Onko se päivän kalorinsaannin suositus siis se, joka määrä minun tulisi syödä, jotta toivottu määrä kiloja lähtee annetussa ajassa? Minulla tuo numero on n2100 kaloria. Minusta se on aika paljon. Vaikuttaako siihen liikunnalla kulutetut kalorit? Mikä sitten on peruskulutuksen suositus numero? Ja olenko ymmärtänyt oikein, jos yritän pitää päivittäisen kalorivajeen toteutuman mahdollisimman lähellä suositusta? Jos jonain päivänä kalorivajeen toteuma on suuri, vaikuttaako se seuraavien päivien suositusvajeeseen?
Mutta laihtuakseni syönkin mieluummin liian vähän kuin liian paljon, vai mitä?Ja jos merkkaan esim tälle päivälle tänään tunnin lenkin, niin sittenhän voin tänään syödä paljon enemmän kuin vaikka huomenna, jos en mene lenkille. Vai jakaako ohjelma liikunnan siis väkisinkin koko viikolle?
Mä en ainakaan tarvitse liikuntapäivinä mitään ekstrasyömisiä vaan ihan se tavallinen määrä riittää, kun on syönyt hyvin jo liikuntaa edeltävinäkin päivinä.
tiistaina, 6. joulukuuta 2011 klo 11:33 Sohvi kirjoitti:Mä en ainakaan tarvitse liikuntapäivinä mitään ekstrasyömisiä vaan ihan se tavallinen määrä riittää, kun on syönyt hyvin jo liikuntaa edeltävinäkin päivinä. Kyllä mulla on selkeästi kovempi nälkä ja energiantarve liikuntapäivinä eikä nyt ees puhuta mistään poikkeuksellisesta treenistä vaan ihan normaaleista les millsin jumpista yms. Tämä riippumatta siitä mitä olen syönyt edellisinä päivinä.