Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Käyttöohjeet
> Kuinka tarkasti merkkaatte?
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Kuinka tarkasti merkkaatte?
Sivu:
1
2
>
B.Big
Ole itsellesi rehellinen!
maanantaina, 11. lokakuuta 2010 klo 10:29
Kun merkkaatte syömisenne ylös, punnitsetteko te ruuat jotta tiiätte merkata grammalleen ne?
Vai arvioitte sen painon, tms.
Inna_
maanantaina, 11. lokakuuta 2010 klo 10:31
Miä arvioin. Ajattelen aina desimittaa ja sen mukaan arvioin paljonko muroja taikka makarooneja tms. on lautasella. Ikävä kyllä taitaa tulla aina arvioitua aika alakanttiin...
Pitäis kaiketi ostaa vaakaa, ni vois punnita.
Pullapallo
Karpaten kevyeksi
maanantaina, 11. lokakuuta 2010 klo 12:13
Mä punnitsen. Vaaka on tuossa keittiön pöydällä ja siitä on vaan tullut tapa. Jätän pois sitten jos alkaa ahdistamaan.
-20kg/5kk www.karppaus.info
Nöppöskä
Sanoitko sika?!? Sulle se on HERRA Sika!
maanantaina, 11. lokakuuta 2010 klo 12:56
Arvioin. Noi keskiarvotuotteet on ihan hyviä mun mielestä. Jos mulla olis vaaka, niin menis överiks, sen verran itseäni kuitenkin tunnen.
Tähti1
Anything is possible, nothing is easy.
maanantaina, 11. lokakuuta 2010 klo 13:43
Arviolla mennään. On mulla talousvaakakin, mutta siitä taitaa olla patterit loppu enkä jaksa sitä muutenkaan käyttää. Mä kanssa aika usein arvioin deseinä minkä verran on esim.makaronia lautasella tai sitten vertaan makaronilaatikkomäärään (laatikko on 400g), ja arvioin grammoina.
Joskus myös katson kalorilaskurista (löytyy netistä... oisko ihan nimellä kalorilaskuri), siellä on aika hyvin että kuinka paljon annos jotakin painaa. Ja sitten vaan pistän grammoina sen painon tänne.
Tai sitten katson paketin kyljestä painon ja jaan sen annoksilla (esim.pihvit).
En mä usko et mun arviot ihan hirveesti heittää, ainakin on paino laskenut näilläkin arvioilla (paitsi tän aamun punnituksessa oli plussaa mut se tuli ehkä ennemminkin lauantain herkkupäivästä ja menkoista kuin virhearvioinneista).
Naamis
Oon kaunis ja iso ja pystyn sen myöntämään: mää syön tänään!
maanantaina, 11. lokakuuta 2010 klo 13:45
Riippuu vähän. Jos jaksan, niin punnitsen (usein esim. jäätelön punnitsen, jos syön semmoista herkkujätskiä, jota otan jäätelökauhalla), mutta yleensä arvioin esim. jakamalla kokonaismäärän annoksilla. Toimii se näinkin.
wirtahepo
maanantaina, 11. lokakuuta 2010 klo 14:50
Punnitsen aina kotona syödessäni, mutta ei maailma kaadu muutamaan arvioituun annokseen.
Jotenkin sen punnitseminen on niin helppoa, että siitä on tullut tapa. Joskus ennen arvioin kaikki annokset, ja vaa´an ostettuani tuli aivan yllätyksenä kuinka paljon ruoka painaa! Olin siis arvioinut aiemmin tosi reilusti alakanttiin.
Sipsitär
maanantaina, 11. lokakuuta 2010 klo 15:12
Mä punnitsen. Mun mielestä on tosi vaikea arvioida desi-määrää - varsinkin kun käyttää sellaista ylöspäin levenevää mittaa..... Pitäis vissiin ostaa sellanen tasainen mittakuppi, sen avulla on helpompi hahmottaa silmämääräinen annoskoko. Kun on jonkun aikaa punninnut, oppii vähän näkemään miten isolta se annos lautasella näyttää.
Merry
Klubiemäntä
Om nom nom nom
maanantaina, 11. lokakuuta 2010 klo 15:46
Arviolla, jos saa arvion tehtyä edes vähääkään järkevästi. Käytän apuna ostos/pakettitietoja, esimerkiksi sitä, että rahkapurkin koko on 200g, kun siitä ottaa suunnilleen puolet, se on 100g. Resepteistä yritän ottaa arviolla sen halutun osan ja annoksen. Jos on ihan mahdoton saada mitään järkevää hihalukua niin saatan punnita.
arpoja
Vähän sellainen omien polkujen kulkija
maanantaina, 11. lokakuuta 2010 klo 15:53
Arvioin minäkin. Opettelin heti arvioimaan, ettei menisi kovin pahasti metsään esim vieraisilla tai muussa tilanteessa ollessa, jossa punnitseminen ei onnistukaan. Yleensä muunnan deseihin tai yritän verrata painoa esim. 100g suklaalevyyn (miksihän muuten juuri suklaalevyyn?
)
Voi olla että menee vähän alakanttiin, mutta vastapainona merkkaan liikunnatkin, teholtaan, alakanttiin. Ei haittaa kun olen laihdutusliikkuja.
Vastapainona voin toisinaan merkata myös ruoka-aineita tujumpana mitä on, jos juuri oikeanlaista ei löydy. Esim. ruokakerma-haulla ei löytynyt 7% kermaa, merkkasin sitten 10% kermaa kun sellainen löytyi. Tietty rasva-hiilari-proteiinisuhde ei näin näy täysin oikeana, mutta ei tämä nyt mitään rakettitiedettäkään ole, ainakaan mulle.
Tähän asti on toiminut
Muoks. Ja jos jostain syystä lakkaa toimimasta, sitten on vaa`an hankinta edessä. Voisi sekin olla välistä ihan mielenkiintoista
« Muokattu viimeksi: maanantaina, 11. lokakuuta 2010 klo 15:58 muokkaaja: arpoja »
Sivu:
1
2
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Ulkonäkö
»
Vatsan muoto
tänään
kello 03:42