Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Miesten areena
> Nuori miehenalku tuhon tiellä...
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Nuori miehenalku tuhon tiellä...
Sivu:
<
1
2
3
Allutellu
lauantaina, 14. tammikuuta 2012 klo 20:39
hei!
Onnea uuteen elämäntapaasi.
Pikkuhiljaa. Kaikkea ei tarvitse muuttaa heti.
Patric Borgilla on minusta hyviä ohjeita tuolla asiantuntijat osuudessa.
Ne vihannekset, juurekset ja hedelmät on tosi tärkeitä! Laatupallon saat vihreäksi kun syöt niitä päivässä 600 g. mielllään vähän ylikin. Kasvikset keventävät ja täyttävät mahaa. Joka aterialle joku kevyehkö proteiinin lähde. Rahka, raejuusto, jogurtti, broileri, kala, liha, muna tms.
Mulla (reilus50 nainen, aloituspaino 112,3kg, 162 cm, Nyt noin 79kg.) oli rasvan käyttö pielessä. Käytin rasvaa toisaalta liian vähän ja sen mitä käytin oli huonolaatuista. Seuraa siinäkin laatupallon väriä. (Tässä iässä ei tarvii saada nopeita tuloksia joten olen ottanut sellaisen pitkän kaavan mukaan etenemisen. Nopeasti nälkäkuurilla pudotetuista kiloista ei ole ollut pitkään iloa, tulivat tuplana pian aina takaisin. )
Molemmat poikani, noin parikymppisiä, ovat myös innostuneet nyt omillaan ollessaan tarkistamaan elämäntapojaan. Kumpikin painoi pari vuotta sitten yli 110kg mutta nyt ovat n 85 kiloisia, n 180senttisiä.
Nuorempi on harrastanut enemmän liikuntaa ja ollut tarkempi ruokavalion suhteen. Proteiinit, kuidut, hivenaineet ja vitamiinit on hyvin tiedostettuna. Ui paljon, käy salilla ja harrastaa todella monipuolisesti liikuntaa. Tyttöystävän kanssa kokkailevat asunnossaan.
Toinen pojista on jättänyt kaiken makean, kahvileivät ja karkit, - ei edes ole kaivannut imeliä. Limut vaihtoi jo kotona asuessaan maustettuun kivennäisveteen. Nykyisin juo kämpillään kuulemma hanavettä. Veikkaan että vuokranmaksu vie rahat sen verran tiukalle ettei kaljan ostoonkaan tilistä riitä...joka on tosi hyvä juttu myös painolle!
Poika on yllättänyt minut nyt iloisesti. Koskaan ennen ei kasviksia ja hedelmiä syönyt vapaaehtoisesti!!! (Periaatteella "hän ei syö jänisten ruokaa ja jänikset ei aja hänen mopolla"...)
Nyt käy pari kertaa viikossa kotona ja ollaan sovittu että teen salaatteja mukaansa kun itse ei niitä tule poikamiesboxissa väsättyä.
Rahka on myös uusi hänen ruokavaliossaan. Pilkkoo banaanin tai laittaa ananaspalat purkista sekaan. Tonnikala ja tummat kuitupitoiset makaronit laittaa kuulemma sen minun tekemän salaatin kaveriksi usein kun se käy niin helposti töistä tultua.
Nyt kun paino on jo reippaasti laskenut niin on liikunta alakanut maistua!. Vuosiksi unhoon jääneet luistelu ja uinti on tulleet kuvioihin. Sekin hyvä ettei aika mene tietokoneen tai telkkarin ääressä, liikkeellä ollessa on pois jääkaapin vierestä ja kuluttaa enemmän.
Olen iloinen poikieni elämäntapamuutoksesta ja siitä että Sinä olet myös ryhtynyt siihen.
Mielestäni hyvä ohje Patric Borgilta on se että ruokailusta kun 80% on järkevää niin se loppu 20 prosenttia saa olla sitten jotain vähemmän järkevää. Herkkuja pitää myös olla, askeettiseksi ei kannata ruveta. Kun ruokavalion saa kuntoon ja syö hyvälaatuisesti niin herkkujen mässääminen ja mieliteot jäävät vähemmälle. Totaalikieltäymyksestä ei pitkän päälle hyvä seuraa.
onnea ja pitkää pinnaa uuden opettelussa! Hyvä että aloitat nyt ennenkuin polvet tai muut kroppa kärsii vahinkoja.
(Olet suosikeissani myös.)
ibumax
Tähtäimessä maraton
maanantaina, 16. tammikuuta 2012 klo 13:28
Vinkkinä kasvisten lisäämistä varten, että nykyään löytyy pakastealtaista oikeasti hyviä ja maukkauita vihannessekoituksia. Ei enää pelkkää herne-maissi-paprikaa tai pakaste parsakaalia (mitkä ovat myös välillä ihan kelvoollisia). Puoli pussia sellaista pannulle tai uuniin ja kaveriksi broiskua (rintaleikettä/koipea uuniin, filettä/suikaletta pannuun). Paistamiseen liraus öljyä ja mausteeksi yrtti/chili/pippurisekoitusta.
