Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Liikunta
> Juokseminen talvella
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Juokseminen talvella
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
7
8
>
fixme
keskiviikkona, 1. helmikuuta 2012 klo 18:55
On kyllä ihan pakko kysyä että onko teillä olemassa jotain pakkasrajaa jonka alittuessa ette enää lähde juoksemaan ulos? Maanantaina tuli juostua, tai pitäisköhän sanoa hölkkäiltyä, suhteellisen hidasta tahtia 7km lenkki ja fiilis oli ihan ok lenkin ajan.
Tuska iskikin seuraavana päivänä ääni oli kadoksissa ja nielaiseminen saa pään sisäisen äänen huutamaan hallelujaa vielä nyt kahden päivän jälkeenkin. Pitänee ainakin vaihtaa huivi parempaan.
Pakkasta oli tosiaankin -25 astetta mutta kyllä tuossa vielä vuosi sitten hiihtää tarkeni..
minttusuklaa2010
keskiviikkona, 1. helmikuuta 2012 klo 20:18
En lähtisi noin kovilla pakkasilla kyllä juoksemaan mutta jokaisellahan on omat pakkasrajat. En muista tarkkaan millä asteilla viime talvena juoksin, varmaan oli jotain -20 tienoilla, ehkä pari astetta alle mutta siihen päälle viima (koska Vaasassa
) niin meni varmaan ylikin tuon -20 periaatteessa.
Vielä jollain n.-15 asteen pakkasilla voisin juosta ja juoksenkin mahdollisesti. Täytyy muistaa että jos on vähänkin viimaa ja tuulta niin se tuo lisää noihin asteisiin.
Nyt kun kattoi loppuviikon sääennustetta niin miten tuntuukin että jää ehkä lenkit väliin sekä huomenna että perjantaina kun etelässäkin näyttää olevan vielä iltapäivällä -20 mahdollisesti. En ehkä tänä talvena kokeile extremejuoksua pakkasessa kuten viime vuonna
Noh, katsotaan kuinka käy...
Zami
Vähemmän on enemmän.
keskiviikkona, 1. helmikuuta 2012 klo 22:34
Tänään oli 16C pakkasta ja vuorossa 7km hölkkävauhtinen juoksulenkki, tai oikeastaan oli vitonen, mutta en kehdannut niin lyhyttä lähteä juoksemaan.
Ihan hyvin meni ei ollu yhtään liian kylmä, kun meni tuulensuojassa tai myötätuuleen. Hieman tuulisemmassa vastatuulipaikassa alkoi kyllä pikkusen jo tuntua poskissa sekä korvanipukoissa ja jos sellaista olisi jatkunut pitkään niiin olisi pitänyt jotenkin jo huomioida ja suojata.
Upoksissa
keskiviikkona, 1. helmikuuta 2012 klo 23:01
Zami... mainitsitko jossain viestissäsi, että Asicsin nastalenkkarin vasen kenkä painaa jalkapöytää? Mulla on sama ongelma samassa jalassa oman kenkäni kanssa. Pidemmän lenkin jälkeen vasen kinttu on jalkapöydästä isovarpaan yläpuolelta tummanpuhuva ja kipeä. Olen yrittänyt kokeilla erilaisia sukkia, jättää nauhat siltä kohtaa löysemmälle ym. mutta mikään ei auta.
Vieläkö sinulla on sama ongelma vai oletko ratkaissut sen jo, ja jos olet niin mitä teit? Alan olla jo vähän epätoivoinen lenkillä tuskani kanssa...
Zami
Vähemmän on enemmän.
torstaina, 2. helmikuuta 2012 klo 07:48
Upoksissa... Joo, kyllä siinä kengässä on edellen samaa vaivaa.
Jossain vaiheessa jo katselin että pitäisikö niistä ratkoa jotain saumoja että tulisi lisää tilaa, mutta siihen en vielä lähteny. Painoakin olisi vielä vähän pudotettavana ja jalkakin voi ihan vähän pienentyä kun saa ylimääräiset pois.
