Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Liikunta
> Tavoitteena 5 km:n hölkkälenkki
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Tavoitteena 5 km:n hölkkälenkki
Sivu:
1
2
3
4
...
64
65
66
67
>
tinttari
tiistaina, 30. kesäkuuta 2009 klo 12:39
Koska tuonne "mistä motivaatiota juoksuun/hölkkään" -ketjuun on tullut niin innostavia juoksukokemuksia, ajattelin nyt ihan virallisesti aloittaa oman ketjun meille kaikille, jotka emme ole aiemmin hölkkää/juoksua harrastaneet. Ja jottei urakka tuntuisi aluksi ihan ylivoimaiselta, voisi olla hyvä asettaa ensimmäseksi tavoitteeksi, että pystyisi maltillisen harjoittelun jälkeen hölkkäämään 5 km:iä.
Löytyisikö muita uhkarohkeita tähän projektiin mukaan?
Ajattelin, että tänne voisi vaikka vinkata netistä löytyvistä harjoitusohjelmista ja kertoa omista tuntemuksista esim. sen ihan ensimmäisen harjoituskerran jälkeen. Myös kaikki muut vinkit, tsemppaukset ja väliaikatiedot ovat tervetulleita.
Anna-81
tiistaina, 30. kesäkuuta 2009 klo 12:58
hei,
ilman muuta lähen mukaan =)
Juokseminen on kiinnostanut jo pidemmän aikaa,mutta jotenkin ei ole ollut uskallusta aloittaa.Tuntuu et juoksutekniikka on ihan hanurista ja kaikki nauraa...
Bongasin jostain kevään sport lehdestä aloittelijoiden juoksuohjelman.Voisin laittaa sen tänne kuhan löydän sen.
Adrianna82
"Never surrender your dream to noisy negatives, fall seven times, stand up eight." (177cm/69,8kg) Total loss: -13,8kg
tiistaina, 30. kesäkuuta 2009 klo 13:00
Mä ilmoittaudun ehdottomasti mukaan
Oon nyt viimeaikoina ahkerasti fillaroinut, rullaillut ja sauvakävellyt, niin luulis, että kuntoa alkaa olemaan jo sen verran, että uskaltaisi lähteä oikeasti "juoksemaan"
Juoksemisen suhteen vaan vähän hirvittää nää hellesäät....
« Muokattu viimeksi: tiistaina, 30. kesäkuuta 2009 klo 13:13 muokkaaja: Adrianna82 »
^toco
Ajattele suuria, mutta nauti pienistä.
tiistaina, 30. kesäkuuta 2009 klo 13:05
Taidan minäkin ilmoittautua mukaan, jaksan kyllä jonkun verran juosta, etten ihan tyhjiltä lähde mutta tuo 5km on jotenkin maaginen raja..
nemmi
tiistaina, 30. kesäkuuta 2009 klo 13:09
Mahtuuko mukaan yksi tällainen joka aloitti juoksun/hölkkäämisen suoriltaan (ilman kävely-hölkkälenkkejä)? Olen siis aikaisemmin myös kammoksunut juoksemista, mutta kun yksi ystäväni aloitti ja kehui että tuloksia on alkanut tulemaan, niin minäkin innostuin. Olen käynyt nyt yhteensä kolme kertaa hölkkälenkillä, ensimmäisen kerran 10 min, toisen kerran 20 min (noin 3 km) ja kolmannen kerran 30 min. Olen yrittänyt noudattaa sitä, että juoksee sen verran että kun lopettaa niin tuntuu että olisi voinut jatkaa vielä. Jostain täältä olen sen lukenut..
Ja hyvin on toiminut, ei oo ainakaan vielä tuntuntu pahalta. Mutta toki hengästyttää kovasti ja syke on ylämäissä noussut aika korkeaksikin.. Olen tainnut aloittaa tämän juoksuharjoittelun vähän väärin, mutta on toiminut mulle, en millään jaksais niitä kävely-hölkkälenkkejä, vaan tahdon juosta, juosta!
No juoksemiseksi ei mun touhua voi vielä kutsua, ja siksi tahtoisin mukaan tähän juttuun.
Rasmus
En aio laihduttaa ikuisesti!
tiistaina, 30. kesäkuuta 2009 klo 19:54
Ohjelma
aloittelijoille!
En ole nähnyt ja tehnyt vielä kaikkea mitä halua.
tinttari
keskiviikkona, 1. heinäkuuta 2009 klo 02:21
Kiitti Rasmus, tuo sama ohjelma oli itsellänikin mielessä. Jossain keskustelupalstalla joku kertoi aloittaneensa tuon ohjelman muistaakseni 5. viikon kohdalta, mutta jokainen voi varmaan soveltaa oman pohjakuntotasonsa mukaan.
Nice Run-sivustolla oli myös 5 km:n harjoitusohjelma:
http://www.nicerun.fi/index.php?main=84&docid=44
Tuo Kuntoplussan ohjelma sopii varmasti kiireisimmille hölkkääjille, koska siinä lenkkejä on 3/viikko ja yhden harjoituskerran pituus on aluksi vain 15 min. Tuossa Nice Run-ohjelmassa taas lenkkejä on 3-4/viikko ja lenkin kesto puolesta tunnista kolmeen varttiin.
Paljon tsemppiä kaikille, jotka otitte haasteen vastaan!
Siirisikuriina
Hitaasti muttei varmasti...
keskiviikkona, 1. heinäkuuta 2009 klo 06:21
Haaveena itselläkin joskus juosta enemmän kuin kolme pylväänväliä yhteen putkeen... esikuvana
Rasmus
...
Varovaisesti ilmoittaudun mukaan. Tarkoituksena oli muuten juuri kohtapuoliin lähteä hölköttelemään...
possible
keskiviikkona, 1. heinäkuuta 2009 klo 06:47
huomenta!
tämä viestiketju on vihdoinkin myös minulle! Tavoitteena juosta vielä tänä vuonna tuo 5km ilman verta ja kyyneleitä..Oikeesti juoksu ei ole koskaan ollut mun juttu, kateellisena olena vuosikaudet katsellut muiden menoa, salaa haaveillut siitä kuuluisasta endorfiinipiikistä
Sitkeä selkäkipu saattaa hiukan vaikeuttaa suunnitelmaani, mutta siitä huolimatta, otan haasteen vastaan ja aloitan jo viikonloppuna!
Adidadas.com/running- juoksusivut on muutama vuosi sitten moni hyväksi havainnut. Mahtaako ne vielä löytyä? Tutustun tuohon Rasmuksen vinkkiin lähipäivinä.
Ei muuta kuin eteepäin!
tinttari
keskiviikkona, 1. heinäkuuta 2009 klo 07:02
Etsiessäni netistä noita harjoitusohjelmia satuin eksymään lenkkivihko.fi-sivuille, jonne voi perustaa ilmaiseksi oman sähköisen lenkkipäiväkirjan...
http://lenkkivihko.fi/
Sivu:
1
2
3
4
...
64
65
66
67
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Painonhallinta
»
Yli 60-vuotiaat
tänään
kello 17:15
Aloittelijat
»
Esittäydy täällä!
tänään
kello 16:54
Painonhallinta
»
Jouluksi 2010 pois -10kg! Kuka lähtee mukaan?
tänään
kello 16:41
Liikunta
»
Selkävaivaisen liikunta
tänään
kello 16:10
Painonhallinta
»
Mikä laukaisee syömishimonne?
tänään
kello 15:11