Halutessaan voi laittaa annoksen päälle nokareen cr bonjaorin maustettuja kermahapatteita (tai mitä ne nyt oikeasti ovat).
Tuoreet vihannekset ovat tietenkin parhaita, mutta noilla saa vaihtelua makuun helpommin. Ovat ainakin talvisaikaan edullisimpia eikä hävikkiä tule.
Katku82
tiistaina, 17. tammikuuta 2012 klo 16:29
Suosittelen lämpimästi lukemaan noita Patrikin artikkeleita tai vaikka jonkun hänen kirjansa niin sitten on helppo ymmärtää tätä kiloklibin tarkoitusta myös
Tsemppiä !
salt´n´sweet
torstaina, 19. tammikuuta 2012 klo 10:33
Heissan ja tervetuloa joukkoon! Itsekin uutena klubilaisena huomasin että palluroiden värin seuraaminen on mulle se juttu, kun ne ovat illalla kaikki vihreinä niin olen itseeni tyytyväinen. Ja se, että olet itseesi tyytyväinen auttaa jaksamaan. Kuten aikaisemmatkin kirjoittajat ovat sanoneet, kävelyä useammin ja n. tunti kerrallaan on laihdutusliikkujalle oikein hyvä. Muista myös venytellä, niin ei kipeydy paikat ja saat myös liikuntapalluroiden värin muuttumaan. Voimia koitokseen, olen oikein ylpeä sinusta kun hoksasit aloittaa elämäntapamuutoksen noinkin nuorena etkä odottanut sairastumista ja iän mukanaan tuomia lisäongelmia. Taipalettasi jään seuraamaan, muista että me olemme täällä tukenasi.
Pipo ja vyö kiristää
torstaina, 19. tammikuuta 2012 klo 14:35
Itse huomasin kuinka paljon hyvinvointi korvien välissä vaikuttaa painonhallintayrityksiin. Aikanaan kokeilin Painonvartijoita ja Keventäjiä, mutta vaa'alla taisi näkyä max. 200 g heilahdus. Kun olo parani, painon haltuunottokin tuntuu nyt suorastaan helpolta ja hauskalta, melkein harrastukselta.
Eli jos tekee mieli mässyä, niin kannattaa kysyä itseltään miksi:
- Olenko yksinäinen? Kilautampa kaverille/ sukulaiselle. Käynpä katsomassa jotakuta tai pyydänpä kaveria kävelylenkille.
- Onko mulla tylsää? Käväisenpä kävelylenkillä/ hiihtämässä/ luistelemassa/ uimahallissa/ tanssitunnilla/ kirjastossa (jalan/ fillarilla)/ opettelenpa limboamaan/ kutomaan/ nikkaroimaan/ etc etc. Tai järjestelenpä ruokareseptejä/ valokuvia/ vaatekaapin/ urheiluvälineet/ tms. Tai luen jotain inspiroivaa ja energisoivaa kirjaa.
- Ketuttaako/ ärsyttääkö/ onko surkea fiilis? Etsin luottokaverin/ sukulaisen jolle voi jutella, tai puran pahan fiiliksen tänne foorumin kavereille. Tai lähden (taas) kävelylenkille. Raitis ilma ja endorfiinit tekee ihmeitä.
- Masentaako vakavasti ja/ tai pitkäaikaisesti? Haen apua, sitä on saatavilla, ja kysyvälle annetaan. Kun olo on vähänkin parempi, kroppa reagoi myös ja alkaa hakeutua itselleen ominaiseen, terveempään painoon.
- Telkkaria kannattaa välttää, se on niin täynnä ruokamainoksia, että pitää olla ihan kivestä tehty, jos ala tehdä mieli mässyä. Mieluummin jotain hyvää musaa, niin tulee samalla tehtyä jotain kotona ihan huomaamatta.
- DVD'tä katsoessa kannattaa asettua lattialle erilaisiin venyttelyasentoihin (ja säännöllisesti vaihtaa asentoa, muuten ei pääse enää jaloilleen ilman PekkaNiskaa).
Oleellista ois päästä sellaseen hyvään fiilikseen ("flow"), jossa tekeminen on HELPPOA. Samanlaiseen, joka tulee kun tekee jotain kivaa ja unohtaa ajankulun. Sillä tavalla tulee hyviä tuloksia muissakin ponnistuksissa kuin painonhallinnassa.
Easy does it!
Tsemppiä!!!
Allutellu
torstaina, 19. tammikuuta 2012 klo 21:09
Hei !
Pipo ja vyö kiristää -kaveri puhuu asiaa!
Stressaavien työpäivien jälkeen tai huonolla tuulella ollessa tulee lohdukkeeski mässättyä kaikkea mitä kaapista löytyy...
Ajattelemisen aihetta jokaisessa lauseessa.
Tsemppiä itse kullekin
salt´n´sweet
tiistaina, 31. tammikuuta 2012 klo 08:08
Mitäs tälle tarinalle kuuluu? Kerrohan kuulumisia ja puuhailuja meille seuraajille ja tsemppaajille
Sivu:
<
1
2
3
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»
Verkkiksen laihdutusryhmä
tänään