Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Käyttöohjeet
> Miten saada kaikki syömiset merkityksi?
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Miten saada kaikki syömiset merkityksi?
Sivu:
1
2
>
akkuli
Joka päivä oppii jotain uutta!
maanantaina, 5. huhtikuuta 2010 klo 10:19
Mun ruokapäiväkirjan täyttöni kaatuu aina siihen, että kun kerran päivässä istun tähän koneeni ääreen, niin en millään enää muista kuinka paljon ja koska ja mitä tulinkaan syöneeksi sen jälkeen kun viimeksi merkkasin ne tänne.
Miten te muut olette ratkaisseet tämän ongelman? Tiedän, että jotkut täyttää päiväkirjan etukäteen ja sitten syö vaan sen, mitä on jo merkannut, mutta musta tämä on vähän rajoittavaa kun eihän sitä koskaan tiedä, minne päin elämä heittelee ja missä tulee milloinkin syöneeksi ja mitä.
Tuossa etukäteen merkkaamisessa on kyllä se hyvä puoli, että näkee jo etukäteen tuleeko pallerot vihreiksi ja sitten pystyy vielä vaikuttamaan asiaan. Jälkikäteen on vähän turha itkeä, kun jäi pallerot punaselle, mutta oishan sekin sentään parempi kuin tämä nykyinen tilanne, jossa voin vaan arvailla paljonko niitä kaloreita tulee...
Karakali
Liikun nyt, liikun aina.
maanantaina, 5. huhtikuuta 2010 klo 10:26
Töissä kirjoitan salaa pieniä muistilappuja...
kirsikkka
maanantaina, 5. huhtikuuta 2010 klo 10:34
Mulla on ulottuvilla koko ajan pieni vihko, jossa on pyhittetty yksi sivu/päivä. Siihen merkkaan aina kun jotain syön tai käyn lenkillä tms, laitan ylös myös kellonajan. Aamulla kirjaan ylös myös painon ja erotuksen lähtöpainoon.
Vihkoon kun merkkailee, ei tarvitse edes päivittäin tuoda tietoja nettiin. Kätevää!
martta84
maanantaina, 5. huhtikuuta 2010 klo 10:50
Mä kirjaan pari kertaa päivässä, kun koneen ääressä muutenkin olen.
Toisinaan kun tiedän mitä ruokaa teen perheelle, niin kirjaan valmiiksi, helppo on sitten sitä täydentää. Ja myös tulee vähän mietittyä syökö liikaa.
Aikaahan tähän saa hurahtamaan vaikka miten, mutta kyllä se sitten palkitsee jossain vaiheessa
Tuo vihkosysteemi kuulostaa myös järkevältä. Olen kuitenkin sen verran jääräpää, että haluan tietää paljonko on sinä päivänä kulunut ja paljonko olen syönyt
Saksanpähkinä
maanantaina, 5. huhtikuuta 2010 klo 11:00
Nuo vihko- ja muistilappuvinkit on ollu mullakin käytössä, sillon kun ei koneelle pääse päivään tai pariin. Toisaalta etukäteen merkkaaminen on siinä mielessä kätevää, että tietää tosiaan, tuleeko pallukat vihreiksi ja mitä pitäisi tehdä, että ne tulee. Ja ainahan tulee näitä yllätyksiä, että syökin eri tavalla, mutta sitten sitä vaan muutetaan. Eiköhän Kiloklubinkin perusajatus ole se, että oppii syömään oikein, sitten jossain vaiheessa ilman päiväkirjaakin. Siksi mun mielestä toi etukäteismerkkaus on hyvä, kun siitä näkee onko se oma päivän ruokasuunnitelma likellekään sitä mitä pitäisi tai hyvä olisi.
Neufchâtel
Tästä ei pääse, kuin alaspäin!
maanantaina, 5. huhtikuuta 2010 klo 11:21
kirjaan tänään huomisen ruuat ja tulostan paperin muistilapukseni, jos en pääse koneelta tarkistamaan syömisiäni. aina toki ei onnistu, mutta silloin merkkaan sen mitä olen syönyt, joko suoraa tänne tai sitten paperille
*tupu56*
maanantaina, 5. huhtikuuta 2010 klo 11:30
Teen ruokalistan vamiiksi koko viikolle ja tulosan sen ja lisän/poisan tarpeen mukaan,sit korjaan ne ruokapäiväkirjaan!näin olen mennyt alusta alkaen!
Chisse
maanantaina, 5. huhtikuuta 2010 klo 11:49
Minä kirjailen yleensä aamuisin etukäteen mitä tänään aion syödä. Ja tottakai tarvittaessa korjailen puoleen tai toiseen. Samalla tulee suunniteltua päivän ruokalista. Ja liikunnat: koko tulevan viikon liikunnat kirjaan etukäteen ja tarvittaessa korjailen niitä viikon aikana.
Kaisa64
Terve sielu terveessä ruumiissa
maanantaina, 5. huhtikuuta 2010 klo 12:13
heureka - no nyt mäkin ymmärrän!
mun ruokapäiväkirjamerkkailu on hyvin satunnaista, mutta aina kun siihen ryhdyn, kirjaan ruoat vasta jälkikäteen.......
tämä ketju havainnollisti sen, missä mun "sudenkuoppa" on eli en KOSKAAN etukäteen suunnittele mitä syön (mulla ei sinällään ole pudotettavaa kuin 2 kiloa, mutta olen täällä opettelemassa parempia ruokailutapoja) ja syön sitten fiilispohjalta, josta kuitenkin juuri haluaisin eroon.....
taidan olla erityisen hidas tajuamaan, mutta nyt aukes.
kiittäen, Kaisa64
Hanibani
maanantaina, 5. huhtikuuta 2010 klo 12:24
Mun kirjaukset kosahtaa siihen, että syön lounaan yleensä työpaikkaruokalassa tai mahdollisesti jossain ravintolassa enkä yhtään osaa arvioida paljonko lautaselle lapattu salaatti tai riisi tai kastike tms. painaa.
Onko vinkkejä tähän?
Noin muuten vihkon kanssa on helppo tietää paljonko ja mitä syö päivän mittaan. Jos vielä jaksaisin punnita määrät ...
Sivu:
1
2
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Ulkonäkö
»
Vatsan muoto
tänään
kello 03:42