miksi siihen tilanteeseensa ei puutu ajoissa. Terveisin +14kg ennenkuin otin itteä niskasta kiinni.
Hassusti kyllä jakaantuu ihmisten tykkäämisen noiden pirtelöiden/keittojen suhteen. Toiset tykkää että keitot on parhaita ja toiset ei pysty oksentamatta syömään.
Pirtelötkin on kyllä muuttuneet vähän pahemman makuiseksi nyt, kun on saanut oikeaakin ruokaa syödäkseen.
Vogue
keskiviikkona, 8. helmikuuta 2012 klo 18:33
Hei, Verna101, ihan oikein luit... hiilareista puhuin.. ei nyt ehkä kannata 200kcal hiilareilla kokonaan täyttää.. mietein vain että josko sun kroppa vaatii vain sen reilu 100g päivässä hiilareita ja vähä hiilarinen dietti ei sovi sulle?
Tiedän tuttuja joille vähä hiilarinen dietti ei todellakaan sovi, mutta ovat kyllä laihtuneet kalorimäärää vähentämällä jne.. Esim. mun mies ei varmaan kestäis ollenkaan tosi vähillä hiilareilla... lähinnä jättää sitten muita pois ja pienentää annoskokoja niin laihtuu kyllä..
Niin ja siihen edelliseen kysymykseen.. eli siitä kertomisesta.
Oon kertonu vain lähimmälle piirille ja pääosin senkin vuoksi etteivät sitten tyrkytä/tuputa pullaa, leipää jne. ruokaa nyt kun oon kuurilla... että ymmärtävät paremmin miksi vältän ruokahetkiä ja kahvilla käyntiä jne. En niinkään siksi että haluaisin kaikille ilmoittaa että hei kahtokaa, oon cambridge kuurilla
Meinaa vähä jännittää huominen punnitus.. tällä viikolla poikkeuksellisesti vasta huomenna... ku nyt on nämä ihanat menkat niin tuntuu että turvottaa oikein viimeisen päälle... toissapäivänä vaaka näytti pienempää lukua kuin viime viikolla mutta tänä aamunapa oli taas sama luku kuin viime viikolla... toivottavasti vika on vaa'assa.. tai että tämä on vain turvotusta menkkojen takia ja että ens viikon pudotus olisi sitten huomattava... muuten motivaatio kyllä lopahtaa...
Ensi kesäkuun loppuun mennessä -20kg, tilanne 15.5. -9,9kg
Verna101
keskiviikkona, 8. helmikuuta 2012 klo 20:59
Vogue:
Joo no mä en vaan eka tajunnu pointtias. Kun luulin että viittaat siihen, että tän Cambridge-ohjelman se virallinen paasto+ -suositus olis niin, että syödään 3pss + 200kcal edestä hiilareita. Olin vähän
Hahah. Mut tosiaan tuohon tulokseen oon tässä itekin tulossa, että ei vaan taida tää vähempihiilarinen elämä meikäläiselle sopia. Ainahan nyt voi sokerien yms turhan perään katsoa, mutta täysjyväviljaa yms voisin ottaa kyllä jossain vaiheessa takaisin ruokalistalle. Edellinen painonpudotushan meni Kiloklubin ohjeilla periaatteessa ihan kaikkea syöden, ruokamääriä ja vähän laatua vain tarkkailemalla. Ja siinä ei ollut ongelmaa, toki kalorimäärätkin olivat korkeammat kuin vielä tälläkin hetkellä käytössä olevat. En taida olla ollenkaan niin hiilariherkkä ihminen, mitä jotkut ovat. Kun en nyt tosiaan huomaa esim. jossain turvotuksessa tms. mitään eroa aiempaan hiilaripitoiseen elämään verrattuna. Ilmavaivoja ehkä on vähän vähemmän.
Vogue
keskiviikkona, 8. helmikuuta 2012 klo 22:26
Joo siinä on varmasti suuria eroja. Ainakin kun ihtiäni ja tuttujani oon vertaillu.. joulunaikana turposin ku pullataikina ^^ ja nyt ku oon ollu kuukauden tällä cambridgella niin ei turvota... sitte ihan pikkase jos ei ehdi juoda sitä n. 2 litraa päivässä....
