Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Arjen pulinat
> Tutkimus:Antibiootit saavat kehosi tuntemaan olosi jatkuvasti nälkäiseksi
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Tutkimus:Antibiootit saavat kehosi tuntemaan olosi jatkuvasti nälkäiseksi
diefrosch
keskiviikkona, 2. marraskuuta 2011 klo 21:27
Mitäs mieltä kiloklubilaiset ovat tästä tutkimuksesta?
"Verkkolehti Dailymail uutisoi lääketieteellisestä tutkimuksesta, jonka mukaan usean antibioottikuurin syönti muuttaa kehoasi ja saa sinut tuntemaan olosi jatkuvasti nälkäiseksi, vaikka olisit juuri syönyt.""
http://www.mtv3.fi/koti/arki/artikkeli.shtml/2011/11/1425487/yllattava-tutkimus-tassako-on-syy-sinunkin-lihomiseesi
Toisaalta jätän kyllä tällaiset uutiset omaan arvoonsa, mutta ajattelin kuitenkin, että olisi hauska kuulla mitä mieltä kiloklubilaiset tästä ovat, ja oletteko huomannut vastaavaa itsessänne.
Pullapallo
Karpaten kevyeksi
torstaina, 3. marraskuuta 2011 klo 06:10
En ole huomannut. Mä olen syönyt antibiootteja vain silloin, kun olen ollut kipeä ja kipeänä mulle ei maistu ruoka.
-20kg/5kk www.karppaus.info
Mustispeppers
torstaina, 3. marraskuuta 2011 klo 06:17
Olen elämäni ensimmäin ab -kuurin syönyt n.12 -vuotiaana, toisen ja kolmanen 34 -vuotiaana, neljänen 35 vuotiaana ja siltikin mä olen läski.
Siirisikuriina
Hitaasti muttei varmasti...
torstaina, 3. marraskuuta 2011 klo 06:24
Jos jonkun toisen syömät antibiootit aiheuttavat lihomistani niin sitten uskon..yleensä olen antibioottikuurilla pikemminkin laihtunut sillä ruoka ei oikein maistu. Yhtenä kesänä olin yhtämittaa kuurilla kaksi kuukautta, ikinä en ole aikuisiässä painanut yhtä vähän kuin tuolloin.
Milliriina
torstaina, 3. marraskuuta 2011 klo 16:04
Olen miettinyt kohdallani lapsena syömieni lukuisten antibiootikuurien vaikutusta, ihan muista näkökulmista. Olin kyllä lapsena jo pullukka, vaikka roskaruokaa ei meillä syöty.
Kyllähän antibiootit häiriinnyttää oman kehon luonnollisen puolustusjärjestelmän. Ihan varmasti jotain vaikutuksia on, mutta en jaksa uskoa että syynä omiin aikuisuuden läskeihin. Olin siis vain pullukka, nyt aikuisena sitten ihan läski
Tässä pidempi versio artikkelista, kannattaa lukea:
http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2056395/Are-antibiotics-making-fat-How-medication-trick-body-feeling-hungry.html
¨Tiinuli
perjantaina, 20. tammikuuta 2012 klo 14:49
Eipä oo antibiootit mua nälkäiseksi koskaan tehneet.
Zami
Vähemmän on enemmän.
maanantaina, 23. tammikuuta 2012 klo 13:11
En tiedä aiheuttaako antibiotit nälkäisyyttä, mutta minulle nälkäisyys ja siitä kertynyt ylipaino aiheutti antibiottikuurin
Viimeksi olen syönyt antibiottikuurin 2006 kun jalkoihin tuli, osittain ylipainon vuoksi, joku rasitustila ja siitä tulehdus johon joduin syömään antibiottikuurin.
Antibiotit tappaa luonnollisen bakteerikannan suolistosta ja menee pitkään ennen kuin suolisto toipuu siitä, ei niitä kannata ihan huvikseen syödä.
Hiramunda
keskiviikkona, 25. tammikuuta 2012 klo 22:01
En ole huomannut antibioottien lisäävän kohdallani ruokahalua.
Lukuisia kuureja olen kylläkin vetänyt.
Kuitenkin esim. toivun parhaillaan kurkkupaiseesta ja antibiootteina on kaksi niin tehokasta tapausta, että niitä napsitaan 8 h välein + kuuri kestää 10 pv, ja silti vielä pari viikkoa siihen päälle pitäisi selvitä täysin alkoholitta. Nielemisongelmien vuoksi olen elänyt jo lähes viikon 7Upilla (45 kcal / 100 ml), maitosuklaalla, suklaavanukkaalla ja riisipiirakoilla. Vaa'an mukaan olen laihtunut n. 700 g viikon aikana.
Vaikka tällä ruokavaliolla olisi kyllä helppo lihoa, jos nälkä olisi, kun sitä limsaakin voi mennä 1,5 litraa päivässä (onneksi nyt alkaa mennä jo oikea vesikin alas), mikä on jo melkoinen kaloripommi..
Eli en samaistu tutkimustulokseen en tämänhetkisen kuurini enkä myöskään esim. lukuisten räkätautien takia vedettyjen kuurien perusteella. Meikäläisellä kun on oikeastaan aina antibiootit oikeasti pahan taudin kohdalla, kun on esim. infektioastma, jonka välttämiseksi tehdään kaikki mahdollinen.
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»
Verkkiksen laihdutusryhmä
tänään
kello 02:08
Terveys
»
Kilpirauhasen vajaatoiminta ja perusaineenvaihdunta
tänään