Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Liikunta
> Tavoitteena 5 km:n hölkkälenkki
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Tavoitteena 5 km:n hölkkälenkki
Sivu:
<
1
2
3
4
...
63
64
65
66
selma76
lauantaina, 24. heinäkuuta 2010 klo 10:00
Onnittelut Pape ja wilma hyvän harrastuksen aloittamisesta!
Sykkeistä. Ihan alkuun ei ymmärtääkseni kannata sykkeisiin hirveästi kiinnittää huomiota, tärkeämpää on, että jaksaa hyvin (pitää pystyä puhua puuskuttamatta...) ja että niin kuin wilma sanoo, tuntuu siltä että voisi vielä jatkaa. Vauhdista sanovat viisaammat, että siinä vaiheessa kun tuntuu siltä, että nyt on tosi hidasta, hidastaa vielä vähän lisää. Muuten hyväkuntoisillakin (mulla ei tätä ongelmaa ollut) kestää jonkun aikaa kehitellä juoksukunto, koska se kumminkin on eri liikuntamuoto. Hitaasti kiiruhtaen, kyllä se siitä! Hölkkä/kävelyohjelmana ovat täällä monet käyttäneet "Porin ohjelmaa"
http://www.pori.fi/vav/liikunnanohjaus/juoksukoulu
, mutta on noita muitakin, muun muassa kuntoplussan sivuilla.
Mun tilanne on se, että puolen tunnin lenkkejä olen käynyt koko kesän, ja hiljalleen alkaa tulla rutiini tekemiseen. Lihaskuntoliikkeet ovat nyt kolmatta viikkoa ohjelmassa. En mä niistä edelleenkään voi sanoa pitäväni, mutta huomaan kyllä lihaskunnon kehittämisen tulevan tarpeeseen. Maanantaina odottaa tossukauppa, vanhat tossuni alkavat tulla lopullisesti tiensä päähään, ja milloin mikäkin alakropan osa ilmoittaa olemassaolostaan.
« Muokattu viimeksi: lauantaina, 24. heinäkuuta 2010 klo 10:04 muokkaaja: selma76 »
Pieni ja pippurinen
sunnuntaina, 25. heinäkuuta 2010 klo 10:11
Hei!
Mä alotin hölkkäilyn keväällä monen kuukauden kävelyn jälkeen ja peruskuntoni oli silloin todella huono. Vähän on kunto kasvanut ja jaksan hölkätä puolituntia. Sykkeeni on hölkän aikana noin 165 ja jos tulee mäkeä niin pomppaa heti 180. Liian korkeat on mun sykkeet , mutta en voi enää hiljempaakaan mennä, koska hölkkäykseni on lähes kävelyä.
pikkuinenMyy
Kuinka pitkä matka on kymmenen kiloa?
sunnuntaina, 25. heinäkuuta 2010 klo 23:59
Saanhan uutena foorumilaisena liittyä ketjuun? Olen hölkkäillyt Porin juoksuohjelman tahtiin, viimeisimpänä 15 minuutin yhtäjaksoinen juoksu. Täytyy sanoa, että edellisen juoksun jälkeen oli kyllä aika voittajafiilis, epäilin mahdanko jaksaa ko. rutistusta.
Sykemittaria en ole vielä hankkinut. Aika välineurheilua tämä lenkkeilykin, kun piti ostaa heti tavaraa lenkkareista ja liiveistä lähtien
Hiilari-hiiri
maanantaina, 26. heinäkuuta 2010 klo 16:52
Minäkin olen hölkännyt kesäkuusta lähtien 5km, noin 5kertaa viikossa.
En oikeesti tiedä kuinka pitkän matkan teen ,kävelen aina osan matkasta ,kun on korkea nousu rinnettä ylös.Aikaa menee noin 2 tuntia,muutaman kerran olen käynyt jumpassa myös .
Olen laihtunut kesäkuusta noin 5kiloa.Minulla oli myös verenpaine lääkkeet ,mutta paineet on nyt hyvät ja lääkärin neuvosta jätin lääkkeet pois. Monta , monta vuotta niitä söin !
sannav4
maanantaina, 26. heinäkuuta 2010 klo 17:59
Sykken olisi hyvä olla matala 130-140 varsinkin jops haluaa polttaa rasvaa, jos menee yli voi vähän hidastaa ja vaikka kävellä. Tosin itsekin juoksen varmaan keskinäärin 145-150 sykkellä...
marsier
tiistaina, 27. heinäkuuta 2010 klo 13:53
Eilen taisin tehdä oman ennätykseni, juoksin noin pari kilometriä putkeen. Tarkkaa mittaa mulla ei oo. Jos menisin vielä hitaammin, menisi varmaan se koko 5 km jo. No, sykemittariahan mulla ei oo... Oon välillä yrittäny itekseni höpötellä ja kattoo et pystyykö puhumaan.
Hyvältä tuntuu edelleen, harmittaa vaan kun en oo ihan juksuohjelman mukaan päässy eteneen, kun on ollu kaikenlaista hässäkkää ja jäänyt sitten lenkkejä väliin... Mut oon menny silleen et tuntuu hyvälle ja vähän katsonut että mitä se juoksuohjelma oikein sanoo.
mimmu71
tiistaina, 3. elokuuta 2010 klo 13:40
Hei,
Ajattelin minäkin tänne kirjoitella, olen lukenut teidän turinoita jonkin verran ja kiva niitä onkin lukea. Olen itsekin tässä kesän aikana aloitellut uudelleen vanhaa juoksuharrastusta ja olin eilen tosi iloinen lenkistä, 4,5 km ja 40 min.
Alussa kävelen aina sen 10 min ja sitten meni koko lenkki juosten, 2 ylämäkeä ja loppu 3 min lukuunottamatta. Keskisyke oli 125 ja tuli sellainen tunne että ois voinu juosta enemmänkin. Otan nyt seuraavaksi tavoitteeksi sen 5 km ja että edes yhden ylämäen juoksen kokonaan, vaikka ne sykkeet siitä pomppaisivatkin, ei kai se niin paha ole jos ei koko ajan ole korkealla.
Tuntuu kyllä nyt tosi hyvältä ja juokseminen on kyllä tosi mukavaa. Olen juoksun ja kunnon tueksi alkanut pyöräilemään töihin 2 kertaa viikossa ja viime pe mentiin miehen kanssa illallla vielä 1,5 h pitkä pyörälenkki tosi mäkisessä maastossa, n.18 km - tekee hyvää jalkalihaksille ja on hyvää vaihtelua juoksulle. JEE kohta mä pystyn sen 5 km juoksemaan.
tsemppiä kaikille muillekin juokseminen on kivaa,
Sivu:
<
1
2
3
4
...
63
64
65
66
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Painonhallinta
»
Yli 50-vuotiaat laihduttajat
tänään
kello 19:49
Painonhallinta
»
Yli 60-vuotiaat
tänään
kello 19:49
Arjen pulinat
»
Juttailijat!!
tänään
kello 19:45
Aloittelijat
»
Noniin, tuli syötyä liikaa lounaalla - mikä olisi paras illallinen?
tänään
kello 19:42
Liikunta
»
Ironbody istuttava kuntopyörä
tänään
kello 19:40
Rekisteröidy
Yhteistyössä