Eli juoksuharrastuksen rinnalla varsinkin aloitteleva tarvitsee kotona tehtävää kuntopiiriä tai esim. kuntosaliharjoittelua (siis myös jalkalihaksille). Usein epämääräisiä polvikipujen aiheuttajana pidetään juoksua ja totta se onkin, mutta syy on lihasheikkous tai oikeammin lihasepätasapaino. Vahvemmat lihakset vääristävän juoksun liikeratoja.
Koen tuon Porin ohjelman höhläksi minun maltittomalle luonteelleni Eilen tein toisen päivän, eli kyseessä oli 30 min kävelyä. Olen niin halukas jne. tekemään nimenomaan vähintään tunnin kävelyjä ja sinä aikana koettaa sekoittaa joukkoon hölkkää. Ehkä jatkankin omaa linjaani ja tutkin itse, kuinka paljon edelliseen verrattuna saan sitä hölkkää siihen lenkkiin liitettyä. Nyt junnaa painokin inhottavasti paikallaan, varmaan ruokailujen takia, lounaani eivät ole mitään turhan runsaita.
keskiviikkona, 8. heinäkuuta 2009 klo 08:46 SatuPeikko kirjoitti:Koen tuon Porin ohjelman höhläksi minun maltittomalle luonteelleni Eilen tein toisen päivän, eli kyseessä oli 30 min kävelyä. Olen niin halukas jne. tekemään nimenomaan vähintään tunnin kävelyjä ja sinä aikana koettaa sekoittaa joukkoon hölkkää. Ehkä jatkankin omaa linjaani ja tutkin itse, kuinka paljon edelliseen verrattuna saan sitä hölkkää siihen lenkkiin liitettyä. Nyt junnaa painokin inhottavasti paikallaan, varmaan ruokailujen takia, lounaani eivät ole mitään turhan runsaita. Hei, Juuri pari päivää sitten luin kuntoplus lehdestä,että juuri ne kaikkein hitaimmat ja kestoltaan lyhimmät lenkit ovat näin alkuvaiheessa kaikista parhaimpia vaikka turhauttavalta tuntuuki... Pikku hiljaa juoksukunto siitä kasvaa ja ohjelman lopussa todellakin jaksaa juosta sen 5km. Itse olin myös epäileväinen tuon Porin ohjelman suhteen,koska ekat viikot tuntuu niin keveiltä.Mut tuon jutun + positiivisten kokemusten pohjalta uskon et noin sen pitää mennä
keskiviikkona, 8. heinäkuuta 2009 klo 11:46 Anna-81 kirjoitti:keskiviikkona, 8. heinäkuuta 2009 klo 08:46 SatuPeikko kirjoitti:Koen tuon Porin ohjelman höhläksi minun maltittomalle luonteelleni Eilen tein toisen päivän, eli kyseessä oli 30 min kävelyä. Olen niin halukas jne. tekemään nimenomaan vähintään tunnin kävelyjä ja sinä aikana koettaa sekoittaa joukkoon hölkkää. Ehkä jatkankin omaa linjaani ja tutkin itse, kuinka paljon edelliseen verrattuna saan sitä hölkkää siihen lenkkiin liitettyä. Nyt junnaa painokin inhottavasti paikallaan, varmaan ruokailujen takia, lounaani eivät ole mitään turhan runsaita.Hei, Juuri pari päivää sitten luin kuntoplus lehdestä,että juuri ne kaikkein hitaimmat ja kestoltaan lyhimmät lenkit ovat näin alkuvaiheessa kaikista parhaimpia vaikka turhauttavalta tuntuuki... Pikku hiljaa juoksukunto siitä kasvaa ja ohjelman lopussa todellakin jaksaa juosta sen 5km.Itse olin myös epäileväinen tuon Porin ohjelman suhteen,koska ekat viikot tuntuu niin keveiltä.Mut tuon jutun + positiivisten kokemusten pohjalta uskon et noin sen pitää mennä Teetkös rinnalla pal muutakin? Pyöräilyä? Uintia? Kuntosalia? Mulla on just lähinnä tuo kohta se rasittavin, kun haluan liikkua tunnin sitten päivässä enkä puolta tuntia Pakko saada jatkaa jollain sitä juoksuharjoitusta. Tai kävelyäkin tehdä nimenomaan aina reippaasti eikä välillä löntystellen.
keskiviikkona, 8. heinäkuuta 2009 klo 08:46 SatuPeikko kirjoitti:Koen tuon Porin ohjelman höhläksi minun maltittomalle luonteelleni Eilen tein toisen päivän, eli kyseessä oli 30 min kävelyä. Olen niin halukas jne. tekemään nimenomaan vähintään tunnin kävelyjä ja sinä aikana koettaa sekoittaa joukkoon hölkkää. Ehkä jatkankin omaa linjaani ja tutkin itse, kuinka paljon edelliseen verrattuna saan sitä hölkkää siihen lenkkiin liitettyä. Nyt junnaa painokin inhottavasti paikallaan, varmaan ruokailujen takia, lounaani eivät ole mitään turhan runsaita.Hei, Juuri pari päivää sitten luin kuntoplus lehdestä,että juuri ne kaikkein hitaimmat ja kestoltaan lyhimmät lenkit ovat näin alkuvaiheessa kaikista parhaimpia vaikka turhauttavalta tuntuuki... Pikku hiljaa juoksukunto siitä kasvaa ja ohjelman lopussa todellakin jaksaa juosta sen 5km.Itse olin myös epäileväinen tuon Porin ohjelman suhteen,koska ekat viikot tuntuu niin keveiltä.Mut tuon jutun + positiivisten kokemusten pohjalta uskon et noin sen pitää mennä
Minä hölkkäilin aamusta, en minkään ohjelman mukaan vaan ihan fiiliksen pohjalta. Minun on pakko alkulenkistä ottaa muutama minuutin mittainen hölkkä ja väliin kävellä pari minuuttia. Kun alan lämmetä olen sitten hipsutellut muutaman 2-4 minuutin mittaisen pätkän. Syke vaan tahtoo helposti nousta korkeaksi. en edelleenkään kykene hölkkäilemään kuin tuon 4 min. yhteen putkeen metsäpolulla. Asfaltilla en halua juosta vaikka siinä se voisi olla ehkä helpompaa. En todellakaan tiedä vieläkö vauhtini on liian kova vai olenko todella niin huonokuntoinen ? Lääkäriin kai tästä olisi lähdettävä. Ylipainokaan ei luulisi olevan se este tuolle jaksamiselle, olen normaalipainoissa -tosin siellä ylärekisterissä, mutta normaalin puolella kuitenkin. Mutta periksi en anna -vielä.