Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Liikunta
> Tavoitteena 5 km:n hölkkälenkki
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Tavoitteena 5 km:n hölkkälenkki
Sivu:
<
1
2
3
4
...
58
59
60
61
62
63
64
...
66
67
68
69
>
Hanibani
perjantaina, 16. huhtikuuta 2010 klo 16:35
Eilinen lenkki 3,2 kilsaa lenkkipolkua, jossa kaksi kohtuullista mäkeä. Otin kellolla aikaa ja laskeskelin että painelin sellaista 8km/h vauhtia. Vaihtelin kyllä vauhtia fiiliksen mukaan, mutta taidan siltikin juosta pikkasen liian lujaa...
Eniveis fiilis oli hyvä ja juoksu kulki, lopun puolen kilsan matkalla kyllä meinasi kunto loppua.
PItää yrittää päästä lenkille vähän aiemmin kun päässä pyöri lähinnä se, onko metsässä karhuja
Oli kyllä hienoa juosta se lenkkipolku kokonaan (kahteen kertaan) aiemmin en oo pystynyt juoksemaan sitä edes kertaa putkeen vaan on pitänyt olla ainakin kolme kävelytaukoa välissä!
mulindsni
Jos tarkoituksenani olisi olla laiskiainen, olisin syntynyt sellaisena
perjantaina, 16. huhtikuuta 2010 klo 21:30
Jeee! Tunnin lenkki ja 8 km!!!!!!
Laurelia
lauantaina, 17. huhtikuuta 2010 klo 09:34
Heissan!
Lueskelin ketjua ja entistä enemmän tekisi mieli aloittaa tuo juoksuharrastus. Lenkkejä olen toki tehnyt vaunujen kanssa aina silloin tällöin kun on ollut aikaa ("vauveli" on nyt 1,5v).
Itselleni en ole vielä minkäänlaisia tavoitteita asettanut, koska peruskunto on yksinkertaisesti toivottoman huono. Pesäpallotreeneissä olen kyllä käynyt koko talven n. 2krt/vko, mutta noilla ei kyllä tuota juoksukuntoa kohoteta. Nyt kun ollaan oltu ulkona treenaamassa, huomaa että kunto pitäisi parantaa ja paljon...
Kuinkahan nopeasti kunto alkaa kohoamaan, jos aloittaa esim. tuolla NiceRunin ohjelmalla? Tämä ihan kysymyksenä sellaisille, jotka ovat ihan "pohjalta" aloittaneet...
Kuten sanottu, tavoitteita ei vielä ole. Jos nyt vaikka aloittaisi ihan sillä, että kävis lenkillä 2-3 krt/vko + pesistreenit 1-2 krt/vko.
Hunhun
sunnuntaina, 18. huhtikuuta 2010 klo 17:28
Noniin, nyt on vähän aloiteltu hölkällä...minun vauhtini vain on sellaista melkein kävelyn tasoa. Hitaasti piti aloittaa mutta onkohan tuo jo liian hitaasti?
Sykemittari olisi kyllä kätevä niin ei tarvitsisi miettiä
svedu
sunnuntaina, 18. huhtikuuta 2010 klo 19:02
Moikka!
Oon ihan uus kiloklubissa ja itseasiassa painonpudotustakin oon aktiivisesti yrittänyt nyt viikon. Olen ollut aina kova liikkumaan kunnes lukioaikana lukeminen meni sen eelle ja kierre oli valmis. Poltin myös paljon tupakkaa, jonka takia liikkuminen ei ollut enää mukavaa. Lopetin tupakoinnin ja aloitin taas lenkkeilyn. Sykemittari on verraton apulainen lenkillä. Normaali lenkkini näin alussa on ollut reipasta kävelyä alkuun noin 20 minuuttia, jonka jälkeen intervallina 2 min juoksua ja 2 min kävelyä. Pikkuhiljaa tästä alan lisäämään kertoja viikkoon (tällä hetkellä 3 krt) ja myöskin juoksupätkiä. Tämä on toiminut kohdallani loistavasti ainakin näin aluksi. Olo on kohentunut ihan valtavasti muutaman viikon takaisesta ja painokin on tippunut.
Aurinkoisia lenkkikelejä kaikille!
empy
maanantaina, 19. huhtikuuta 2010 klo 15:47
Moi taas,
Nyt pitää lenkin jälkeisissä hyvissä fiiliksissä tulla jakamaan tää ilo tännekin. Tänään jaksoin n. 0,5 kilsaa hölkäten yhteen pötköön, mikä on about puolet enemmän mitä koskaan aikaisemmin. Ja jaksoin noita vielä muutamaan otteeseenkin! Olen aivan valtavan ylpeä itsestäni ja siitä, että olen jaksanut harjoitella, vaikka kunto ei olekaan mikään mahtava.
Aluksi en jaksanut kuin yhden tai max. kahden lyhtypylvään välin, ja muutamassa viikossa jo noin paljon... Nyt uskon, että se 5 kilsaakin on kesällä mahdollista saavuttaa. Ihana tunne kun ei hyydy heti ensimmäisellä askeleella.
