Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Käyttöohjeet
> Vihreä pallo -neuroosi
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Vihreä pallo -neuroosi
Sivu:
1
2
3
4
5
>
Yonna84
Elämä on ihmisen parasta aikaa
maanantaina, 16. maaliskuuta 2009 klo 17:33
Käsi pystyyn kellä se on? Mulla ainakin, oliskohan tuohon mitään sopivaa lääkitystä?
Päivä on jokseenkin pilalla jos kaikki pallot ei viherrä, keltainen pallo harmittaa ja punainen on jo ihan kauhea. Samaten liikuntakuutioissa, masentaa edes yrittää laitella liikkumisia ylös kun kaikki kuutiot punertaa.. En ole näet mikään himoliikkuja, mutta ajattelin tällä viikolla senkin kauheuden kuitenkin aloittaa. Haluan kiinteytyä.
Merkkailin huvikseni ylös miten mun pitäis liikkua että kaikki olis vihreenä, huh huh! Tunti kevyttä kuntosalia, tunti uintia, hölkkäkävelyä, jne.. Ei toisaalta paha mutta omalta kohdaltani tiiän että kyllästyn.
Miten pääsen pakkomielteestä vihreitä palloja kohtaan? Luin jutun siitä että jokainen liikuttu minuutti on kallisarvoinen mutta siltikin ärsyttää punaiset kuutiot..
Johna
maanantaina, 16. maaliskuuta 2009 klo 18:02
On se monellakin.
Juuri eilen käsittelin yhdessä vastauksessani tätä, kun Gunhildiä harmitti, että ruishampurilaisen sämpylä kirjautuu vähäkuituiseksi
Reissumiehen kuitupitoisuus?
Miten sitten siitä voisi päästä eroon? Tuskin hetkessä. Ihan ensimmäiseksi voisi muistuttaa itseään siitä, että pallot eivät syytä eivätkä syyllistä vaan antavat informaatiota. Pallot eivät sinua laihduta - vaan se ruoka, jota syöt.
Ehkäpä ennen kaikkea pitää kysyä itseltään, tekeekö tätä pallojen vaiko itsensä vuoksi.
Kaipa vastaus kysymykseesi on, että pitää päättää, etteivät pallukat saa hallita mielialaa ja sitten vain sitkeästi työstää sitä ajatusta aina, kun harmitus ottaa valtaa.
Huonon kunnon paras puoli: se kohoaa tosi nopeasti.
karamellielli
maanantaina, 16. maaliskuuta 2009 klo 18:26
Joo, täällä ollaan. Tosin itse päätin, että lopetan neuroottisen kikkailun, kun yhtenä iltana mietin tosissani, että söisinkö vielä pari näkkäriä, että saan kuitupallon vihreäksi, vaikka ei ollut yhtään nälkä. Nyt yritän saada viikolla pallot 90-prosenttisesti vihreiksi ja viikonloppuna ainakin energiapallon, muut saavat kukertaa miten lystäävät, kunhan kalorirajat eivät pauku ihan kamalasti ainakaan yli. Tein siitä oikeastaan uuden säännön, jota ilmeisesti noudatan nyt neuroottisesti.
Mutta minkäs teet, kun on tapana suhtautua hartaudella asiaan kuin asiaan. Ainakin tiedostan omat pahat tapani.
tuppana
Tulevaisuus tulee, vain sinä voit päättää mihin se menee.
maanantaina, 16. maaliskuuta 2009 klo 18:36
Täällä kans' yksi fanatikko vihreille palloille. Kyllä harmittaa kun jää muutamasta %:tisat kiinni pallon väri. Olen yrittänyt antaa joustoa mutta huonoin tuloksin. Tänään onnistuin kikkailematta syömään vihreän linjan ja tuli hyvä mieli.
Yonna84
Elämä on ihmisen parasta aikaa
tiistaina, 17. maaliskuuta 2009 klo 06:31
Joo, ite ainakin aika usein muokkaan illan syömisiä sen mukaan että pallot vihertää, liekkö siinäkään mitään ideaa..? Tyyliin, jos ei ole tarpeeksi tullut kasvirasvoja niin voin sekoittaa iltajugurttiin auringonkukansiemeniä tai jos ei vielä kuituja oo tullu tarpeeks sille päivää niin sit syön ruisleipää. Onneks kuitenkaan en syö jos ei ole nälkä.
Patrik Borg
Asiantuntija
tiistaina, 17. maaliskuuta 2009 klo 09:58
Minä ehdotan että jokainen hyväksyy viikolle 5-10 keltaista/punaista pallukkaa. Niitä on kuitenkin viikolle jaossa 28 kappaletta. Se on hyvää syömistä ja paaaljon parempaa syömistä kun suomalaisilla keskimäärin. Mutta olennaista olisi minusta myös että pallukoiden paikat vaihtuvat ettei joka päivä ole sama asia pielessä joka kielisi että jossain on systeemaattisempi ongelma.
Kaikki vihreänä joka päivä ei kuulostaa ollenkaan hyvältä. Kuulostaa juuri siltä monesta tuntuukin. Pakonomaiselta, ahdistavalta ja tavalla tai toisella pykälän häiriintyneeltä syömisen kannalta.
http://patrikborg.fi
,
http://patrikborg.blogspot.com
Chamomile
tiistaina, 17. maaliskuuta 2009 klo 10:06
Mjaa... Itse olen tyytyväisen yllättynyt, jos kaikki ruokapallot ovat vihreänä päivän päätteeksi. Herkkupallo pitää pääsääntöisesti olla vihreänä - ja vähemmän tietty niitä punaisia viikon mittaan (sen kyllä yleensä tietää hyvin jo etukäteen, että mistä punottaa).
Liikuntalaatikot sen sijaan pyrin saamaan - ja mielestäni se on yllättävänkin helppoa - aina vihreäksi. Joskus tosin kulutus jää keltaiselle, jos jää esim. yksi suunniteltu jumppa väliin. Mutta eihän se maailmaa kaada...
« Muokattu viimeksi: tiistaina, 17. maaliskuuta 2009 klo 10:09 muokkaaja: Chamomile »
MiaMaria
tiistaina, 17. maaliskuuta 2009 klo 10:32
Onkohan minusta tullut jo liian rento, kun viime viikolla eräänä päivänä kaikki pallot oli punaisella päivän päätteeksi eli pppp?
"Primavera1"
tiistaina, 17. maaliskuuta 2009 klo 10:41
Minulla on kyllä rasvapalloneuroosi. Se on minulla aina punaisena. Syynä liian vähäinen rasvan saanti. Miten paljon jotkut ylipainoiset sitten oikein syövät rasvaa, kun markkinoilla olevan laihdutuslääkkeet estävät rasvan imeytymistä, ja henkilö sitten laihtuu. Minusta rasvan välttely ei ole ollenkaan hankalaa, en edes pidä rasvaisesta ruuasta. Minä en ole edes vähentänyt rasvan käyttöä kiloklubilaistuttuani, olen todennäköiseti vuosikaudet käyttänyt "liian" vähän rasvaa.
-Maya
tiistaina, 17. maaliskuuta 2009 klo 10:44
Enpä usko tuon maailmaa kaatavan jos yhtenä päivänä kaikki on punaisella, jos on muuten ruokailu kunnossa
Kesäkuntoon 2010
Sivu:
1
2
3
4
5
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Omalla vastuulla