Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Liikunta
> Tavoitteena 5 km:n hölkkälenkki
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Tavoitteena 5 km:n hölkkälenkki
Sivu:
<
1
2
3
4
...
64
65
66
67
68
69
70
...
78
79
80
81
>
Naamis
Oon kaunis ja iso ja pystyn sen myöntämään: mää syön tänään!
maanantaina, 15. marraskuuta 2010 klo 14:04
Kai ne tiet ovat valaistuja talvellakin? Kunnon lenkkarit vain jalkaan, niin ei lipsu. Itse kävin viikko sitten pururadalla (nyt sinne on jo tehty latu, mutta silloin viikko sitten sinne sai vielä mennä) ja juoksin 31 minuuttia ja noin 4km. Aikaisempi ennätykseni oli 25 minuuttia, eli paransin ihan mukavasti
Olen siis vasta nyt tänä syksynä alkanut tosissani harjoitella juoksua, ja vaikka edellisestä juoksukerrastani oli kuukausi aikaa, niin silti meni tuo reilu puolituntinen. Jei. Tänään yritin juosta, mutta vasemman jalan akillesjäänteen yläosaa, tai jonnekin sinne lähelle, alkoi sattua jo parin minuutin jälkeen, joten loppulenkin menin sitten ihan suosiolla kävellen. Täytyy taas muistaa panostaa venyttelyyn.
wiwi
lauantaina, 13. elokuuta 2011 klo 15:33
Heippa,
löytyisiköhän tähän ketjuun lähtijöitä? Aikanaan yritin, mutta sitten juttu hyytyi - josko nyt uudestaan...
Löytyisikös kavereita mukaan, saadaanko ketju taas henkiin
?
mijou
tiistaina, 16. elokuuta 2011 klo 16:15
Heips,
Täälläkin tavoitteena saada tuo 5 km juosten täyteen...
Kävely sujuu vallan mainiosti oman "personal trainerin" kanssa (Lue: koira)sekä pidempiä että nopeampia lenkkejä, mutta nyt haluaisin aloittaa tuon juoksuharrastuksen.
Aloittelen vasta rauhallisesti, viime lenkillä muutama 2 minuutin pätkä juosten väliin reilusti kävelyä.
Ensimmäisenä tavoitteena on siis saada tuo 5 km juostua tämän vuoden aikana, mutta jos vaikka ensi vuonna kokeilisi Naisten Kympin juosten...
Toivottavasti jalat kestää...
samary
tiistaina, 16. elokuuta 2011 klo 19:55
Mullakin on alkanut tuo juoksu hieman kiinnostaa ja kovasti haluaisin jaksaa juosta enemmänkin kuin muutaman valopylvään välin. Olen seurannut nyt pyörivää amerikan suurin pudottaja ohjelmaa ja siinä hyvin usein mainitaan, että juoksu on parasta kun haluaa pudottaa painoa. Joten motivaattorina toimii sekä kunnon kohotus, että painon pudotus
jaana_tassa_moi
tiistaina, 16. elokuuta 2011 klo 20:41
Heippa, voisikohan tästä aloittaa vaikka ihan uuden viestiketjun?
Itse aloitin hölkkäämisen tosi varovaisesti toukokuun alussa. Ensin menin enimmäkseen kävellen, hölkäten vain lampputolpan välin kerrallaan ja kävellen sitten muutamia. Sitten hölkkämatka lisääntyi kuin puolivahingossa, kunnes reilu viikko sitten hölkkäsin _tosi_hitaasti_ 6,5 km ;-)
Tavoitteena on ensin 75, paino nousi keväällä jo yli 80:n, nyt on lähes tasan 80, pituus 165 eli painoindeksi on enemmänkin tuolla merkittävän ylipainon puolella.
En lukenut viestiketjua, mutta varmaankin joku varoittelee liian innokkaasta harjoittelusta. Ihan syystä, koska toissapäivänä kävin itse 4 km hölkällä. Juoksin varmaan liian lujaa, koska polvet on nyt kipeät eli pakkotauko tiedossa. Venyttely on oman kokemuksen mukaan kriittisen tärkeää. Kireät lihakset ainakin itselläni aiheuttaa aika äkkiä niveltuntemuksia polvissa ja lonkissa. Tosin mikäs ihme se on kun painoakin on kertynyt näin paljon!
