Kuinkas on kun tarkoitukseni on aloittaa punnitukset, mittaukset ja muu elokuun eka päivänä ja olen jo kirjautunut valmiiksi. Voiko siis merkkaamisen aloittaa vasta sitten vai meneekö tässä nyt sekaisin nämät systeemit kohdallani?
lauantaina, 10. heinäkuuta 2010 klo 16:29 Kevättähti kirjoitti:Kuinkas on kun tarkoitukseni on aloittaa punnitukset, mittaukset ja muu elokuun eka päivänä ja olen jo kirjautunut valmiiksi. Voiko siis merkkaamisen aloittaa vasta sitten vai meneekö tässä nyt sekaisin nämät systeemit kohdallani?Kyllä voit aloittaa merkkaamisen vasta sitten. Jos olet merkannut aloituspainon jo nyt, ja kirjaat silloin uuden painon, näiden painojen mahdollinen erotus tulee näkyviin edistymisosioon. Ohjelman toiminnan tai sen sinulle antamien suositusten, kalorimäärien ym. kannalta sillä ei ole merkitystä, että lukemia on mahdollisesti kaksi (ensimmäisen kirjautumisen aika ja elokuun alku). Kaikki suositukset ym. päivittyvät aina viimeisimmän ohjelmaan kirjatun painon mukaisiksi.
Onko mahdollista lisätä välipalojen määrää ruokapäiväkirjassa? Välipala-vaihtoehdon käyttäminen olettaa automaattisesti, että välipala syödään vain lounaan ja päivällisen välillä.
tiistaina, 13. heinäkuuta 2010 klo 10:46 risukasa7 kirjoitti:Onko mahdollista lisätä välipalojen määrää ruokapäiväkirjassa? Välipala-vaihtoehdon käyttäminen olettaa automaattisesti, että välipala syödään vain lounaan ja päivällisen välillä.Tätä kysytään usein ja vastaus on ei, yksityiskohtaisempi vastaus löytyy UKK-ketjusta. Jos syöt esim. aamupäivällä välipalan, voit merkata sen joko aamiaisen tai lounaan yhteyteen.
Mutta eikö minun kuitenkin kannata luottaa omaan sykemittariini näissä kalorienlaskennoissa? Vai ottaako tämä kiloklubi huomioon painon ja pituuden yms?
Miten tuota päivän energiavajetta pitäisi tulkita. Pitäisikö se olla lähellä sitä suositusta vai mieluummin alle sen?