Painava kohta on vasemmassa kengässä siitä kohdasta sisäreunalta jossa on alimman nauhan reikä. Mutta minulla ei paina niin paljon että jalassa näkyisi mitään. Olen myös huomannut että riippuu vähän käyttökerrasta, joskus häiritsee enemmän ja joskus vähemmän (ehkä johtuu vähän myös sukista). Toinen ilmiö on se että kenkä on ikävimmillään lenkin alussa, muutaman kilometrin jälkeen se tuntuu jo hyvältä jalkaan. Omissa kengissäni on hieman lyhyet nauhat, olen nyt solminut ne niin lyhyelle kuin pystyy, enkä avaa niitä enää lainkaan, vaan laitan kengän kenkälusikan kanssa jalkaan, näin tuntuu että kenkä on juoksun alusta nopeammin hyvän tuntuinen. Sitä olen myös kiinnittänyt huomitoa etten vain jännittäisi juostessa varpaita, enkä yritä ponnistaa niillä askeleen lopussa. Ikävä juttu, mutta kyllä tuon kanssa pärjää.
Nastojen pidosta sensijaan olen tykännyt. Liukkauden tultua minulla oli tavallisilla kengillä juostessa hartiat jumissa, johtui varmasti siitä että jännitti liukastumista. Nyt voi juosta ihan rennosti vaikka olisi kuinka jäistä kohtaa tiessä.
Kaisla84
torstaina, 2. helmikuuta 2012 klo 08:43
Minulla oli tuollainen painamisongelma edellisten core-lenkkareiden kanssa. Oli juuri Zamin kuvailemassa paikassa ja päätin sitten kokeilla, mitä tapahtuu, jos jätän sen painavan reiän käyttämättä. Eli pujottelin nauhat uudelleen niin, että se ongelmareikä jäi käyttämättä. Niissä kengissä ja sillä ongelmalla toimi.
Minä olen muutaman kerran käynyt lenkillä noilla nastakengillä ja en oikein tiedä mitä niistä olisin mieltä. Raskaammat ne ovat, mutta eivät toisaalta luista. Noissa minun kengissäni pitäisi olla joku kalvo, mutta ainakin vähän heikommin auratuilla teillä tulee jaloille kylmä, kun lumi nousee siihen jalkaterän päälle. Ei siinä sukat kastu, mutta kyllä se aika paljon jalkaterää viilentää ja tunne on vastaava kuin kesälenkkareilla lumihangessa kävellessä. Luulen, että seuraavat talvilenkkikengät, jotka ostan ovat nastattomat coretex lenkkarit. Sellaisilla olen useita talvia kävellyt ja ovat toimineet paremmin.
1/2011 122,5 kg BMI 40, 1/2012 110 kg BMI 36 ja matka jatkuu
Zami
Vähemmän on enemmän.
perjantaina, 3. helmikuuta 2012 klo 20:38
Kaisla84... Eipä tullut itsellä mieleen. Nauhoitin kengät uudestaan siten että alin reikä jäi käyttämättä ja paine jalkapöydästä tuntui häipyvän ainakin näin yhden lenkin perustella. nauhat sai yläosasta tiukemmalle ja se esti jalan "valumisen" kengän kärkeen, joka myös helpotti ongelmaa.
Samalla tuli todettua että -19c pakkasella juokseminen sujuu ihan hyvin.
Meura
keskiviikkona, 8. helmikuuta 2012 klo 11:10
Täälläki tuli pakkasrajat testattua, -20 oli ihan hyvä keli juosta. Muuten en toki olis tarjennu, mutta tein eilen hankintoja. Mukaan lähti Haglöfsin windstopperhousut ja -takki ja voin sanoa, että oli kyllä parhaat ostokset pitkiin aikoihin. Tuuli ei haitannu ollenkaan menoa lenkillä eikä tosiaan tuo ensinmainitsemani pakkanen. Vaatteilla on näemmä väliä!
Zami
Vähemmän on enemmän.
perjantaina, 10. helmikuuta 2012 klo 10:23
Eilen juoksin 12km nopean lenkin -14C pakkasessa ja sen jälkeen oli juoksutakki ihan kuurassa ja jäässä sisäpinnaltaan selästä
Ei kuitenkaan palellut ja muutenkin kulki kivasti. Tuntuu että kunto on nytkähtänyt portaan paremmaksi.
minttusuklaa2010
perjantaina, 10. helmikuuta 2012 klo 15:43
Mulla oli pipo kuurassa eilen
Torstai on kait toivoa täynnä kun lenkit menee aina torstaisin (ja yleensäkin loppuviikosta) paremmin kuin ma ja/ti. Ei tuntunut pakkanenkaan kylmältä ja tuli ihana kultainennoutaja vastaan lenkillä
Mulla on vähän kultiskuume (sanoo kissaihminen mut näin ne asiat vaan taitaa muuttua :P )
Sivu:
<
1
2
3
4
5
6
7
8
>
Sivun alkuun