Tsemppiä muillekin!
pikkumummo
maanantaina, 19. huhtikuuta 2010 klo 16:16
Heips.
Minä ajattelin edetä tuossa juoksun opettelussa 'Naisten juoksuopas' (Eija Holmala) -ohjeiden mukaan. Löytyy googlettamalla. 3 kertaa viikossa 8 viikon ajan!
Tosin tänään lähden vesijumppaan.
Saavuttaja
Jokohan nyt onnistuisi!
maanantaina, 19. huhtikuuta 2010 klo 16:54
Voisiko hölkkäilystä koskaan tulla minun lajini
Kunto on aivan rapa, eikä aika riitä salille ja jumppiin menemiseen, kun lapset tarvitsevat hoitajaa 24/7. Mieheltä kyllä liikenee lastenhoitoapua esim. puoli tuntia kerrallaan, mutta jumpassa käyminen veisi niin paljon illasta, etten sitä saa tässä elämäntilanteessa irrotettua.
En ole koskaan ollut siinä kunnossa, että juokseminen olisi onnistunut pyrähdyksiä lukuunottamatta (paitsi joskus nuorena yhtenä kesänä muistan hölkänneeni tunninkin kävelemättä). Osittain kyseessä on varmaan myös täysin puuttuva tekniikka, sillä olen kyllä aina jaksanut esim. uida tunnin reipasta uintia, pyöräillä suht hyvää matkavauhtia esim. 4 tuntia, ja olen pysynyt aiemmin ihan hyvin esim.Friskis &Svettiksen Sportti-tason ja melkein Spurtti-tasonkin jumpissa mukana. Nyt kolmeen vuoteen ja kolmeen lapseen en ole urheillut juuri lainkaan.
Huvikseni testasin viime viikolla kevyttä hölkkäilyä siten, että hölkyttelin kolme lyhtypylvään väliä ja kävelin yhden. Kun kävelytie päättyi, en olisikaan enää jaksanut hölkätä enempää. Kartta tiesi kertoa matkan pituudeksi 600metriä...
Että sellaista kuntoa...
Onko täällä ketään oikeasti pohjalta aloittanutta, jolla hölkkäily jo onnistuu? Onko siis mitään toivoa allekirjoittaneella? Mitään en viitsi tässä vaiheessa investoida (sykemittareita, juoksukenkiä yms. rensseleitä) kun en oikeasti usko, että tästä voisi tulla mitään. Kuinka usein ja kuinka paljon olisi hyvä aloitus? Vinkkejä vastaanotetaan, kiitos!
Riksu-mi
Tavoite: tyytyväisyys omaan peilikuvaan, oli paino mikä tahansa.
tiistaina, 20. huhtikuuta 2010 klo 15:45
Saavuttaja
, katsopa threadin eka sivu, siellä on tuo NiceRunin ohjelma, joka on koettu hyväksi
Mä oon ollut niinkin nilkki, että oon käynyt Intersportissa sovittamassa eri juoksukenkiä, pistänyt merkit ja koot muistiin ja tilannut kengät halvalla netistä. Säästi huimasti rahaa.
Mä oon nyt viime aikoina jaksanut juosta vaan lyhyitä lenkkejä, kun oon ollut lähes hiilihydraatittomalla ruokavaliolla. Nyt jouduin jättämään sen (pakkomielteenomaisesta kalorin/hiilarinlaskemisesta johtuen) ja toivon että lenkitkin pitenee, enkä hyydy enää ylämäissä. Eilen juoksin 20 min, siihen tunnin lihaskunto ja venyttely päälle. Tänään vuorossa sama homma, lihaskunnot painottuen hieman muualle.. Olettaen että mun voimaton olo menee ohi
Juoksusta on kyllä tullut mulle addiktio. Jännää, kun aikaisemmin ajattelin, ettei musta todellakaan oo lenkkeilijäksi. Nykyään peruslenkit 2-6 km pituisia..
Riksun taival pikkuriikkisyyteen.
Hanibani
tiistaina, 20. huhtikuuta 2010 klo 21:44
Voihan pöh! Kävin koiran kanssa lenkillä tänään ja ei hyvä ollenkaan! Ensinnäkin koira riiviöi koko ajan suuntaan jos toiseen, mutta samalla myöskään juoksu ei sujunut ollenkaan: polvet kipeet, lonkat kipeet, vasemman jalan reisi jumissa....you name it.
Meinasin jättää lenkin kokonaan väliin kun väsytti niin paljon, että ehkä se jotenkin vaikutti menoon.
Yleensä lyön hanskat tiskiin tässä vaiheessa. Onneksi oon kuitenkin sopinut työkaverin kanssa lenkin torstaiksi ja toivottavasti silloin sujuu paremmin.
Sivu:
<
1
2
3
4
...
58
59
60
61
62