Olen nyt noudattanut Kiloklubin ohjeita muutaman viikon. Pienimmät farkkuni mahtuvat jo jalkaan, mutta pudotettavaa olisi silti n. 10 kiloa, BMI 25,5. Täällä on muitakin, joilla riittävä terveellisen rasvan saanti näyttää olevan ongelma. Sekoitelevitteet maistuvat mielestäni niin huonolta, että olen mieluummin ilman. Olen aiemmin vältellyt öljyn käyttöä, mutta nyt mittaan 3 tl öljyä pannulle munaa paistaessani. Yksi keino on paahtaa öljyttyjä, suolalla ja chilipaprikalla maustettuja ruisleivän paloja uunissa. Jos lisään rasvaisten maitotuotteiden osuutta, tulee eläinrasvojen saanti liian suureksi -> sekään ei auta. Joinakin päivinä lisään teelusikallisen öljyä rasvattoman jugurtin joukkoon. Miettien, että onko tässä mitään järkeä... Joskus ravintolassa tarjoillaan salaatti niin öljyttynä, että tavaraa jää lautaselle melkein puoli desiä sitten, kun salaatti on syöty. En tykkää. Joudun päivittäin "ujuttamaan" ruokaani n. 5tl öljyä, että rasvapallo olisi vihreä. Sinänsä arvokasta tietoa. Millaisia pitkän tähtäimen ratkaisuja/reseptejä olette keksineet?
Miksi kaiken rasvan pitää olla kasvirasvaa, siinähän tulee omega 6:tta liikaa suhteessa omega 3:n.Minä itse käytän voita ja kermaa, valitsen kaikessa sen rasvaisimman vaihtoehdon, sokereita ja valkojauhotuotteita välttelen.