Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Käyttöohjeet
> Miten KUITU vihreäksi?
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Miten KUITU vihreäksi?
Sivu:
1
2
3
4
...
31
32
33
34
>
Macce
Ei kaikkea kannata ottaa aina niin vakavasti
maanantaina, 3. heinäkuuta 2006 klo 19:55
Miten olette saaneet kuidun
vihreäksi
?
Vinkkejä tähän ketjuun jos kirjaittaisiin kaikille niitä kaipaaville.
Toki täällä saa keskustella kuiduista muutenkin
Itselläni se menee vihreälle päivittäin kun syön monipuolisesti kasviksia ja hedelmiä. Sen 600g päivässä vähintään. Omenaa, banaania, kurkkua, paprikaa,tomaattia, parsakaalia, marjoja jne. löytyy kaapista aina.
Ruisleipää tulee käytettyä (Vaasan ruispalat meidän perheen suosikki) mutta ei sitäkään kilo tolkulla tarvitse syödä, pari palaa päivässä. :wink:
Makaronia jos käytän se on tummaa.
Puurojakin aamuisin syödään mutta ei joka aamu.
Näin esimerkiksi meillä, mites teillä?
pompula
maanantaina, 3. heinäkuuta 2006 klo 21:03
Minä pidän ruisleivästä, varsinkin Vaasan ruispaloista. Niitä syön päivän mittaan ehkä 4 -6 palaa. Sitten lisäksi nuo hedelmät, marjat ja vihannekset.
Puuroja toki syön myös, mutta en joka päivä. Tummaa riisiä ja makaronia käytän myös sekä tummaa soijarouhetta.
Siinä se sitten onkin.
Pallero noista alkaa vihertää. Ei sen kummempia poppakonsteja.
Ei nämä varsinaisesti ole vinkkejä, mutta minulla on kuitupallero ollut alusta asti lähes aina vihreä. Harvoja poikkeuksia lukuunottamatta, jolloin olen antanut itselleni luvan herkutella.
Maggara
maanantaina, 3. heinäkuuta 2006 klo 21:42
Ruisleivän ystävänä se ei ole kovinkaan vaikeaa. Lisäksi syön runsaasti hedelmiä ja vihanneksia. Aamiaisella syön usein jugurttia ja muroja ja valitsen kaupassa aina ne runsaskuituisemmat (ja vähäsuolaisimmat). Ruispuuroa aamulla silloin kun jaksan keitellä. Vihannespallukka on usein vihreä jo lounaan jälkeen ja kuitupallukka viimeistään illallisen jälkeen. Jälkiuunileipä ja hapankorput runsailla kasvispäällysteillä sekä ruispuuro ja hedelmät on mun kuitupallukkaresepti.
Sohvi
Klubiemäntä
Vähän päivässä, paljon viikoissa!
maanantaina, 3. heinäkuuta 2006 klo 22:13
Ostin jokin aika sitten ruokatermoksen. Sinne lataan illalla ruis/ohra/kaurapuuroainekset ja veden sekä suolan. Aamulla odottaa heti herättyä maukas kuitupitoinen puuro. Sen syön heti aamutuimaan marjojen (vähintään 1dl)kanssa, .
Sitten otan mukaan töihin kahvitauoille pari ruisleipäviipaletta kasvisten ja jonkin kinkkuleikkeen/juuston kera. Jokaiselle leivälle salaatinlehti mukaan.
Töissä lounaalla joko ruokaisa salaattilounas tai sitten se puolikas lautasellinen salaattia.
Salaattilounaan kanssa aina pala kaksi ruisleipää.
Tällaisen päivän jälkeen kuitu vihertää :lol: Illalla voi vielä vähän herkutella vaikkapa viinirypäleillä tai kuitujuomalla.
HelenaL
maanantaina, 3. heinäkuuta 2006 klo 23:02
Syön sen 600 g vähintään erilaisia kasviksia ja hedelmiä, ruisleipää kuluu ruispaloja tai -puikulaa kuluu päivittäin vähintään 6 siivua. Joskus syön kaurapaloja tai -puikulaa. Lisäksi syön välillä pastaa, joka on täysjyvää tai lisätty kuitua (siis niitä Torinon plussia).
Papaija
maanantaina, 3. heinäkuuta 2006 klo 23:55
Aloitan joka aamu päivänä neljän viljan puurolla, johon olen lisännyt vielä vehnälesettä. Päivän mittaan tulee syötyä hedelmiä ja kasviksia eri muodoissa. Ruisleivästä valitsen aina vähäsuolaisen ja runsaskuituisen vaihtoehdon ja sitä tulee syötyä muutama viipale päivässä. Minäkin olen saanut alusta asti helposti kuidut vihreälle.
Kettu
tiistaina, 4. heinäkuuta 2006 klo 05:22
Soijapihvillä, ja se pelastaa muitakin pallukoita :wink:
Hilkka H
Ystävyys on kuin yksi sielu kahdessa ruumiissa.
tiistaina, 4. heinäkuuta 2006 klo 20:36
Mitä ihmettä? Miksi runsaskuituinen Kellog's Special K (kuitua 9
pudottaa kokonaiskuitujen määrää. Kuitupallukkani näytti, että 48% syömästäni ravinnosta oli runsaskuituista. Olin tähän jo syönyt desilitran noita muroja. Kun lisäsin vielä 20 g, kuitujen määrä putosi 46%:iin. Miten se voi vähentyä, jos lisää runsaskuituista valmistetta?
En käsitä tätä kuitujuttua nyt millään. Olen lukenut kaikki nuo vastaukset aiheeseen. Tänäänkin olen syönyt raakasalaattia, pelkästään runsaskuituista leipää (10% kuitua) ja sitten noita runsaskuituisia muroja. En ole syönyt mitään valkoisia viljatuotteita, en makaroonia, en pullaa, enkä ole jauhojakaan käyttänyt muuta, mitä tuossa kevyessä kalapaistoksen kastikkeessa on. Laskin, että mun pitäisi syödä ainakin neljä runsaskuituista leipäviipaletta vielä, että saisin kuitupallon vihreälle. Nyt se on sisi punaisella. En halua syödä niin hirveän paljon leipää. Hedelmä- ja vihannespallukka on vihreällä, samoin makeisten ja rasvapallukka keltaisella. Kalorivaje on kyllä vielä viitisensataa tavoitteeseen, muttei mulla kerta kaikkiaan ole enää nälkä.
Macce
Ei kaikkea kannata ottaa aina niin vakavasti
tiistaina, 4. heinäkuuta 2006 klo 20:50
Jos epäillyttää ja tuntuu siltä,että joku tuote kirjautuu väärin ohjelmaan kannattaa laittaa tuoteesta viestiä suoraan tähän ketjuun Ruokatiimille
:arrow: http://www.kiloklubi.fi/kiloklubi/keskustelut/viewtopic.php?t=1978&postdays=0&postorder=asc&start=0
pompula
tiistaina, 4. heinäkuuta 2006 klo 21:56
Sekin saattaa selittää tuon kuituvajeen, jos et vielä ole kirjannut koko päivän ruokiasi. Prosentit tulevat ruoan kokonaismäärästä.
Sivu:
1
2
3
4
...
31
32
33
34
>
Sivun alkuun