Ja tosin onhan mulle muutenkin lääkärit todenneet että kärsin jossain määrin insuliiniresistanssista... joten hiilareita pitäis välttää... joten kokemustenkaan perusteella eivät taida kovin väärässä olla
Mutta pääperiaatteethan tässä cambridgessakin on että, monipuolisesti ravinnosta pitää saada hivenaineita ja vitamiineja + proteiineja, hiilareita jne.. ja sama kuin muussa laihduttamisessa syö vähemmän kuin kulutat
Tosin tämä on mulle ehkä helpompi kuin "pelkkä" ruuan määrän rajoittaminen, koska oon pitempään syöny pääasiassa kasviksia ja lihaa.. niin määrät on ollu alkuun ihan ok ja paljon pienempiä mitä esim. 3 vuotta sitten, mutta siltikään paino ei ole pudonnut.. onneksi ei kyllä noussutkaan viimeisen 2 vuoden aikana... insuliini/hormonitoiminnan takia kait... muuta kuin 1200kcal ruokavaliolla tai vähemmällä.. ja aina tyssäs parin viikon jälkeen... ja piti laskea kalorimäärää.. siis aloitin 1700.. laihduin kilon... 2 viikkoo ei mitää.. sitte 1500kcal laihduin kilon... 2 viikkoa ei mitään... sitte 1200kcal laihduin kilon.. ja sitte kuukausi eikä mitään... ja terveydenhoitaja ei antanu kauemmin olla näin iso kokoisen ihmisen tuolla 1200kcal...
joten ajattelin nyt herätellä tällä cambridgella vähä kroppaa... tai ravistella... järkyttää miten nyt vain.. jos rupias aineenvaihduntakin toimiin paremmin jne
Nemmuli
torstaina, 9. helmikuuta 2012 klo 09:36
Verna
Mulla ainakin hormonit vaikuttaa painoon. Kun alotin toissa syksynä e-pillerit uudestaan, mulle tuli viikon aikana 4 kg (!) lisää painoa. Saati sitten menkkojen aikainen turvotus. Toivottavasti viimeistään ensi viikolla sulla on vaa'alla toivotut lukemat
.
Mulla on punnitus jo huomenna
, vähän jänskättää, että mitä viidessä päivässä on tapahtunut, vai onko mitään...
Verna101
torstaina, 9. helmikuuta 2012 klo 10:16
Joo kävin tänään vaa'alla kurkkaamassa ja oli se nyt heilahtanut alaspäin. Mutta ei vielä alle sen kuin mitä se viime viikolla alhaisimmillaan käväisi. Mutta josko nyt olisi suunta alaspäin. Tänään pitää käydä sitten valmentajan luona. Toisaalta se tuntuu turhalta, koska paino ei edellisestä käynnistä paljoa ole muuttunut ja pussejakin on yli viikoksi vielä jäljellä. Pitää nyt vähän kysellä, että kuinkas harvakseltaan sitä sopii käydä.
Vogue:
Toivottavasti et pahastu, mutta ainakin noin kirjoitettuna tuo sun aiempi toimintasi on vaikuttanut todella kärsimättömältä. Painoa pitäisi tarkkailla vähän pidemmällä aikavälillä kuin viikon mittapuulla. Tuohan on hyvin tyypillistä, että kun ruokavaliotaan muuttaa, niin kroppa muutoksesta hämmentyneenä pudottaa isomman lukeman irti (tai no toisilla vastavuoroisesti jumittaa hetken ennenkuin lähtee paino alaspäin ollenkaan) ja sitten siirrytään hitaampaan vaiheeseen. Mulla nimittäin tuo 8kg aiemmin tippui alun rymistelyn jälkeen niin, että 3vkoa paino pyöri samoissa lukemissa muutaman sadan gramman erolla ja sitten aina 3vkon jälkeen tuli taas ryminällä muutamassa päivässä alas 1-1,5kg, jonka jälkeen taas 3vkoa samoissa painoissa jne. Jos ruokavaliotaan koko ajan muuttelee radikaalimmin, niin sillä taitaa vain suurella todennäköisyydellä saada kroppansa ihan tukkoon ja sekaisin.
Vogue
torstaina, 9. helmikuuta 2012 klo 20:56
Hei Verna,
en tykkää huonoa
Tuota ennen siis söin puoli vuotta aamupalaksi bulgarianjogurtin, marjoja tai hedelmiä ja leseitä.. lounaaksi kasviksia/salaattia ja lihaa... samoin päiväruualla.. ja illalla tyyliin ruisleivän tai omenan...
en laihtunu...
sitte puoli vuotta söin taas pastaakin jne.. lihoin syksyn aikana varmaa jotain 3kg (eli ei nyt hirveästi mutta tarpeeksi sekin)
Sitten menin tuonne YTHS:n terveydenhoitajalle joka sitten laitto tuon että kävin kerran viikossa ja hän sitten sanoi miten toimia...
minähän nyt olisin voinut kokeilla kauemminkin kun tiesin/tiedän että muutokset ottaa aikansa.. ja että mun kropassa muutoksia tapahtuu tosi hitaasti.. paitsi lihominen on joskus nopeaa
Noh.. pääasia että tajusi hoitaja ja sitä kautta lääkäriki että jotain pitää tehdä.. ja sitten pääsin gynekologin tutkimuksiin ja siellä huomattiin PCOS ja pääsin erikoislääkärille tutkimuksiin jne. sen jälkeen terveydenhoitajatkin ja lääkärit suhtautui mun laihdutusyrityksiin paremmin, myönsivät ettei kaikki olekaan vain korvien välissä vaan insuliiniresistanssi vaikeuttaa sitä myös.. ja etten välttis olekaan huijannu ruokapäiväkirjoissa jne.
