Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Käyttöohjeet
> Mitä olen tehnyt, väärin aiemmin, kun en ole laihtunut?
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Mitä olen tehnyt, väärin aiemmin, kun en ole laihtunut?
emma9
sunnuntaina, 27. maaliskuuta 2011 klo 20:44
Mittani olivat tammikuussa 172cm ja 96,5kg, joista järkyttyneenä remppasin heti elämäntavat ja aloin harrastaa liikuntaa. Olin sairastunut masennukseen joidon johdosta aloin syömään suruuni ja unohdin liikkumisen. Normaalipainoni on noin 60-63kiloa, jonka olen painanut monen vuoden ajan ennenkuin aloin lihoa huimasti.
Olen käynyt ravitsemusterapeutilla ja hän on laatinut minulle ruokavalion. Käyn 1h30min lenkillä usean kerran viikossa. Herkuttelen kohtuudella kerran viikossa korkeintaan. Saan tavallisena päivänä kaloreita 1200-1400.
Turhat hiilarit olen vähetänyt, ei vaaleaa leipää, ei vaaleaa riisi/nudeleita/makaroonia ja perunaa en syö ollenkaan. Juon vain vettä. Suosin vihanneksia, hedelmiä, sokeroimattomia marjoja, raejuustoa, tonnikalaa, munia, puuroa ja täysjyväleipää sekä rasvattomia maitotuotteita.
Syön säännöllisin väliajoin. Vettä juon 1,5 - 2l per päivä.
Painoni on pudonnut 3kuukaudessa 6kiloa. Olen pettynyt. Luulisi että terveellisillä elämäntavoilla ja liikunnalla näni iso ylipaino olisi lähtenyt putoamaan nopeampaa. Ravitsemusterapeutti ei osannut antaa syytä miksi en laihdu, epäilee että syön enemmän kuin kerron.
Pidän liikunta ja ruokapäiväkirjaa.
Alkoholia en käytä.
Kilpirauhasvaivoja ei ole. Olen 20vuotias.
Lauraaa85
sunnuntaina, 27. maaliskuuta 2011 klo 20:50
Ensinnäkin kolmessa kuukaudessa 6 kiloa on hyvin!
Toiseksi, suosittelen syömään Kiloklubin suositusten mukaan, kun vielä lisäksi liikutkin. Sillä estät mahdollisen säästöliekin syntymisen.
Aurea
sunnuntaina, 27. maaliskuuta 2011 klo 20:52
Hienostihan sulla on paino pudonnut, puoli kiloa viikossa, mikä lienee se suosituskin. Nopeammin saisit varmaan jollain kitukuurilla painoa putoamaan, mutta silloin lähtisi rasvan sijasta lihasta. Usko pois, kokemusta on!
Se, että liikut, päinvastoin lisää lihasmassaasi, ja lihashan painaa enemmän kuin läski. Jospa siis onkin niin, että lihaksesi kasvavat ja läski vähenee, ja laihdut juuri niin kuin pitääkin! Unohda välillä vaaka, ja käytä vaikka mittanauhaa. Nauti siitä, että jaksat paremmin ja olet oppinut uudet elämäntavat. Se on se kaikista vaikein asia!
emma9
sunnuntaina, 27. maaliskuuta 2011 klo 20:54
mutta lihas ei minulla ole voinut kasvaa, sillä lihashan kasvaa vain plus kaloreilla
Pape
Klubiemäntä
sunnuntaina, 27. maaliskuuta 2011 klo 21:19
emma9 kirjoitti
:
mutta lihas ei minulla ole voinut kasvaa, sillä lihashan kasvaa vain plus kaloreilla
Kuusi kiloa kolmessa kuukaudessa tarkoittaa kaksi kiloa kuukaudessa, eli noin puoli kiloa viikossa. Se taas on sopiva ja hyvä tahti silloin, kun tehdään pysyviä elämäntapamuutoksia ilman laihdutuskuuria. Et ole tehnyt mitään väärin, eikä sinulla ole syytä huoleen. Jos olet tähän asti syönyt vähemmän eli esimerkiksi 1200 - 1400 kcal, kalorimäärää kannattaa nostaa Kiloklubin suosittelemaan määrään.
Perusteluja monia muita painonpudotusohjelmia suuremmalle suosituskalorimäärälle löytyy
täältä
ja
täältä
. Linkkien viesteistä löytyy vastausten lisäksi myös lisää linkkejä, joihin kaikkiin kannattaa tutustua.