Itselläni on alla reilun 8 vuoden koiranulkoilutukset, kävellen, vaativissakin maastoissa, sekä 3 vuoden bodypumpit, pilatekset yms. eli tuolta pohjalta kuntokin lähti aika nopsaan nousuun.
Joka tapauksessa, muistan ekan kerran kun hölkkä "lähti rullaamaan" ja voi että oli voittajafiilis sen jälkeen!
Emmiliisa
keskiviikkona, 17. elokuuta 2011 klo 15:24
Hei,
Kiva kun tämä viestiketju on aktivoitunut!
Olen itse puurtanut peruskunnon parissa koko kevään (siis kävellyt sitkeästi) ja kesän aikana lisäsin lenkkeihin muutamia juoksuaskelia. Alku sujui taas hitaasti ja sitkeä sai olla. Kunnes viime lauantaina kävin 5 kilsan lenkillä, josta juoksin noin 4 kilometriä yhteen putkeen!
Tunnistan voittajafiilis-olon, kun kaiken aherruksen jälkeen jaksoin juosta noinkin pitkään! Sitkeys totisesti palkittiin!
Nyt on tavoitteena edelleen se 5 km.
myyria
If you do like you've always done, you'll get what you always got
keskiviikkona, 17. elokuuta 2011 klo 16:25
Heippa!
Minäkin tulen mukaan!
Kolme vuotta (ja 3 kiloa) sitten sain vähitellen hölkkäiltyä jo 5-8 km lenkkejä, mutta vähitellen lenkkeily jäi ja nyt pitäisi jaksaa aloittaa alusta.
Yritän lisäksi opetella hölkkäämään asvalttiteillä, kun niitä lähialueilla olisi parhaiten tarjolla. Aiemmin sain hölkätä sorateillä ja pururadalla, mikä tuntui paremmin sopivan jaloille. Olen aika herkkä penikkataudille ja siksikin pitää muistaa aloittaa varovasti ja pitäytyä hölkkä-kävely-intervallitreenissä.
Siirisikuriina
Hitaasti muttei varmasti...
tiistaina, 23. elokuuta 2011 klo 14:51
Minullakin siintää tuo vielä haaveissa. Nyt en vielä saa juosta leikkauksen jäljiltä, mutta jos vaikka muutaman viikon kuluttua kokeilisi...
Siirisikuriina
Hitaasti muttei varmasti...
perjantaina, 21. lokakuuta 2011 klo 06:43
Tulin kurkkaamaan miten juoksut sujuu, mutta minun viestinihön täällä olikin viimeisenä... en ole vieläkään rohjennut kunnon juoksulenkille lähteä vaikka mieli tekisi! Muutaman juoksuaskeleen perusteella totesin että rintavarustuksen kevenemisen ansiosta juoksu voisi myös kulkea kevyemmin. En ole vielä jälkitarkastuksessa käynyt joten siksi on juoksu vielä jäänyt. Ehkä kuitenkin rohkeinisin omin päin...
Erika82
sunnuntaina, 23. lokakuuta 2011 klo 16:32
Moikkis!
Taitaa olla ketju suht inaktiivinen, mutta ehkä meitä on muutama?
Mulla ei niinkään heti tavoitteena 5 km matkana, vaan ensin 30 minuuttia hölkkää, josta sitten lähtisin kovemmalla vauhdilla tuota viittä kilometriä tavoittelemaan.
Mulla polvet taipuvaisia juoksusta kipeytymään, joten olen ottanut rauhallisesti. Viime lenkillä jaksoin näin (en ole vielä muutamaa kertaa enempää ollut):
12 min hölkkää, 8 min kävelyä, 12 min hölkkää, 8 min kävelyä.
Matkasta en täysin tiedä, mutta vauhti ei ole juuri kävelyä kovempaa vielä.
Meillä tulee muutaman viikon kuluessa olemaan kotona kuntoiluhuone, johon saadaan myös juoksumatto, joten sillä ajattelin talven hölkätä. Tiedän kokemuksesta, ettei mulla motivaatio riitä liukkaalla juosta - ja huonolla kunnolla voi kylmässä tulla kurkku kipeäksi.
Pitää ensin vähän rempata, niin sitten on kotona kaikki kuntoiluvälineet helposti saatavilla!
Sivu:
<
1
2
3
4
...
64
65
66
67
68