Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Liikunta
> Ratsastuksen harrastajat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Ratsastuksen harrastajat
Sivu:
1
2
3
4
...
21
22
23
24
>
susanna85
maanantaina, 20. huhtikuuta 2009 klo 13:49
Pakko kysellä että harrastaako täällä mut ratsastusta kuin minä?
Mä käyn tunnilla kerran viikossa,oon nyt yli puoli vuotta jo käynyt.Nuorempana tuli enemmän harrasteltu.Mutta on harrastus joka on min mieleen.
Jokainen nauru on monen kyynelen lapsi.
Kaviokoukku
maanantaina, 20. huhtikuuta 2009 klo 15:38
Minä harrastan myös, noin kerran viikossa käyn tallilla. Pari vuotta olen ratsastanut säännöllisesti ja pidän erittäin paljon ratsastuksesta sekä hevosista. Todella rentouttavaa, mutta silti liikunnallista.
_pampula_
”Vuoden päästä toivot, että olisit aloittanut nyt”
lauantaina, 4. heinäkuuta 2009 klo 21:41
Täältä tulee yksi heppatyttö lisää
hirnuvien ystävien selässä olen istunut jo karkeasti sanottuna 4 vuotta ja leiri häämöttää jo oven takana eli huomenna olisi lähtö.
Oletteko tietoisia siitä että onko ratsastus lähinnä kestävyys liikuntaa, vaiko sellaista kuntosali-lihasvoimaliikuntaa, kun siinähän tarvitaan aikalailla myös niitä staattisia liikettä esim. ilman satulaa ratsastamisessa pohkeet pitää olla kiinni hevosen kyljissä kiinni että ei keikahda alas. Sekä vatsalihakset ovat myös aika kovassa työssä myös ?
Tällasta asiaa tälläkertaa
Saksanpähkinä
lauantaina, 4. heinäkuuta 2009 klo 21:57
Täällä myös yksi ratsastaja. Harrastellut jo pienestä pitäen, yksi oma heppa ollut ja nyt reilu kolmekymppisenä käyn tunnilla parin viikon välein, tytär 5-v. seuraa äidin jalanjäljissä ja hänen kanssa käydään poniratsastuksessa, minä talutan
, parin viikon välein.
Kyllä mun mielestä esimerkiksi nuo kalorinkulutukset ratsastuksen kohdalla on melko alakanttiin, itse olen sykemittaria pitänyt monella tunnilla ja aina menee kulutus yli 500 kilokalorin. Eli rankkaa treeniä, oma kroppa pitää hallita prikulleen ja vielä tehdä töitä, että saa ison eläimen liikkumaan haluamaansa suuntaan. Virkkua hevosta joutuu jarruttamaan ja laiskempaa sitten painamaan apinan raivolla eteenpäin. Omalla tallilla ainankin on erittäin tehokkaat tunnit, hiki virtaa ja lihakset on hellinä venyttelyistä huolimatta. Kouluratsastusta lähinnä reenailen.
Gunhild
lauantaina, 4. heinäkuuta 2009 klo 21:58
Minäkin ratsastan, jo 6-vuotiaasta tosin välillä ollut 20 v tauko melkein. Täällä oli muistaakseni joku heppaihmisten ketju aiemminkin?
Ennen kuin aloin juosta ratsastus oli tehokkain urheilulajini, sykemittarin mukaan kulutus jopa 500 kcal/ h.
_pampula_
”Vuoden päästä toivot, että olisit aloittanut nyt”
sunnuntaina, 5. heinäkuuta 2009 klo 16:11
ohoo siinäpä kaloreita kerrakseen
toisaalta kokemuksesta itsekkin tiedän että ratsatus ei ole pelkkää selässä hölskyttelyä vaan jos siellä selässä haluaa pysyä niin niitä lihaksia tosiaankin pitää käyttää, mutta enpä olisi uskonut noin suuria kalorinkulutuksia näyttävän!