« Muokattu viimeksi: sunnuntaina, 27. maaliskuuta 2011 klo 21:22 muokkaaja: Pape »
Aurea
sunnuntaina, 27. maaliskuuta 2011 klo 21:19
emma9 kirjoitti
:
Onko oikeasti noin? Mites esim. noissa suurin pudottaja ohjelmissa, miinuksillahan ne menee ja lihas kasvaa. Kuulostaa minusta aika oudolta väitteeltä.
Nythän pitää ottaa huomioon, että sun elimistö saa muitakin kaloreita käyttöönsä kuin syömäsi, nimittäin ne, jotka se sulattaa rasvavarannoista.
Johna
sunnuntaina, 27. maaliskuuta 2011 klo 21:45
Totta on, ettei lihas kasva miinuskaloreilla. Joskus laihdutuksen alussa se voi kasvaa ihan vähän, jos kyseessä on henkilö, joka ei ole juuri liikuntaa harrastanut. Pääsääntöisesti kuitenkaan lihasmassan kasvattaminen ei onnistu yhtä aikaa laihdutettaessa. Tästä lisää esim. ketjusta
Voiko yhtä aikaa kasvattaa lihasmassaa ja laihtua?
Aurea on toki oikeilla jäljillä, että jos alkaa laihduttaa ja lisää kovasti liikuntaa, paino ei välttämättä putoa nopeasti, sillä hyvälaatuinen ruokavalio ja liikunta suojaavat lihasmassaa (jota kuitenkin aina laihdutettaessa valitettavasti katoaa).
Ehkäpä pudottaja-ohjelmissa on kyseessä rasvaprosentin pieneneminen, jolloin tietysti lihasmassan osuus kehossa suurenee.
« Muokattu viimeksi: sunnuntaina, 27. maaliskuuta 2011 klo 21:49 muokkaaja: Johna »
Huonon kunnon paras puoli: se kohoaa tosi nopeasti.
Aurea
sunnuntaina, 27. maaliskuuta 2011 klo 21:49
Johna, olisiko sinulla antaa linkkiä jonnekin, mistä voisin enemmän lukea tietoa tuosta, ettei lihas kasva miinuskaloreilla? Kuten sanottu, ihan uusi asia minulle.
Johna
sunnuntaina, 27. maaliskuuta 2011 klo 22:08
Taisin juuri päivittää viestini linkin kera samaan aikaan, kun kyselit sellaista.
Ehkäpä sinua kiinnostaisi myös ketju
Ruokaa lihaksiksi
.
« Muokattu viimeksi: sunnuntaina, 27. maaliskuuta 2011 klo 22:11 muokkaaja: Johna »
Huonon kunnon paras puoli: se kohoaa tosi nopeasti.
Zami
Vähemmän on enemmän.
maanantaina, 28. maaliskuuta 2011 klo 08:18
Itse en ole juuri nälkää tuntenut sen jälkeen kun aloitin laihduttamisen
Mutta se täytyy sanoa että säännölliseen ruokailuun opettelu tuntuu kropassa. Ennen saatoin huoletta vetää 12 tuntisen työpäivän ilman ruokailua, nyt tulee todella kova nälkä vähän puolenpäivän jälkeen, jos ei ole päässyt lounaalle.
Aikaisemmin söin yhden tai kaksi tukevaa ateriaa päivässä ja napostelin illalla ja ylipainoa kertyi 26kg. Aina oli syödessä nälkä ja annos sen mukainen.
Aloin noudattaa kiloklubin ohjeita lokakuussa ja nyt on melkein kaksikymmentä kiloa ylipainosta pois.
Usealla pienellä aterialla tarkoitetaan tietysti että pienempiä kuin harvoin syödessä, jos aterioiden välillä ehtii tulla nälkä, niin ehkä ne on sitten liian pieniä?
Ettei sinulla vain olisi kuitenkin niin että kalorisi tulee pääasiassa siitä yliopiston lounaasta ja muuten olet hieman nälissäsi ja tulee sitten naposteltua?
Itse en "edellisessä elämässä" syönyt usein lainkaan aamuisin, nyt syön sellaisen 400-700kcal aamiaisen ja samanlaisen lounaan ja päivällinenkin suunnilleen samaa luokkaa. Illalla sitten sen mukaan miten vihreät pallot vaatii, usein pellkästään hedelmiä. Tällä hetkellä tavoitekalorini ovat noin 2100-2400, riippuen liikunnan määrästä.
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Ulkonäkö
»
Vatsan muoto
tänään
kello 03:42
Vertaisryhmät
»
Verkkiksen laihdutusryhmä
tänään