Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Liikunta
> Tavoitteena 5 km:n hölkkälenkki
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Tavoitteena 5 km:n hölkkälenkki
Sivu:
<
1
2
3
4
...
66
67
68
69
70
71
72
...
78
79
80
81
>
milkystern
sunnuntaina, 30. lokakuuta 2011 klo 20:26
Erika82 ; noi vaunulenkitkin kivoja (siis mulla paljon vaan mahis niihin) mutta sit mä nautin kun saan yksin mennä.<
Erika82
torstaina, 3. marraskuuta 2011 klo 13:58
Niin todella on, milkystern! Tänään kävin myös tunnin lenkillä, ja kävelin niin lujaa kuin jaksoin. Keskisyke lähes 150. Vielä kun ei ihan tuota hölkkää jaksa, niin tällä saa tosi hyvin kuntoa ylös.
Mulla ei enää lihakset kipeydy, nilkoissa kuitenkin tuntuu aina. No, kaipa ne siitä tottuu.
Voi hitsi, meille ei taidakaan tulla kuntoiluhuonetta, joten katsotaan miten tätä saa ylläpidettyä talvella! Kuntopyörällä sitten vaan, mutta en oikein tykkää siitä istuma-asennosta, kun hartiat ja selkä jumittuu jos kauan pyöräilee vaikka välillä liikuttelisikin käsivarsia...
Vielä toivoa?
Paras matka minkä voit tehdä, on tulla toista puolitiehen vastaan.
sunnuntaina, 13. marraskuuta 2011 klo 19:36
Tämä tavoite on nyt omalta osaltani saavutettu ja todistettu, että 6 viikon harjoittelulla nollapisteen aloittelija todellakin tähän kykenee. Hölkkäsin eilen 5 km putkeen. Olen ihan mielettömän tyytyväinen saavutukseeni
. Sykkeet hakkaa kovilla, mutta hyvältä tuntuu silti. Nyt ei muuta kuin tavoittelemaan lisäkilometrejä!
Tsemppiä teille muillekin!
milkystern
perjantaina, 18. marraskuuta 2011 klo 18:00
Pidin 2viikon tauon juoksusta kun mulla tuo polvi vihoittelee ja tänään ajattelin taas kokeilla.Ja hyvä kokeilu olikin; 5kilsaa ja 40min tuolla lenkillä meni hitaasti hölkäten
milkystern
torstaina, 1. joulukuuta 2011 klo 09:54
Tää on ihan tärähtänyt
Kävin juuri kympin lenkillä ja aika meni tasan 2x ton vitosen verran. Hyvä minä <3
Alexbee
Jos ei hyvällä niin pahalla.
maanantaina, 23. tammikuuta 2012 klo 18:22
Eiköhän 5 km saavuttamiseen rapakunnollani menisi aika kauan...
Nyt ehkä kilometrin jaksan juuri ja juuri.
Zami
Vähemmän on enemmän.
tiistaina, 24. tammikuuta 2012 klo 22:51
Haluan kertoa oman tarinani kannustukseksi tähän(kin) ketjuun.
Liityin kiloklubiin vähän reilu vuosi sitten, lokakuussa 2010 jolloin BMI oli yli 33. Minulla oli ollut ongelmia jalkojen kanssa. Varpaiden nieveliin ja jalkapöytään tuli kipuja ja tulehduksia, jos oli paljon jalkojen päällä ja rasitti niitä. Tämä oli yksi merkittävä syy miksi ryhdyin pudottamaan painoa.
10kg pudotuksen jälkeen tammikuussa 2011 uskalsin kokeilla tavanomaista pidempiä kävelylenkkejä, eli noin 4-5km. Olin yllättynyt, sillä ne sujuivata ihan kivasti, eivätkä jalat kipeytyneet.
Pyrin kylmästä talvesta huolimatta kävelylle lähes päivittäin, ensin viiden kilometrin lenkkejä, sitten seitsemän, kymmenen ja lopulta kolmentoista kilometrin (2 tuntia) kävelylenkkejä. Olin myös ostanut sykemittarin ja pyrin pitämään sykkeen laihduttajan tavoitealueella. Kun kunto parani niin jossain vaiheessa aloin juosta lyhyitä pätkiä lenkeillä, jotta syke pysyy hyvänä, ensin valotolpan välin, sitten kaksi ja niin edelleen. Kokeeksi juoksin jopa kilometrin, joka olisi edellisenä vuonna ollut ihan mahdotonta.
huhtikuussa lenkit meni jo vuorotellen hölkäten ja kävellen. Huhtikuun puolessa välissä päätin kokeilla juosta 5km yhtä kyytiä. Olin aika yllättynyt kun se sujui ihan kivasti, eikä aikaakaan mennyt kuin 30 minuuttia. Tästä rohkaistuna juoksin seuraavalla viikolla 8km ja sitä seuraavalla 10km ja siitä se juoksuharrastus sitten lähti käyntiin.
.
