Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Käyttöohjeet
> Ateriarytmi
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Ateriarytmi
Sivu:
<
1
2
3
4
...
11
12
13
14
15
16
>
Henne
Klubiemäntä
perjantaina, 4. helmikuuta 2011 klo 08:32
Monta pientä ateriaa päivässä on parempi siksi, että vatsalaukku pysyy pienenä. Jos syö vain yhden-kaksi isoa ateriaa päivässä, vatsalaukun koko on suurempi. Jaa mihinkäkö vatsalaukun koko vaikuttaa? Nälän tunteeseen. Pieni vatsalaukku tulee nopeammin täyteen, joten pienempi määrä ruokaa riittää.
« Muokattu viimeksi: perjantaina, 4. helmikuuta 2011 klo 08:36 muokkaaja: Henne »
Täältä löydät jumppablogini:
http://jumppaa.blogspot.com
ja ruokablogini:
http://jumppaaruokablogi.blogspot.com/
Muori58
Läskistä lihasta
perjantaina, 4. helmikuuta 2011 klo 08:43
Kyllä aamusta iltaan selviää pelkällä kahvilla ihan helposti, töitten jälkeen sitten kunnon ruokamättö tuossa klo 18 tienoolla. Tällä tyylillä olen lihonut vuosien varrella 50 kg.
paha
Ei mitään niin pahaa,ettei jotain hyvääkin.
perjantaina, 4. helmikuuta 2011 klo 09:44
Sipsitär
perjantaina, 4. helmikuuta 2011 klo 13:30
Miehet...
Varmasti hänkin päivän aikana laittaa suuhunsa sitä sun tätä mutta miehille tyypilliseen tapaan ei laske sitä syömiseksi
Naiset ja miehet ON erilaisia myös tässä asiassa, meillä naisilla nuo hormonit vaikuttaa myös verensokerin heilahteluihin eli anna ukkelin pitää uskonsa siitä, että hän voi syödä kerran päivässä hevosaterian mutta sinä jaat sen satsin mieluummin usealle ateriointi kerralle.
lehmä79
perjantaina, 4. helmikuuta 2011 klo 23:02
Mun täytyy sanoa, että itse olen sortunut tuohon #liian pitkät ajat, liikaa ruokaa lautasella# malliin. Voin tällä mallilla todella huonosti. Olin kiukkuinen ja väsynyt. Päiväni venyy joka viikko aamu kuudesta ilta yhteentoista, sillä opiskelen illat ja teen töitä päivät. Eväitä on ollut hankala pitää mukana (laiskuus) ja siksi mättö on ollut kerta päivässä tapahtuvaa. Lisäksi suklaata pahimpaan nälkään tai mitä nyt ikinä sattuu löytämään suuhun pantavaksi. Nyt olen pakottanut itseni siihen, että oli miten oli, mutta 3:n tunnin välein syödään. Aamulla klo. 6 aamiainen, klo 9 aamukahvin kanssa jugurtti tai hedelmä tmv. Klo 11 lounas (yleensä salaatti jossa jotain proteiinipitoista mukana), klo 14 kahvin kanssa hedelmä tai jugurtti, sitten tämä haasteellisin, ennen koulua (menen suoraan töistä) keitto, koulun räpiköin läpi ilman syötävää, mutta sitten kotona iltapalaksi hapankorppu tmv.
Haasteellista on tyo syömisen ajoittaminen mun aikataululla, mutta kyllä olo on niin paljon parantunut verrattuna siihen, että aamiainen väliin, ruoka klo 11 jolloin lautanen turvoksiin, koulussa välitunnilla suklaata ja illalla taas jotain mättöä..ei ihme, että tämä mamma turpos..
¨Tiinuli
lauantaina, 5. helmikuuta 2011 klo 18:19
Hyvinhän aikuinen ihminen selviää yhdellä tai kahdella aterialla. Minä vierastan tuota jatkuvaa syömistä(aamupala,lounas,välipala,päivällinen,iltapala) tuskin entinen ruoka on edes ehtinyt sulaa kun muka jo pitäisi taas ahtaa kupuunsa jotain...
itse syön vain kaksi ateriaa. Aamupalan ja luonaan. Enkä lounaallakaan syö isoja määriä ruokaa. Paljon vähemmän kuin aiemmin. Vanhempien ja siskojen luona täytyy syödä kahvin kanssa jotain ettei ne vaan rupea ajattelemaan että mulla olis taas joku syömishäiriö
Se on ihan jokaisen oma päätös syökö yksi vai kaksi ateriaa. Syökö kokoajan vai syökö ollenkaan.
Me kaikki ollaan niin erilaisia. Itse en tunne nälkää vaikka syönkin vain kahdesti päivässä enkä todellakaan syö edes hirveän isoja annoksia. Syön paljon vähemmän kuin aiemmin.
Joo mutta eiköhän tämä ollut tässä..en höpötä enempää kun pitää lähteä Pamelan kansa kohti kotia..tulee samalla iltalenkki.
Juti
tiistaina, 15. maaliskuuta 2011 klo 17:24
Moi,
kirjoitin viestin mutta hävisi johonkin..
Kysyin ateriarytmistä, onko sellainen että pitää itse löytää oikea
vai onko jotain systeemiä mikä olisi hyvä?
Itsellä takana laihdutus yrityksiä jos jonkinmoista mutta ilman tulosta..
laihdutuksen kun aloitan yleensä lihon.. pudotettavaa 20kg.. jos nyt ensin
sen kymmenenkin saisi pois..
Joku mättää kun homma ei toimi.
Papilona
tiistaina, 15. maaliskuuta 2011 klo 17:39
Ateriarytmi on tärkeä, jotkut asiantuntijat ovat sanoneet, että n. neljän tunnin välein ruokailu on suositeltavaa. Itse olen huomannut, että voin hallita painoani paremmin, kun suunnittelen päivän ateriat etukäteen! Ainoata, mitä en voi suunnitella on lounas, koska ei koskaan tiedä, mitä siellä ruokalassa tulee vastaan..
Hyvä aamiainen on myös avain painonpudotukseen. Tukevalla aamiaisella ei tule ahmittua lounaaksi suuria määriä, saati päivälliseksi. Myös iltapala kannattaa ajoittaa kahdeksan yhdeksän aikoihin, sillä itse olen yökukkuja, niin ei tule nälkä ennen nukkumaan menoa, jos ajoittaa tuohon aikaan iltapalan.
Juti
tiistaina, 15. maaliskuuta 2011 klo 17:51
Mietin vaan, että jos syön liian usein.. etenkin lounaan ja välipalan väliin jää usein vain kaksi tuntia.. pitäisikö välipala sitten poistaa ja syödä päivällinen.. Toisaalta aamupalan ja lounaan välille tulee usein se 5h.
Muutenkin tuntuu että lihomisen myötä olen kadottanut ns. normaalin suhtautumisen ruokaan, suuri osa energiasta menee sen miettimiseen että mitä saan ja mitä en..
Toiveena on tulla ensi vuonna raskaaksi ja olisi hyvä aloittaa odotus kevyempänä.. jos näin ylipainoisena edes raskaaksi tulee.
Francesco
tiistaina, 15. maaliskuuta 2011 klo 18:07
hei Juti,
kerroit, että aamupalan ja lounaan väliin tulee 5 h. Entäs jos välipalan söisikin niiden välillä ja myöhästyttäisi lounasta vaikka hiukan? Ei ole määrätty, että välipala täytyy syödä lounaan ja päivällisen välissä...
Tsemppiä kaikille!
Sivu:
<
1
2
3
4
...
11
12
13
14