Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Liikunta
> Juoksu
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Juoksu
Sivu:
1
2
3
4
...
141
142
143
144
>
raita
torstaina, 11. joulukuuta 2008 klo 10:03
heippa!
osaisiko kukaan sanoa, mistä minun kannattaisi kysellä paikkakuntani juoksutekniikka-kursseja?
Kun huonoine jalkoineni ja monine loukkaantumisineni en ole koskaan oppinut juoksemaan, eli hengitys on pielessä ja askellus pelottaa, ei huvita kävellä kepeillä kuukausia vain juoksemisen takia!
kiitos!
MiaMaria
torstaina, 11. joulukuuta 2008 klo 10:32
Missä päin on sinun paikkakuntasi? Itsekin hain joskus ahkerasti ihan perusjuoksukoulua ja aika haasteellista oli, vaikka asunkin melko isossa kaupungissa.
Vuodenvaihteen jälkeen alkaa monia maratonkouluja ja niissä käydään usein läpi juoksutekniikkaankin liittyviä asioita, toki myös paljon muuta.
raita
torstaina, 11. joulukuuta 2008 klo 11:08
tampere on paikkakunta..
nuita maraton-kouluja en tullut edes ajatelleeksi, ihan aakkosten alkupäästä alkaisin juoksuharrastuksen, maraton tuntuu pelottavan isolta..!
MiaMaria
torstaina, 11. joulukuuta 2008 klo 11:23
Meillä ainakin täällä Turun maratonkoulussa suurin osa on ihan aloittelijoita, jotka ehkä saattavat joskus juosta maratonin, mutta ovat pääsääntöisesti tulleet mukaan, koska:
* oppii juoksutekniikkaa
* oppii lihashuoltoa ja venyttelyä
* tehdään aloitus- ja loppukuntotesti
* opitaan välttämään virheitä eli juoksuvammoja
* saadaan mukavia juoksukavereita
Eli mukaan vaan!
Puputus
torstaina, 11. joulukuuta 2008 klo 12:20
Hei Raita,
Toivottavasti tätä ei katsota mainostamiseksi: www.tesku.fi
Itse olen hesalainen, tämä löytyy Tampereelta. Katsele sivuja, sieltä löytyy paljon asiaa.
Monet urheiluseurat ja kuntokeskukset järjestävät juoksukouluja, myös firmoille räätälöityjä. Ainakin täällä Hesan suunnalla on tosi monta järjestäjää.
Rentoja lenkkejä
terkuin Puputus
raita
torstaina, 11. joulukuuta 2008 klo 14:03
Kiitos kaikille vastauksista!
Katselin tuossa vähän nuita sivustoja, ja huomasin,että melko hintavaa puuhaa tuollainen maraton-valmennus...
en olisi uskonut, että juoksemisesta saa noin kallista!
Johna
torstaina, 11. joulukuuta 2008 klo 16:16
Jos on antaa linkkivinkki, sen voi ihan huoletta tänne kirjoittaa. Raja mainostamisen ja vinkkien välillä on on joskus hiuksenhieno, mutta pääperiaate on, että jos siitä ei itse hyödy vaan on huomannut palvelun tms. toimivaksi ja tahtoo jakaa informaatiota, minusta näin voi tehdä.
Eri juttu on, jos edustaa jotain firmaa ja tietoisesti ymppää keskusteluihin "vinkkejä" oman firman palveluihin tai saa suosittelemisesta jotain muuta etua.
Raita
, en tiedä, kuinka helppoa olisi päästä fysioterapeutille, jos ei ole mitään erityistä vaivaa, mutta myös he pystyvät toki neuvomaan oikeaa juoksuasentoa.
Huonon kunnon paras puoli: se kohoaa tosi nopeasti.
Puputus
perjantaina, 12. joulukuuta 2008 klo 08:17
Huomenta,
Haluaisin antaa vielä yhden vinkin. Itse aikanani 80-luvun alussa opin juoksemaan sporttiklubi-toiminnan puitteissa. Ilokseni huomasin eräästä alan lehdestä, että tällainen toiminta on edelleen hengissä. Eli pienryhmiä, joita voi perustaa kaveriporukan kanssa tai liittyä johonkin jo olevaan. Tällä hetkellä n. 100 klubia ympäri Suomea.