Välillä oli vähän vaivoja jakojen kanssa, mutta ei mitään vakavaa ja painokin sahaili lähestyen normaalipainoa ja kesällä olin hyvinkin alle BMI25:ssä
Jutun juoni oli se että 5km juoksukuntoon pääsee käytännössä melkein pelkillä kävelyharjoituksilla neljässä kuukaudessa. Sitten kun jaksaa juosta helposti 5km, jaksaa juosta myös 10km ja kun 10km menee helposti niin jaksaa juosta puolimaratonin.
Jos minä, 40v ukko, voi tehdä tuon kohtuu helpolla, niin kuka vaan voi.
« Muokattu viimeksi: tiistaina, 24. tammikuuta 2012 klo 22:54 muokkaaja: Zami »
ruususuu
tiistaina, 21. helmikuuta 2012 klo 21:46
Ajattelin vähän nostaa tätä keskustelua.
Aloitin lenkkeilyn viime syksynä aivan tasolta nolla ja pääsin muutamassa kuukaudessa jo siihen pisteeseen, että jaksoin hölkätä hyvällä tasaisella vauhdilla 5km. Jes! Lumien ja jään tultua koko homma stoppasi, kun pelkään rikkovani itseni jos liukastun. Nastalenkkarit olis kova juttu, muttei niihin ole varaa. Näin talvikuukausina olen tehnyt paljon pitkiä ja reippaita kävelylenkkejä, enkä MITENKÄÄN malttais odottaa lumien sulamista että pääsen taas juoksentelemaan. Onkohan tuo hölkkäkunto pysynyt ennallaan kuukausien tauosta huolimatta? Harrastan muuta liikuntaa 3+ kertaa viikossa, lähinnä salilla lihaskuntoharjoittelua tai parinkymmenen kilometrin kuntopyöräilyä, sekä tosiaan sitä kävelyä.
Älä unelmoi elämääsi - elä unelmaasi
Pirsikka
keskiviikkona, 22. helmikuuta 2012 klo 08:17
Oon aina haaveillu lenkkeilystä - se vaan vaikuttaa niin kivalta. Mutta, mutta... Oma kunto on vissiin aina ollut suorastaan ala-arvoinen. Cooperin testissä aikoinaan koulussa en jaksanut juosta edes yhtä kertaa kentän ympäri ja nyt ei taitais mennä enää edes 100m.
Vajaa vuosi sitten keväällä tein kävelytestin ja ikääni nähden (kohta 35v) tulos oli kehnoin, mitä asteikolta löytyy. Viime kesän ja syksyn kävelin 3 kertaa viikossa 5,3km ja sainkin lyhennettyä aikaa 1h10minuutista 50 minuuttiin. Nyt talvella huonojen teiden (asun maalla) vuoksi en oo paljoa käynyt kävelemässä, ja viimeisin lenkki veikin aikaa 58min.
Hapenottokyky lienee huono ja ryhtikin kun on kehno - hartiat sisäänpäin kääntyneet - niin minnepä sitä ilmaa mahtuisi. Nyt olen talven mittaan venytellyt rintalihaksia ja käynyt salilla ja ryhti on jo parempi
Crosstrainer oli oikea kauhistus alkuun, sykkeet hyppäs 170:een ja jaksoin vaan 2minuuttia kerrallaan. Mutta nyt menee jo 10min siten, että saan pidettyä sykkeen alle 150:n.
Näin kevään tullessa kutkuttaa tuo hölkkä taas. Mutta milläs pääsen alkuun? Oisko teillä jo hölkkää/juoksua harrastaneilla hyviä vinkkejä?
Tulostin itselleni tuon Porin juoksukoulun ohjelman, mutta heräsi semmoinen kysymys, että pitääkö maaston olla tasaista aloittaessa? Kotoa lähtiessä on ensimmäisen kahden kilometrin matkalla pelkkiä pitkiä ja suhteellisen jyrkkiä mäkiä; puoli kilometriä alamäkeä, sitten puoli ylämäkeä ja taas kilometrin verran alamäkeä..
Sykemittaria ei ole. Miten katson nuo kuluneet minuutit..? Tuntuisi hullulta tollottaa rannekelloa koko matka
Etenkii ku mulla ei oo sekuntiviisaria kellossa
mahti78
tiistaina, 13. maaliskuuta 2012 klo 20:57
Mä olen aloittelemassa juoksukokeiluja/kunnon kohotusta. Laihduttamisen ja liikunnan aloitin lähes nolla-tasosta tammikuun alussa 2012. Nyt sujuu sauvakävelylenkin mukavasti ja alun rankkuuden jälkeen crostrainerilla menee 30-45 min. ihan sujuvasti. Nyt pitäis sit ottaa juoksu mukaan kuvioon. Luulen, että aluks matkat tulee olemaan tosi lyhyitä. Mulla on vielä paljon ylipainoa ja se varmasti vaikuttaa jaksamiseen. Tavoitteena on toukokuun lopussa kymppi eli kuntoon olis päästävä. Innolla odottelen teiden sulamista, jotta pääsisin turvalisesti juoksemaan. Otatteko yhdistetylle kävely/juoksu lenkille sauvat mukaan
Kävely on sauvojen kanssa mukavampaa, mut kannankos niitä sit kainalossa juoksupätkän ajan?
Sivu:
<
1
2
3
4
...
66
67
68
69
70