Joten siksi en repiny pelihousuja vaikka viime viikko näytti 400g plussaa, nyt oli miinusta 1,4kg
Mutta totta kyllä sekin että oon kärsimätön luonne, joissakin asioissa
Mutta tässä on kyllä painon kanssa oppinut paaaaljon kärsivällisyyttä ja teenkin nyt isompaa remonttia, jota olen jo tehnyt viimeiset 3 vuotta... kohta 4... siitä PCOS diagnoosista lähtien ja itseasiassa jo ennen sitäkin.. eli varmaan 5 vuotta.. .ja vasta nyt tällä cambridgella on paino lähteny alaspäin...
toisaalta onhan se positiivista etten lihonutkaan sitten tuon PCOS:n toteamisen jälkeen enää.. mutta onhan se ollut yhtä tuskaa kun paino ei ole tippunut.. siksi mahtavaa kun kaveri suositteli tätä ja tämä näyttää toimivan ainakin jotenkin, nyt jo reilu 6 kg kevyempänä!
Nemmuli
perjantaina, 10. helmikuuta 2012 klo 07:49
Vogue
Mä tossa pari päivää takaperin hiljaa mietin mielessäni, että kehtaisinkohan sulta kysyä, että onko sulla mahdollisesti pco tai pcos, koska jotenkin kirjotuksista tuli se kuva. Mutta en sitten kehdannut, mutta nythän selvisi tämäkin
. Mulla todettiin toissa syksynä pco ja se selitti kyllä monta asiaa. Musta on tosi hienoa, että sä oot jaksanu ylläpitää terveellistä ruokavaliota, vaikka paino ei oo siihen reagoinukaan
.
Mittasin ihan mielenkiinnosta oman aamupainon, kun illalla vasta otetaan valmentajan luona mitat. Paino oli tällä parin päivän kuurilla laskenut 2,7 kg, suurin osahan siitä tietenkin on nesteitä. Jostain syystä olin eilen illalla aika turvoksissa, varsinkin naamasta, oli oikein silmäpussitkin, mutta ilmeisesti ne suli yön aikana, kun piti käydä pari kertaa vessassa..
Vogue
perjantaina, 10. helmikuuta 2012 klo 08:23
Hei Nemmuli,
kyllä multa uskaltaa kysellä
Sanon kyllä sitten jos en halua vastata ^^
Mutta eihän asioita saa selville jos ei kysy
Minä oon kans ottanu nyt tän kuun puolella tuon mittanauhan avuksi ja tällä hetkellä jo, on reidet pari senttiä kapeammat mitä ne oli vuonna 2006, vaikka painoin silloin muistaakseni kymmenen kiloa vähemmän mitä nyt...
jotain on tapahtunut... vyötärö on vielä tosin 2 senttiä paksumpi.. mutta tästä se lähtee alaspäin
Tsemppiä teille muillekin!
Terveellisen ruokavalion noudattaminen on ollut sinällään helppoa kun rakastan tuoreita vihanneksia, kasviksia jne.. niitä on pakko saada joka päivä kun ne on niin raikkaita
Välillä tietty saattaa tulla päivä jolloin en ehdi tehdä salaattia tai töissä on niin kiirettä että jää lounas vähän vähemmälle huomiolle mutta seuraavana päivänä on yleensä jo vieroitusoireita vihreistä ja niitä on pakko saada
Vaikeinta on ollut leivän jättäminen minimiin.. maatilalta kotoisin olevana äidin itse leipomat leivät olivat pienestä asti suurinta herkkua.. nyt niitä ei kärsi syyä montaa palaa... max 2 päivässä... ennen saatettiin syyä lounaaksi lautasellinen mannavelliä ja 3-5 leipäsiivua ^^
Isäkin aina sanoo että leipä se on joka miehen tiellä pitää ja naisenkin
Menny siis siltä osin elämä ihan uusiksi, leivät, perunat, riisit, pastat kaikki olen jättänyt minimiin.. eli välillä herkuttelen ja otan perunan tai vähän riisiä tai tyyliin desin keitettyä pastaa omallekin lautaselle.. mutta viime syksynäkin heti kun innostuin syömään enemmän niitä.. niin voi kauhea sitä turvotusta ja nopeaa painon nousua!
Ei muuta kuin tsemppiä vain kaikille tähän painon pudotukseen!
Omppunen88
Tänään on loppuelämäsi ensimmäinen päivä - nauti siitä
lauantaina, 11. helmikuuta 2012 klo 21:59
Mulla on myös PCOS ja sen lisäksi vielä kilpirauhasen vajaatoiminta...tuntuu että kilot on todella tiukassa. Nyt kohta 2 vkoa Cambridgea takana ja paino pudonnut vasta 3 kg, mutta en luovuta...pääasia että paino putoaa
[/url]
Sivu:
<
1
2
3
4
...
29
30
31
32