Esitteen ja rekisteröintilomakkeen saa SUL:sta os.pertti.raunio@sul.fi.
Tällä tavalla saa avukseen Suomen Urheiluliiton tieto/taitoa, 4 kertaa vuodessa ilmestyvän lehden. Samoin klubipäivät ovat keväisin ja kesäisin.
Meillä oli aikanaan huippuvalmentajia sporttiklubipäivillä mukana
ja muita alan ammattilaisia opastamassa erilaisiin juoksuun liittyvissä asioissa.
Ja oli huippuhauskaa samanhenkisten ihmisten kanssa. Rohkeasti mukaan vaan.
Minustakin sohvaperunasta kypsyi vuosien varrella maratoonari ja rakkaus juoksemiseen on säilynyt. Nykyään matkat ovat lyhyempiä, mutta niistä osaa nauttia enemmän.
Maraton-buumi on sikäli muotiasia, ettei malteta edetä hitaasti.
Miksi suoraan maratonille ? Ota iisisti ja tee kaikki sydämellä, ei pakolla hampaat irvessä.
Pitkän vuodatuksen päätteeksi: Nauttikaa liikunnasta !
terkuin Puputus
raita
perjantaina, 12. joulukuuta 2008 klo 08:56
kyllä se taitaa näiden jalkojen kanssa olla paras vaihtoehto tuo fysioterapia. Siispä eespäin!
Kiitos kaikille neuvoista ja hauskaa viikonloppua!
sharpie
torstaina, 12. maaliskuuta 2009 klo 14:53
Heissan,
onkos täällä muita juoksijoita?
Kauanko olette juosseet ja millaisia lenkkejä teette?
Itse olen harrastanut lenkkeilyä pidempään ja nuorempana juoksin silloin tällöin, en kylläkään säännöllisesti enkä pidempiä matkoja.
Kyllästyin kävelyyn puoli vuotta sitten, ja aloitin pikkuhiljaa juoksun. Täytyy myöntää että koukkuun oon jäänyt
Oon juossut alle puolen tunnin intervallilenkkejä tämän puoli vuotta. Eilen lähdin juoksulenkille ja sää, fiilis ja kuntokin tuntui hyvältä (
) niin päätin kiertää oikein pitkän matkan. Melkein tunnin lenkkihän siitä tuli ja hyvin jaksoin. Voi että tsemppasi,tuntu niin hyvältä kun välillä on ollut kausia,ettei juoksu vain suju. Ehkä talvikin on vaikuttanut asiaan.
Olin myös kauhuissaan kun olin sairaana enkä päässyt yhdessä välissä muutamaan viikkoon juoksemaan, ajattelin etten jaksa enää yhtään juosta. Mutta jalka tuntui oikeastaan vaan kevyemmältä, kai pienet tauot on välissä vaan hyväksikin?
Niin eilen kun juoksin, tuli vaan mieleen että jos näitä pidempiä lenkkejä alan ihan tavaksi ottamaan, niin kannattaako mun kiinnittää syömiseen huomiota? Mitä nimenomaan kannattaa syödä? Huomasin ainakin, että lenkin jälkeen oli tosi nälkä! Että kyllä kai se puri ihan kunnolla
Kysytään nyt tähän samaan putkeen vielä vähän aiheen vierestäkin kun en jaksa uutta keskustelua aloittaa. Niin kun me tykätään miehen kanssa laittaa paljon kalaa, paistetaan ilman rasvaa ja syödään monesti 2-4krt/vko, sekun on meidän lempiruokaa! Niin onko kalan rasvat hyväksi, siis kun siltikin se tuntuu niin hirveän rasvaiselta, mutta eikö sitä ihan huoletta voi syödä?
Sivu:
1
2
3
4
...
141
142
143
144
>
Sivun alkuun