Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Liikunta
> Miten määritän aktiivisuustasoni? Kysymyksiä ja keskustelua
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Miten määritän aktiivisuustasoni? Kysymyksiä ja keskustelua
Sivu:
<
1
2
3
4
...
70
71
72
73
74
75
76
...
79
80
81
82
>
elina_
keskiviikkona, 25. tammikuuta 2012 klo 16:44
En ravaa
Tehokasta olisi sekin muuten. Vaihdoinkin sen heti takaisin ykköseen.
WhiteAbella
torstaina, 26. tammikuuta 2012 klo 01:27
1. tasolle itseni olen laittanut. Opiskellessa tulee istuttua päivät läpensä, eikä juurikaan tuota muutakaan liikuntaa tule saatua. Koulumatkat vievät tietysti hieman aikaa, mutta nyt puhutaan semmoisesta 10minuutista, jotka olen arkiliikunnaksi laskenut. Kaupassa käynti taas kuluttaa enemmän aikaa, mutta kävelytahti on huomattavasti hitaampi, joten enpä tuota liikunnaksi edes laskisi. Eli perustelen oman tasoni täydellisellä liikunnan puutteella muun kuntoilun ulkopuolella!
JJ89
tiistaina, 31. tammikuuta 2012 klo 21:09
Hei.
Opiskelija kaipaa apua.
Valitsenko 2 vai 3 -tason aktiivisuuden?
Tilanteeni on tämä:
Opiskelen ma-pe, eli päivät kuluvat istuen. Harrastan kuitenkin liikuntaa (kuntosali/jumpat) lähes päivittäin. Harrastan hyötyliikuntaa (kävelen bussipysäkille, kauppaan, aina kun voin). Lisäksi siis koulussakin valitsen aina portaat hissin sijasta. Olen siis kovin aktiivinen aina, kun en istu koulussa.
Nyt tasoni on 2, ja kalorisuositus n.1700. Kävin kehonkoostumusmittauksessa, ja mittarin (ja mittaajan) mukaan lepokulutukseni on 1400kcal, mutta säännöllisen treenamisen vuoksi voisin syödä 2400kcal.
Olen 177cm pitkä ja painan 62 kiloa ja olen erittäin hyvässä kunnossa (koetan vain erästä työtä varten pudottaa kiloja 59 asti, do not worry!)
Kiitos, jos joku voisi vastata!
Pape
Klubiemäntä
tiistaina, 31. tammikuuta 2012 klo 22:11
JJ89, kakkostaso on sinulle oikea, vaikka käytätkin portaita ja kävelet kauppaan ym. Kolmonen vaatisi jo sitä, että kokopäivätyö sisältäisi reilusti liikkumista.
Kuntosali, jumpat ja muu varsinainen liikunta eivät vaikuta arkiaktiivisuustasoon, vaan taso on tarkoitus valita ilman niitä. Kaikki kuntoliikunnat kannattaa merkata liikuntaosioon. Merkkaa liikunnat kerran viikossa, viikon alussa arviona etukäteen niin saat sopivan suosituskalorimäärän jokaiselle päivälle. Jos joku yksittäinen liikuntakerta sitten jääkin tekemättä, se ei vaikuta päivittäisiin vajeisiin juuri lainkaan. Ohjelma jakaa jokaisen liikuntakerran kulutuksen automaattisesti tasan koko viikolle maanantaista sunnuntaihin.
JJ89
keskiviikkona, 1. helmikuuta 2012 klo 15:58
Kiitos vastauksesta, tämä auttoi paljon!
Like the wind
Be Your Dream!
tiistaina, 7. helmikuuta 2012 klo 22:28
Heippa,
Minäkin voisin tarkistuttaa täällä tuon aktiivisuustasoni.
Olen töissä vaateliikkeessä, joten seison koko päivän ja kävelen ympäri liikettä. Lisäksi tulee jonkun verran nosteltua laatikoita, kannettua tavaraa sekä välillä kiipeiltyä tikapuilla yms. vaihtelevia juttuja.
Muuten kävelen junalle päivittäin noin 1km per suunta ja kävelen aina kauppaan, välillä lähikauppaan, välillä isompaan markettiin reilu 1km päähän. Salille kuljen myös kävellen ainakin toiseen suuntaan noin 20min. Näitä liikuntoja en siis merkitse erikseen enään liikuntakalenteriin. Kalenteriin laitan ainoastaan jumpat, salit, juoksulenkit ja "oikeat" kävelylenkit yms urheilut.
Olin ajatellut 3. tasoa, mutta lukemien tekstien perustellaan en ole enään varma. Toivottavasti teiltä saa hieman apua
kiitos paljon.
Naamis
Oon kaunis ja iso ja pystyn sen myöntämään: mää syön tänään!
tiistaina, 7. helmikuuta 2012 klo 22:41
Työskentelen itse videovuokraamossa ja työni on myös seisomatyötä, vastaa aika lailla sinun työtäsi varmaan, enkä missään nimessä pistäisi kakkostasoa kirkeampaa aktiivisuustasoa. Kolmostasolla työn pitäisi olla jo tosi fyysistä ja jos sinulla taso on nyt 3 JA merkkaat kuntoliikunnat erikseen, saat luultavasti laihtumista odotella melko kauan, olettaen että syöt sitten noiden suositusten mukaan. Ykkös- ja kakkostason suosituskalorimäärien ero on noin 100-150kcal, mutta kakkosen ja kolmosen n. 300-400kcal. Eli sibuna valitsisin joko ykkösen tai kakkosen ja merkkaisin vain kuntoliikunnat liikuntaosioon.
Like the wind
Be Your Dream!
keskiviikkona, 8. helmikuuta 2012 klo 08:35
Kiitoksia paljon vastauksesta ja avusta
pitääpi laittaa siis tuo 2. taso.
Henne
Klubiemäntä
keskiviikkona, 8. helmikuuta 2012 klo 08:40
2-taso on varmasti sopiva sinulle, Like the wind.
Täältä löydät jumppablogini:
http://jumppaa.blogspot.com
ja ruokablogini:
http://jumppaaruokablogi.blogspot.com/
s0ufi
Viimeistä kahta kiloa viedään! toistaseksi.. :)
keskiviikkona, 15. helmikuuta 2012 klo 10:30
Heip, auttakaahan minuakin määrittämään aktiivisuustasoni.
Työskentelen lastensuojelun perhetyössä, päivät suurimmalta osin palavereissa ja koneella istumista.
Vapaa-aikana lenkitän koiraani 1-3 krt päivässä (avomies hoitaa loput lenkit). Olen sellainen tyyppi, etten jaksa sohvalla löhötä koko iltaa, vaan puuhailen jotain pientä (pyykinpesua, tiskikoneen täyttöä, koiran kanssa leikkimistä) pitkin iltaa.
Harrastan thainyrkkeilyä ja juoksulenkkejä 3-4 kertaa viikossa, ja nämä merkkailen erikseen.
Kannattaako valita tasoksi ykkönen ja merkata myös koiran ulkoilutukset? Vai kakkonen ja jättää kotisiivoukset ja koirankävelytykset merkitsemättä.. Vai onko se ihan sama
Sivu:
<
1
2
3
4
...
70
71
72
73
74