Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Käyttöohjeet
> Reseptien annoskoot
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Reseptien annoskoot
Sivu:
1
2
3
4
>
marimba
tiistaina, 6. tammikuuta 2009 klo 19:44
Olen tehnyt hummusta vasta muutaman kerran ja kikherne raaka-aineena on outo.
Eli otatteko te muut pois sen "kuoren" siitä kikherneen päältä? Ite otan. Miltä hummus maistuu, jos soseuttaa ne kuoret sinne samaan?
Ja sitten: miten kannattaisi tuollaiseen hummukseen merkitä annosmäärät, kun syön sitä leivän päälle sipaistuna. Annosten arvioiminen on kevyesti sanottuna hankalaa. Reseptipankin hummus 4hlölle riittää minulle ainakin kahdeksaan käyttökertaan, jos ei enempäänkin.
Onko teillä kokeneilla Kilokubin käyttäjillä tähän jotain vinkkiä?
ibid
En muista, ei tapahtunut, ei tarvitse hävetä.
keskiviikkona, 7. tammikuuta 2009 klo 13:43
Kannattaa ehkä tehdä valmistamastasi hummuksesta oma resepti ja punnita koko valmis satsi. Sitten voit merkata reseptiisi, että ko. reseptissä on yhtä monta annosta kuin sait punnituksessa grammoja. Silloin jokainen omaan ohjelmaasi merkitsemäsi oman reseptisi mukainen hummusannos vastaa yhtä grammaa.
Fija
Miten niin en pysty? Tottakai pystyn jos haluan.
keskiviikkona, 7. tammikuuta 2009 klo 17:37
Itse teen hummusta näin, ja hyvää on, ainakin omasta mielestäni.
Laitan kuivat herneet yön yli turpomaan vedessä.
Kiehautan niitä kunnes ovat pehmeitä.
Laitan sekoitimeen. Mukaan oliiviöljyä, suolaa, hieman sitruunamehua, 1 valkosipulikynsi. Sekoitan tasaiseksi tahnaksi. Se on siinä. Sitten vaan lautaselle, vihreiten oliivien, patongin ja oliiviöljyn kera. Nami!!!
Anrietta
1.1.-09 80kg.Tahtoo normaalipainoiseksi/ 54kiloiseksi.
keskiviikkona, 7. tammikuuta 2009 klo 18:14
Hei, mitä ihmettä on hummus? En ole ikinä kuulut moisesta. Miten käytetään? kertokaa ihmeessä.
marimba
keskiviikkona, 7. tammikuuta 2009 klo 21:55
Hei
Ibid
- hyvä idea!
Mulla on vain sellainen min 25g:t näyttävä mekaaninen vaaka, mutta kyllä 25g:sta osaa jo arvioida, kuinka monen leivän päällys siinä makaa.
Minä teenkin noin heti seuraavan hummuksen kohdalla, kiitos
!
(Helpottaa tuollainen leivänpäällys= x grammaa arvio, koska siitä samasta hummuksesta syö siippakin.)
Fija
- to-si-aan, ne herneet voisikin liottaa... En ole mitenkään pro herneiden kanssa. Yleensä vältän muita herneitä kuin kikherneitä.
Anrietta
Hummus on kikherneistä, öljystä ja mausteista tehtyä tahnaa, jota voi syödä leivän päällä tai kuten Fija kertoo. Tai melkein miten vain. Kiloklubin ohjeista löytyy myös ohje.
Perusohjeena on purkillinen kikherneitä sekoitetaan sauvasekoittimella rasvan ja mausteiden kanssa. Rasvan määrän saa itse päättää n. 3rkl-1dl/kikhernepurkki
. Mukaan valkosipulia, paprikajauhetta, kuminaa, juustokuminaa, soijakastiketta ja/tai jotain tahnaa, jonka nimeä en muista, mutta se mainitaan siinä purkin kyljessä.
Jokaisesta hummuksesta voi tehdä erimakuisen!
Intialainen ruoka käsittääkseni.
ibid
En muista, ei tapahtunut, ei tarvitse hävetä.
torstaina, 8. tammikuuta 2009 klo 08:35
Idea ei ole varsinaisesti omani, vaan olen sen joltain toiselta klubilaiselta kuullut. Mutta jaan sitä innokkaasti eteenpäin, sillä minusta tuo on hyvä oivallus!
Anrietta
1.1.-09 80kg.Tahtoo normaalipainoiseksi/ 54kiloiseksi.
torstaina, 8. tammikuuta 2009 klo 20:45
kiitos neuvosta
marimba
. Innostuin heti kokeilemaan ja kun ei ollut minkään sortin herneitä kotona niin tein omista iduista. Siitä tuli sitten mungpapu-hummus ja pikkasen leikkasin väkevää chiliä mukaan.Tuolla se nyt muhii.
Avokaadosta olen useinkin tehnyt tahnoja leivän päälle lisäämällä öljyä ,sitruunan tai limen puristettua mehua ja sipulia. ja tietenkin öljyä. Avokaado vaan on niin kaloripitoinen. Toi hummus-sana oli aika hassu minusta. Uusi sana lisää mun sanavarastoon. Mungpapu hummusta mies nyt tuolla maistelee ja kovasti kehuu
marimba
torstaina, 8. tammikuuta 2009 klo 21:41
Sekin kuulostaa hyvältä,
Anrietta
!
Minä uiskentelin sydämeen mahalaukun kautta tänään bataattikeitolla
.
Kokeile hummuksen maustamiseen myös juustokuminaa mausteena + kuminaa, jollei ole jo tuttua. Aivan ihanaa...
Nimetön käyttäjä 32152
torstaina, 19. maaliskuuta 2009 klo 12:23
Sitä olen ihmetellyt, että jos on joku ohje, sanotaan vaikka mokkapalat. Niin onko siinä se jo valmiiksi asetettu 1kpl 1PALA vai se koko pellillinen? Joskus ne kalorimäärät on niin huikean kuuloisia että tuntuu että ei voi olla kyseesssä 1 annos tmv.
Osaisiko joku valaista asiaa?
motivo
En enää koskaa, ikinä, milloinkaan laihduta!
torstaina, 19. maaliskuuta 2009 klo 12:38
Kyllä se yksi kpl on vain yksi pala. Jos ohje on esim. 20:lle hengelle, pilko pellillinen 20 osaan, niin siitä saat oikean kokoisen palan, jolle ravintosisältö on laskettu.
Jos ohjeen kalorimäärä on täysin käsittämätön, kannattaa vähän tarkastella, voisiko siinä olla joku virhe. Sekään ei ole tässä inhimillisten ihmisten systeemissä mohdottomuus.
« Muokattu viimeksi: torstaina, 19. maaliskuuta 2009 klo 12:42 muokkaaja: motivo »
Sivu:
1
2
3
4
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Ulkonäkö
»
Vatsan muoto