SatuPeikko, ihan pakko kysäistä vähän ohi aiheen...millaisen sykemittarin tilasit ?
Minulla taitaa reipas kävelyvauhti olla jotain 6,5km/h. Tuo oli kiva testata juoksumatolla. Tunnin lenkki on siis jo aika pitkä matkaltaan. Tuota, hieman skeptisesti suhtaudun tuohon sinun kävelyvauhtiisi, että 6,5km/h. Mun mielestä juoksumatto ja ns. normaalikävely tiellä/purtsilla/ maastossa ei välttämättä pääse tuohon samaan tulokseen, koska maasto on kumpuilevaa. Käytitkö juoksumatolla vastuksia ja kaltevuuskulman säätöä? Se antaisi ehkä oikeamman tuoloksen...
torstaina, 2. heinäkuuta 2009 klo 12:22 SatuPeikko kirjoitti:Minulla taitaa reipas kävelyvauhti olla jotain 6,5km/h. Tuo oli kiva testata juoksumatolla. Tunnin lenkki on siis jo aika pitkä matkaltaan. Tuota, hieman skeptisesti suhtaudun tuohon sinun kävelyvauhtiisi, että 6,5km/h. Mun mielestä juoksumatto ja ns. normaalikävely tiellä/purtsilla/ maastossa ei välttämättä pääse tuohon samaan tulokseen, koska maasto on kumpuilevaa. Käytitkö juoksumatolla vastuksia ja kaltevuuskulman säätöä? Se antaisi ehkä oikeamman tuoloksen... Noojooh, tuosta on aikaa kun tuota "hyödynsin". Ja olet kyllä oikeassakin, siinä tuli pääasiassa haettua tasapainoista kävelyä siinä matolla touhutessa. Oli kyllä maasto-ohjelma sillä hetkellä käytössä. Aika tasaisena pysyi vauhti. On sen tuon jälkeen ehtinytkin huomata, että ei se vauhti kauas tuosta jää, asfaltilla kävellessä ainakaan.