Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Käyttöohjeet
> Miten KUITU vihreäksi?
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Miten KUITU vihreäksi?
Sivu:
<
1
2
3
4
...
28
29
30
31
32
33
34
>
Sohvi
Klubiemäntä
Vähän päivässä, paljon viikoissa!
keskiviikkona, 17. elokuuta 2011 klo 15:00
^^ Kyse ei ollutkaan nyt tuosta, vaan siitä, miksi kuitupallo heittää punaiselle, vaikka kuidun kokonaismäärä on ylittänyt suosituksen, jos ei ota kuituja viljatuotteista.
Tuo on vain sellainen ominaisuus, joka pitää hiffata. Kyse ei siis ollut kuidun saamisen vaikeudesta tai hankaluudesta vaan ohjelmateknisestä pulmasta.
Kaisla84
keskiviikkona, 12. lokakuuta 2011 klo 12:16
Vähän asian vierestä: Voiko kuituja saada liikaa ja onko siitä jotain haittaa?
Mm. Patrikin artikkelissa kuitupallon viherryttämisestä sanotaan, ettei leseitä tms. kannattaisi käyttää kuidun määrän nostamiseen, vaan mielummin tosiaan täysjyvätuotteita. Minä kuitenkin yleensä lisään aamupuurooni leseitä (0,75 dl hiutaleita ja 0,25 dl leseitä), koska minusta puuro maistuu niiden kanssa paremmalta. Lisäksi toisinaan laitan iltapirtelööni pellavarouhetta lähinnä taas maun takia. Toimii sielä myös energialisänä tarvittaessa.
Jäinkin miettimään, että voiko näistä "turhista kuitulisistä" olla jotain hattaa - siis muuta kuin vilkkaasti toimiva suoli (joka on kyllä näillä kuitumäärillä rauhallisempi kuin ilman kuituja). Kuitenkin saan ruokavaliostani kuituja yleensä lähemmäs 50 g, joten siinä mielessä lisät ovat turhia - eilisestä ruuasta ilman kuitulisiä sain 45 g kuituja (ja lisien kanssa 50 g).
1/2011 122,5 kg BMI 40, 1/2012 110 kg BMI 36 ja matka jatkuu
*tupu56*
keskiviikkona, 12. lokakuuta 2011 klo 13:28
Leseistä ei juuri ole muuta hyötyä kuin suolen toiminalle,päin vastoin ne estää ravintoa imeytymästä,ei kuituakaan liikaa kannata syödä,joutuu kuitenkin juomaan enemmöän sillä liika kuitu pakkautuu suoleen jos ei ole nestettä ja rasvaa!
daylight
torstaina, 16. helmikuuta 2012 klo 17:26
Miten ihmeessä saatte kuitupalloronne vihreälle ? Eilen tuossa mietin ettei ainakaan täysjyväleivällä sitä saa eikä edes kolmella.. Kertokaa mulle miten saatte tarpeeksi kuitua ?
Wiba
torstaina, 16. helmikuuta 2012 klo 17:33
Mä ainakin saan kasviksilla ja vehnäleseillä!
OneOfTheFew
torstaina, 16. helmikuuta 2012 klo 17:38
Esimerkkina vaikka tama paiva
Aamiainen
- puuroa (45 g hiutaleita)
- soijamaitoa 0.8 dl
- makeutusainetta 2 tl
Lounas
- salaatti (jaavuori, kurkku, tomaatti, sipuli)
- keitetty muna
- raejuusto 3 rkl
Valipala
- paaryna
- rusinoita pieni paketti (15 g)
Paivallinen
- couscous 25 g (raakapaino)
- soijarouhetomaattikastike (pakastekasviksia seassa)
- samanlainen salaatti kuin lounaaksi
- kaksi keitettya munaa
Iltapala
- all bran-muroja 30 g
- makeutusaine 1 tl
- soijamaito 0.8-1.6 dl
Pienilla variaatioilla mun arkisyomiset nayttaa lahes aina talta ja kuitupallo vihertaa poikkeuksetta!
daylight
torstaina, 16. helmikuuta 2012 klo 17:38
Mulla on kasvikset vihreellä koska tykkään kasviksista . Onkohan noita leseitä muutakin kuin vehnästä tehtyä ?
Mussutti
torstaina, 16. helmikuuta 2012 klo 17:40
Minä karppaan ja kuitu aina vihreällä. Kasviksilla se tulee, ja hyväksi olen havainnut myös pellavansiemenrouheen.
sugarlover
torstaina, 16. helmikuuta 2012 klo 22:10
Kasviksista saa kyllä hyvin kuituja, sitten voi käyttää kaikenlaisia lisiä, esim fibrexiä, glucomannan-jauhetta, psylliumia. Leseitä on myös kaurasta ja rukiista.
Bullakas
kyllä humppa huolet karkoittaa
torstaina, 16. helmikuuta 2012 klo 22:14
Tyhmä kysymys: lisäilen välillä psyllumia ruokaan, mutta en löydä sitä ruokahaulla ja siten se ei näy kuitupallossakaan. Etsinkö väärällä nimellä vai
Sivu:
<
1
2
3
4
...
28
29
30
31
32