Mutta tuo onkin sitten ihan itse ihmisen rakenteesta kiinni, että paljonko kuluttaa
Gunhild
sunnuntaina, 5. heinäkuuta 2009 klo 17:57
Minä painan n. 57 kg joten mulle 500 kcal/ h kulutus on todella paljon, samaan pääsen nykyään juoksemalla 80 % maksimisykkeestä. Ratsastuksen kulutus on vaihdellut tunnista (ja hevosesta!) riippuen 300-500 kcal välillä, mutta olin itse tosi yllättynyt eka kertoja sykemittarin kanssa ratsastaessani, miten tehokkaasta liikunnasta on kyse.
riitta53
sunnuntaina, 5. heinäkuuta 2009 klo 18:19
Hei, täällä vähän vanhempi tätiratsastaja ja oman hevosen omistaja. Aloitin ratsastuksen vasta keski-ikäisenä 8 vuotta sitten tyttären harrastuksen myötä, joten siinä sitä sitten onkin opettelemista tasapainossa yms.
Oma ihana sh-ruuna on ollut meillä myös sen 8 vuotta.
Nyt kesällä lähinnä maastoillaan, talvella pimeällä olemme enemmän kentällä. Sykemittaria pidin itsekin kerran maastolenkillä ja alamäkeen kävellessä pulssi laski hetkeksi alle sadan, mutta jo kevyessä istunnassa pysytteleminen ja hevosen komentaminen nosti sen lähelle 110 käynnissä. Kevyessä ravissa pulssi oli 120-135 ja laukassa kevyessä istunnassa nousi jo ad 152-165. Vastaanpanevan 650 kg:n pollen kiskominen laitumelta ylämäkeen tallille ja pulssi oli taas 145, hevosta hoitaessa sitten pulssi keskimäärin 120. Takaisin laitumelle hevosen kanssa juostessa pulssi nousi ad 167. Kun maximipulssini on arvioiden 170, niin ovathan nuo jo ihan huimia prosentteja.
Kyllä kahden tunnin tallikeikka hevosen hoitoineen ja ratsastuksineen 500-600 kcal kuluttaa varovastikin arvioiden, vaikken sitten jaksakaan laukata pitkitä pätkiä.
No nyt kone kiinni ja hepan luo, onneksi on valoisat kesäillat!
kukkatuk
sunnuntaina, 5. heinäkuuta 2009 klo 19:19
Heip!
Täällä myös yksi heppahöpö!
Pienestä asti kans ratsastanut ja yleisesti hevostellut. 7 vuotta oli välissä ilman minkäänlaista tallikontaktia ja tänä kesänä olen lämmitellyt tätä harrastusta uudelleen.
Eka tunti oli kyllä niin "uutta". Ihan kuin ei olisi koskaan hevosen selässä ollutkaan
Ja tuli ihmeteltyä tosiaan noita liikuntalistojen kalorimääriä. Mä ainaki meinaan kuolla joka kerta
Vaan eiköhän se ole siitä kiinni, kuinka paljon tekee ja kuinka paljon antaa hevosen tehdä. Ja kyllä hevosen hoitaminenkin pitäis sieltä listasta löytyä! Alkulämpimikseen kun harjaa hepan huolellisesti ennen varusteiden laittoa ni ainaki mulla hiki valuu ihan noroina (näillä parin viikon ajan helteillä varsinki). Näppärä puolen tunnin (tai enemmänkin) jumppa.
Gääh. Just tulin itseasiassa ratsastamasta. Jalat on taas ihan makaroonia. Myöhemmin vielä kunnon venyttelyt niin kyllä uni maittaa!
riitta53
maanantaina, 6. heinäkuuta 2009 klo 08:11
Minä käytän nykyisin "tallityöt ja hevosten hoito"-nimikettä hevosen hoidolle
. Kulutus lienee suunnilleen oikein sykemittarin perusteella!
Heinätöitä luvassa, pitäisiköhän mielenkiinnon vuoksi laittaa mittari, sykkeet ovat varmasti korkealla!
Sivu:
1
2
3
4
...
21
22
23
24
>
Sivun alkuun